Evil Knivel Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hei. Jeg kikket rundt hos komplett og kom over denne Det er et komplett vannkjølings system ment for VGA. noen som har prøvd det? fungerer dette bra til mer en vanlig bruk? LINK til produktet på hjemmesiden deres Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) På hjemme sida til tt så er det mange tester som du kan lese. Personlig så mener jeg at en slik kjøling vil kanskje dempe litt på støyet, men tror neppe du vil oppnå de optimale temperaturene på gpu'en. Den er tilstross en liten vannkjøling, og har sine begrensninger. Hva slags skjermkort har du tenkt å sette vannkjølinga på? Edit: Gikk gjennom par tester og så at idle tempen er ganske lik stock kjøler, men det er load tempen som skiller seg ut. Med rundt 10 grader. Har du nok plass og ikke vil kjøle cpu'en med vann også, kan du like gjerne kjøpe en sånnen. Bedre enn luft. Endret 22. mars 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 har det som står i signaturen. altså et 7800GT. CPU og NB er allerede vannkjølt, men tanken var at viss jeg hadde dette så ville jeg slippe å ha mer varme og motstand på vannkjølinga som er i nå. hovedsaken er å få bort støyen av orginal vifta på GPU. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hvis du bytter over til en kraftigere raddis, så vil jeg tro at det ikke vil være noe varmeproblemer hos deg. Hvor sterk er pumpa di? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 har allerede 2 x 120mm, pumpa er oppgitt til 900Ltr pr.min. men på tanke på tempratur under hard load nå så tror jeg tempraturen blir så høy at det er uakseptabelt for meg. derfor tror jeg at et eget lukket system for skjermkortet kunne være bedre. cpuen er overklokket fra 2.0ghz til 2.65ghz så under hard load der begge kjernene er under hardt press kan tempraturen bli 47-50 med en rom tempratur på 21-25 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Din cpu skal tåle mer varme enn de nyere amd cpu. Så rart at du har problemer med varmen. Jeg har en dual xtreme og har vann på cpu og gpu. Idle temp hos meg på min opty [email protected] er fra 20-23 grader. Og gpu'en ligger på 31 grader konstant. Maks load på begge kjernene kommer sjeldent over 38 grader. Maks load på et gansket overklokket 7800gt er på rundt 40 grader. Din pumpe skal nok være sterk nok hvis den har nok mottrykk. Kan du finne ut hvor mange bar pumpa di tåler? Hvis du har nok av ledig plass på hk'et så kan du godt gå for tt tide water settet. Krever 2 slot. Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Klarer ikke å finne ut hvor mange bar den tåler. men løfte høyden er på 1.49m. glemte å si at Idle temp ligger på 32-35. Load er som sagt 47-50 luft temp 21-25 er ikke det ganske mye på tanke på at dette er en middelsklasse vannkjøling? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg syns iallfall load tempen er veldig mye for vannkjøling. Har du klokket din 3800+? Har sett folk med luft med bedre temps enn det der... Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 viss du ser lenger opp i tråden så ser du at den er overklokket fra 2.0ghz til 2.65ghz @ 1.52V Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Okay, 1.52v da får man litt varme. Har ikke testet så mye på min cpu ennå, maks er vel 1.5v. Hvis jeg ikke hsuker feil så kom ikke tempen over 40 grader. Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Tror ikke din opteron kan sammenlignes med min cpu siden arkitekturen på dem e forskjellige. men nå har tråden sklidd ganske langt ut. det jeg lurte på var om noen som har prøvd VGA kjølern og va de mener om den. er den verdt det den koster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå