Kisp Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har søkt en hel del, men har ikke klart å finne et ordentlig svar.. Jeg har, fra en defekt laptop, en Pentium M 1.5GHz SL6F9 som står oppført med "Package Type 478 pin". Kan jeg bruke denne med 479M hovedkort eller CT-479? Har "Package Type" på de forskjellige prosessorene noe med hvilken sokkel som de kan brukes i? -Kisp Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 prøv om prosessoren passer i socketen, da ser du om den er en 478 eller 479...det er lettere enn å telle...hvis den passer nedi UTEN makt er det jo bare å prøve å boote, hvis hovedkortet ditt ikke støtter den, vil det bare ikke virke. hvis den ikke passer, må du gå til innkjøp av et 479-hovedkort eller et ct-adapter. (husk at du må ha riktig hovedkort til ct-adapteret!) Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 prøv om prosessoren passer i socketen, da ser du om den er en 478 eller 479...det er lettere enn å telle...hvis den passer nedi UTEN makt er det jo bare å prøve å boote, hvis hovedkortet ditt ikke støtter den, vil det bare ikke virke. hvis den ikke passer, må du gå til innkjøp av et 479-hovedkort eller et ct-adapter. (husk at du må ha riktig hovedkort til ct-adapteret!) 5793622[/snapback] Jeg har ikke et 479M-hovedkort, men vurderer å kjøpe hvis det virker. Det er derfor jeg spør.. -Kisp Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 prøv den nedi et 478-kort... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Står jo på cpu sokkelen i laptopen vel hvilken socket det er Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Det er nok ikke så enkelt som dere tror, men jeg fant til slutt en en tråd på silentpcreview.com som forklarte en hel del. Kort oppsummert: Intel lister sine Pentium M som "Package Type" 478 pin og 479 pin. Package type 479 pin har egentlig ikke pinner, men "balls" og er beregnet på å loddes rett på socketen. Disse selges ikke til vanlige konsumenter. Hovedkort som har støtte for Pentium M bruker socket 497(M), men er beregnet for Pentium M med 478 pinner. Alle hovedkort for Pentium M jeg har sett bruker beskrivelsen 479, mens det varierer fra butikk til butikk hva de beskriver Pentium M CPUen som, noen steder bruker 479, andre bruker 478 og det er ikke alltid det står oppført om tallet representerer pinner eller socket. En Pentium M med 478 pinner er ikke kompatibel med socket 478. En Pentium 4 M med 478 pinner er kompatible med socket 478. (om den vil virke vet jeg ikke.. ) Konklusjon: Har man en Pentium M med pinner vil den virke i et socket 479(M) hovedkort. ..og om dette ikke er riktig ber jeg om å bli rettet. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå