Indianaen Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Driver og lager dokumentarer...men får lett problem når en skal ha musikk til. Det er jo umuli å få kjøpt rettigheter til musikk uten å være millionær Lurte på om noen hadde noen gode tips hvor jeg kan hente så klat "royalty free" musikk uten at det tredobbler budsjettet mitt takk for hjelp! Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis det er en DVD som skal selges ville jeg tatt kontakt med TONO Det burde ikke være altfordyrt siden man betaler for hvor mange eksemplarer man selger! Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis det ikke er snakk om store produksjoner, eller de skal sendes inn til en festival så har du to muligheter hvis du ikke vil betale. 1. Ringe og snakke med plateselskapet. (evnt. artisten direkte) Dette forutsetter nesten at det er en Norsk artisk, men uansett. Hvis det er en liten produksjon så går dette greit. Vi gjorde dette i forbindelse med et skoleprosjekt, og vi fikk klarering til å vise filmen offentlig, i tillegg til å sende den på NRK hvis det var ønskelig. 2. Den andre muligheten er om den festivalen du skal vise den på har en egen avtale med TONO. Da slipper de som har laget filmene å betale, men de er ikke klarert for offentlig bruk utover dette. Vet at ihvertfall Amandus har en slik ordning. Uansett så er det vel ikke SÅ dyrt med rettigheter. Husker ikke akkurat hvor mye det var nå, men mener det var noen få kroner pr. minutt med musikk. Pluss 20 kroner pr. kopi eller noe.. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Skaff deg en enkel loopbasert musikkgenerator. Garageband/Soundtrack for Mac eller Acid(?) for PC. Finnes sikkert uendelig mange andre alternativer også... Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 På nettsiden www.sounddogs.com finner du mye musikk (royalty free) som du kan kjøpe relativ billig med tanke på at du kan bruke dette i filmproduksjon. Her finner dere også lydeffekter.. alle kategorier! Lenke til kommentar
Indianaen Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 TAKK FOR TIPS... Sounddog gjorde susen.... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Elles kan du taka ein titt på Freesound for ljodeffektar o.a. lisensera under ein fri lisens (Creative Commons). Så kan du hjelpa til med å leggja til eigne ljodeffektar når du hev take opp nokon! http://freesound.iua.upf.edu/ Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Evnt sjekk ut bla. Nrk Urørt, jeg bruke en del musikk derfra helt gratis til ett lite opplag dvd'r(etter avtale med artistene selvfølgelig). Det er dyrt å blande inn tono, enkelt å greit. Jeg kommer til å gå utenom så langt det lar seg gjøre, ta kontakt med Plateselskaper/artister. Samt at det er ett papirarbeid fra mars å regne ut hva du skal betale... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå