Gå til innhold

Pentium M 478 kompatibel med 479M?

Kisp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøv om prosessoren passer i socketen, da ser du om den er en 478 eller 479...det er lettere enn å telle...hvis den passer nedi UTEN makt er det jo bare å prøve å boote, hvis hovedkortet ditt ikke støtter den, vil det bare ikke virke.

hvis den ikke passer, må du gå til innkjøp av et 479-hovedkort eller et ct-adapter. (husk at du må ha riktig hovedkort til ct-adapteret!)

Lenke til kommentar
prøv om prosessoren passer i socketen, da ser du om den er en 478 eller 479...det er lettere enn å telle...hvis den passer nedi UTEN makt er det jo bare å prøve å boote, hvis hovedkortet ditt ikke støtter den, vil det bare ikke virke.

hvis den ikke passer, må du gå til innkjøp av et 479-hovedkort eller et ct-adapter. (husk at du må ha riktig hovedkort til ct-adapteret!)

5793622[/snapback]

Jeg har ikke et 479M-hovedkort, men vurderer å kjøpe hvis det virker.

Det er derfor jeg spør..

-Kisp

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så enkelt som dere tror, men jeg fant til slutt en en tråd på silentpcreview.com som forklarte en hel del. Kort oppsummert:

Intel lister sine Pentium M som "Package Type" 478 pin og 479 pin.

Package type 479 pin har egentlig ikke pinner, men "balls" og er beregnet på å loddes rett på socketen. Disse selges ikke til vanlige konsumenter.

Hovedkort som har støtte for Pentium M bruker socket 497(M), men er beregnet for Pentium M med 478 pinner.

Alle hovedkort for Pentium M jeg har sett bruker beskrivelsen 479, mens det varierer fra butikk til butikk hva de beskriver Pentium M CPUen som, noen steder bruker 479, andre bruker 478 og det er ikke alltid det står oppført om tallet representerer pinner eller socket.

En Pentium M med 478 pinner er ikke kompatibel med socket 478.

En Pentium 4 M med 478 pinner er kompatible med socket 478. (om den vil virke vet jeg ikke.. )

Konklusjon: Har man en Pentium M med pinner vil den virke i et socket 479(M) hovedkort.

..og om dette ikke er riktig ber jeg om å bli rettet.

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...