Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Hei! Har skrevet et glosepugge program, det er fremdeles i Beta og det hadde vært kjekt med tilbakemeldinger. Programmet krever tilgang til internett for innlogging skjer via nettet. Brukernavn: testkonto Pass: test Skulle du finne en bug så vær så snill og post her Tusen takk på forhånd LAST NED HER Så langt det proskjektet jeg har jobbet lengre en noen dager på Du trenger .NET framework 2.0 for å kunne kjøre det. LAST NED 2.0 FRAMEWORK HER ****************** Et lite spørsmål for fremtidig utvikling: Viss jeg inkluderer muligheten til å lese inn glosene via mic også kunne høre på de som øvelse. Vil dette heve programmet til et helt nytt nivå? Jeg gjør ikke dette viss det ikke er "enorm" interesse for det, for det innvolverer og skrive kjernen på nytt og dåh må programmet få sitt eget filformat osv. Endret 22. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har du laget det i visual basic? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Har du laget det i visual basic? 5793266[/snapback] Ja, det er skrevet i VB 2005 Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har du laget det i visual basic? 5793266[/snapback] Ja, det er skrevet i VB 2005 5793285[/snapback] Da er det veldig lurt at du sender med msvbm60.dll eller msvbm50.dll ligger i system 32, trengs for og kjøre programmet! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Har du laget det i visual basic? 5793266[/snapback] Ja, det er skrevet i VB 2005 5793285[/snapback] Da er det veldig lurt at du sender med msvbm60.dll eller msvbm50.dll ligger i system 32, trengs for og kjøre programmet! 5793296[/snapback] Jeg skal lage en install fil som ferdig realease med Framework 2.0 Dette er laget i .NET og ikke i vb 6.0 Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 ok.. har ikke framework skal laste det ned og gi en komentar! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 ok.. har ikke framework skal laste det ned og gi en komentar! 5793331[/snapback] Tusen takk Jeg kan finne en link til Frameworket med en gang selv... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dette var ikke dårlig. Jeg vil først skrive opp noen av de tinga du burde hatt annerledes -Du burde enten skifte bakgrunn eller skriftfarge. Lysegrønn og den bakgrunnen bli nok litt uklar. -BrukerNavn burde heller blitt skrevet "Brukernavn" -Når man logger inn skriver du "du er logga inn!!" Du burde kanskje skrevet det i en litt mer formell tone f.eks:"Du er nå logget inn!" Du trenger heller ikke ha to utropstegn, det blir et litt useriøst inntrykk(syns jeg) -Programmet var selvsagt litt tregt og hvert vidu ble litt "hakkete" lastet opp, hvis du skjønner hva jeg mener Som du sikkert gjør. -Av de positive tingene og funksjonene er det jo genialt at man kan legge til sine egne gloser. -Det var mange forskjellige måter å øve på glosene som er veldig positivt og bra. Alle har forskjellige måter å øve på! -Programmet er i tillegg ikke spesielt stort og krevende(både i størrelse og brukervennlighet) som også er en stor fordel! Alt i alt syns jeg det var veldig bra! Det er jo et helt genialt program, som vil bli til STOR hjelp! Det er seff noen ting å rette opp i, men slett ikke mye Fortsett med det, veldig bra Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Du sier det er web bassert? kjører du server eller egen pc? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Takker for tilbakemeldingen. Ja, jeg endrer nok veldig myyyye av programmet før vi når en stabil 1.0 versjon. Bakgrunnen er trege, jeg må aktivere dobbel buffer på bildene tror jeg er ikke sikker. Skal vi se, tror jeg lager en til release her uten den bakgrunnen då laster nok programmet raskere. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Du sier det er web bassert? kjører du server eller egen pc? 5793380[/snapback] Nei det er ikke webbasert. Eneste programmet er å laste ned en txt fil fra en server som inneholder alle brukernavn og passord i kryptert form. OPPDATERT. Sånn nå har jeg: *Endra bakgrunn og skrift. *Beskjed i popup boks. Endret 22. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Nice Jeg fant no små ting: maksimeringen av vinduene er vel bare å skru av i. trenger man pop-up boksen som sier at alt gikk bra, jeg syntes det er best å bare si fra hvis noe går galt. hvis jeg laster en korupt fil så laster programmet inn helt til det får feil, men det kommer ting inn i listene.. hvis jeg så prøver å redigere kommer et untak Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Greit så skal fixe det så den ikke viser noe så lenge du har rett. Ja, det med korrupt fil. Lurer litt på om det er best å lage et eget filformat til programmet? Også slik at første linje brukes til å identifisere filen, på en måte. Tror også egentlig at det unødig og spørre hver gang om man vil spiller mer, enklere viss bruker bare trykker avbryt når an går lei. Endret 22. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Dersom du skal utvikle dit eget filformat, kan det jo muligens gavne å anvende XML til dette (mer her), især ettersom det er en innebygget støtte i .NET-rammeverket og er svært standardisert. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Rått...Spansk ikke sant? xD Hadde vært bra å ha i skole sammenheng! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå