tcg Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hei, jeg har et simpelt spørsmål: Når jeg redigerer en raw-fil som jeg senere skal skrive ut på fotoark, hvilket filformat er best å lagre bildet som? Og når jeg skal sende filen ut til skriveren, burde jeg da sette photoshop til å gjøre filen lesbar for skriveren eller skal jeg la skriveren gjøre det selv? (har Epson Stylus Photo R300) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 TIFF er anbefalt siden det er et tapsfritt format. Men det kommer an på hvor store krav du har og hvor stort du skal skrive ut. En skal studere nøye for å se forskjell på A4 utskrift om du bruker beste kvalitet JPG eller TIFF. Skjønnte ikke hva du mente med det siste spøsmålet. Lenke til kommentar
tcg Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 La merke til når jeg skulle skrive ut et bilde via photoshop at det var en instilling man valgte (CS eller skriveren alså). Men får man bedre resultat av å skrive ut bilde fra photoshop enn det man gjør med windows sitt vanlige prog. eller er det det samme hva man bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå