Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Kjørte i dag LiveCD'en til Ubuntu 5.10, men fikk ikke tilgang på (trådløst)nettverk. Betyr det at ubuntukjernen ikke har "drivere" til WLAN chipsettet til laptoppen min? Da jeg ikke har laptoppen her akkuratt nå, så vet jeg ikke hva slags nettverkskort jeg har, men hvis det ikke funker i Ubuntu Live, så funker det heller ikke hvis jeg installerer? Hvordan kan dette eventuelt løses? PS, er helt fersk med linux Endret 22. mars 2006 av Slettet-yXKhlxsjUZ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det kan hende at nettverkskortet er støttet av ndiswrapper(det hjalp i allefall meg på nett). ndiswrapper bruker windows-drivere, og har funket greit her.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) OK, har lastet ned ndiswrapper, men hvordan installerer jeg det? Er som sagt newbie i Linux. EDIT: her ligger forresten informasjon om drivere jeg trenger: Drivere Endret 22. mars 2006 av Slettet-yXKhlxsjUZ Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2entry4074632 Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hm, jeg vet ikke om Ubuntu distribuerer firmware til intel wlankort, men jeg tror ikke de gjør det. Ser av siden at det kan enten være Broadcom eller Intel chipset, er det intel chipset, trenger du bare firmware fra http://ipw2100.sf.net er det broadcom, så er det verre. Jeg vet at det jobbes med en driver til kortene, men det er kanskje mer aktuelt med(ugh) ndiswrapper. /sbin/lspci skal fortelle deg hva slags kort som sitter i maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå