Gå til innhold

Har Quad SLI kommet?

Kim14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I første omgang blir det kun PC-produsenter som får tilgang på Quad SLI. Etterhvert er det også ment at kortene skal komme ut i butikkene. Har desverre ikke noen tidslinje på når dette skjer.

De heter: GeForce 7900GX2

Lenke til kommentar

For quad-SLI slik som det står nå så må du ha kort med dobbelkjerner i samme kort. Jeg tror det finnes et eller to av disse på markedet i det nedre high-end sjiktet, men ingen i top-sjiktet (i salg enda..).

Det burde vel være mulig å få gjort utifra det som er på markedet, men vent heller og se til det kommer litt mer inn på markedet med dobbelkjerne skjermkort.

Uansett vil jeg heller annbefale deg to high-end skjermkort i SLI (f.eks. de rimelig 7900GT) enn å kjøre 4xlitt billigere kort. Det blir mindre tull og mer ytelse garantert. Det er ikke bare bare å kjøre loadbalancing mellom så mange kjerner. Jo flere kjerner jo mer vil du miste til overhead osv. Det er uansett "ingen" spill pr. dags dato eller i overseelig fremtid som du vil kunne utnytte mer GPUkraft på enn du får fra f.eks. 2x7900GT. Selv om du har en 1900x1200 skjerm...

-Stigma

Lenke til kommentar
For quad-SLI slik som det står nå så må du ha kort med dobbelkjerner i samme kort. Jeg tror det finnes et eller to av disse på markedet i det nedre high-end sjiktet, men ingen i top-sjiktet (i salg enda..).

Det burde vel være mulig å få gjort utifra det som er på markedet, men vent heller og se til det kommer litt mer inn på markedet med dobbelkjerne skjermkort.

Uansett vil jeg heller annbefale deg to high-end skjermkort i SLI (f.eks. de rimelig 7900GT) enn å kjøre 4xlitt billigere kort. Det blir mindre tull og mer ytelse garantert. Det er ikke bare bare å kjøre loadbalancing mellom så mange kjerner. Jo flere kjerner jo mer vil du miste til overhead osv. Det er uansett "ingen" spill pr. dags dato eller i overseelig fremtid som du vil kunne utnytte mer GPUkraft på enn du får fra f.eks. 2x7900GT. Selv om du har en 1900x1200 skjerm...

-Stigma

5793478[/snapback]

Kan jo få to av kjernene til å køre fysikk og de to andre grafikk.

Nvidia akter ikke å sitte på gjerdet og se på at Ageia kaprer et potensielt spennende marked. Selskapet har inngått et samarbeid med Havok, som muliggjør bruk av en av grafikkprosessorene i SLI-oppsett som fysikkprosessor.

Havoks programvare kalles Havok FX, og lar eiere av SLI-oppsett velge mellom et rent grafikk+grafikk-oppsett, eller et grafikk+fysikk-oppsett.

Limk

Lenke til kommentar

når det gjelder fysikk, så er det ingen spill i dag som støtter det opplegget der.

ang spilling i 1920 x 1200, så leste jeg en test, der jeg så at det kunne bli litt lite i noen spill hvis man hadde alle innstillinger på fullt.

jeg tenker vel mest på FEAR nå, mener jeg leste testen på guru3d, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...