Gå til innhold

Thermaltake Tide Water VGA Kjøler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hjemme sida til tt så er det mange tester som du kan lese. Personlig så mener jeg at en slik kjøling vil kanskje dempe litt på støyet, men tror neppe du vil oppnå de optimale temperaturene på gpu'en. Den er tilstross en liten vannkjøling, og har sine begrensninger. Hva slags skjermkort har du tenkt å sette vannkjølinga på?

Edit: Gikk gjennom par tester og så at idle tempen er ganske lik stock kjøler, men det er load tempen som skiller seg ut. Med rundt 10 grader. Har du nok plass og ikke vil kjøle cpu'en med vann også, kan du like gjerne kjøpe en sånnen. Bedre enn luft.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

har det som står i signaturen. altså et 7800GT. CPU og NB er allerede vannkjølt, men tanken var at viss jeg hadde dette så ville jeg slippe å ha mer varme og motstand på vannkjølinga som er i nå. hovedsaken er å få bort støyen av orginal vifta på GPU.

Lenke til kommentar

har allerede 2 x 120mm, pumpa er oppgitt til 900Ltr pr.min. men på tanke på tempratur under hard load nå så tror jeg tempraturen blir så høy at det er uakseptabelt for meg. derfor tror jeg at et eget lukket system for skjermkortet kunne være bedre.

cpuen er overklokket fra 2.0ghz til 2.65ghz så under hard load der begge kjernene er under hardt press kan tempraturen bli 47-50 med en rom tempratur på 21-25

Lenke til kommentar

Din cpu skal tåle mer varme enn de nyere amd cpu. Så rart at du har problemer med varmen. Jeg har en dual xtreme og har vann på cpu og gpu. Idle temp hos meg på min opty [email protected] er fra 20-23 grader. Og gpu'en ligger på 31 grader konstant. Maks load på begge kjernene kommer sjeldent over 38 grader. Maks load på et gansket overklokket 7800gt er på rundt 40 grader. Din pumpe skal nok være sterk nok hvis den har nok mottrykk. Kan du finne ut hvor mange bar pumpa di tåler?

Hvis du har nok av ledig plass på hk'et så kan du godt gå for tt tide water settet. Krever 2 slot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...