Gå til innhold

Nokia 6111, bra saker?

Anbefalte innlegg

Nå begynner min kjære Nokia 3650 å ta kvelden, batteriet som ikke lenger er som det var. Dette er noe jeg har gruet meg til i 3 år nå, og har sett etter arvtagere.

En mobil som har pekt seg ut er Nokia 6111. Da er det et par ting jeg lurer på:

- Kjører den Symbian?

- Tåler den å bli brukt? (Mener ikke vannfasthet og støtsikkerhet, men mer vanlig bruk, riper osv)

- Åssen er kvaliteten på kameraet?

- Er den verdt de 2500 kr den koster på komplett.no? Har abbonement fra før av, så trenger ingen forslag til hvordan jeg kan spare penger der. ;)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Nokia 6111 kjører ikke Symbian, men Nokia Series 40. Den har minimalt med internminne, så det utelukker bruk som musikk-spiller. Den har radio, så du får jo noe lyd likevel. Kameraet er helt OK, det har 1 megapiksel og ganske grei kvalitet. For utskrift duger det dessverre ikke.

Om den takler riper kommer an på fargen du velger. Den svarte har blanke deksler og eventuelle riper vil vises veldig godt. Velger du blå/grå er ikke finishen like blank, så da blir det mindre synlig. Skjermen ligger en anelse nedsenket, så du får ikke riper av å legge den opp ned på et bord. Har du den i lomma med nøkkelknippet blir det verre.

Lykke til med valget! :-)

-snubbel

Lenke til kommentar

Hjertelig tusen takk til begge to! :)

Mitt dagelige bruk består av å sende meldinger, og muligens noen kjappe samtaler. Lite surfing på web og fotografering, men er jo greit å ha for morro skyld. Dessuten er jeg vant til slik "luksus" nå, så hvorfor avvende seg med det. :)

Om bildene kan skrives ut er ikke så farlig, 1 Mpx burde holde i lange baner til mitt bruk. Jeg går utifra at man kan utvide minnet med et minnekort?

Noen som har personlige erfaringer fra denne telefonen?

Igjen, takk til alle bidrag.

Lenke til kommentar
Hjertelig tusen takk til begge to! :)

Mitt dagelige bruk består av å sende meldinger, og muligens noen kjappe samtaler. Lite surfing på web og fotografering, men er jo greit å ha for morro skyld. Dessuten er jeg vant til slik "luksus" nå, så hvorfor avvende seg med det. :)

Om bildene kan skrives ut er ikke så farlig, 1 Mpx burde holde i lange baner til mitt bruk. Jeg går utifra at man kan utvide minnet med et minnekort?

Noen som har personlige erfaringer fra denne telefonen?

Igjen, takk til alle bidrag.

5796702[/snapback]

6111 har ikke mulighet for minnekort.

Lenke til kommentar

hvis du leser testen på amobil.no kan kanskje det være til hjelp. den har visst lav oppløsning i skjermen, slik at punktene syns.. det er jo litt kjipt, men jeg har forelska meg i den telefonen ;) venter på en anledning til å skaffe den.. hehe..

Lenke til kommentar

Det er en helt grei mobil, men legg merke til at skjermen ikke er den beste, den har ikke allverden minne (er vel 23 mb hvis jeg husker rett), kameraet er noe av det dårligere jeg har sett på de med over 1 mpx, jeg synes den føles litt "billig" ut og den simkort-holderen er lett å ødelegge...

Men for all del - en helt grei telefon. :)

Lenke til kommentar

Vist jeg skulle kjøpt telefon nå, ville minnekort vært et must. men som sagt er en grei telefon hvor det kjipe er:

kamra

minne (sinnsykt kjekt både for sms, musikk, program og alt det andre vanlige)

skjerm

Dette er iallefall det jeg har merket meg mens jeg har lest litt rundt på nettet ang. denne telefonen. Men har dog ikke prøvd den selv.

Si fra hvordan telefon det ender opp med å post bra / dårlige ting ved telefonen ;)

Lenke til kommentar

Takk igjen, alle sammen. :)

Mye viktig info her, "likte" særlig det om minnekort.

Noe jeg krever av telefonen, er plass for minnekort, Bluetooth, fargeskjerm, og helst kamera.

Noen som har noen forslag til telefon i samme prisklasse, 2500 kr? :hmm:

Lenke til kommentar
har du mulighet til å "vidrebinde" det abb du har fra før når du skal kjøpe telefonen?

5797913[/snapback]

Ja, abbonementet er ikke låst til den mobilen jeg har nå.

Glemte forresten å si at jeg skal ha Nokia, så dere trenger ikke nevne noen andre merker. ;D

Lenke til kommentar
Sier du hva abb`et heter så kan man fortelle deg alle telefoner som er aktuelle med det abb`et til under 2500....

5798425[/snapback]

Dealen er at jeg har et gammalt abbonement, av typen Site. Aner ikke hva abbonementer heter, men tror det er underordnet Netcom. Er dog ikke 100% sikker.

Snubbel: Tusen takk, der var det mye snasent! :)

Lenke til kommentar
Site gikk konk og kundene ble vel lagt inn under NetCom... hvor får du regningen din fra?

-snubbel

5801800[/snapback]

Jaha, det jeg tenkte meg. :)

Nei, hvor regninga kommer fra, si det. Det er morra mi som betaler.^^

Sikkert Netcom.

Lenke til kommentar
hehe :p Finne da ut hvordan abb du har, vist du kan fidrebinde abb`et ditt er det jo greit å utnytte seg av det å få en litt bedre tlf for penga når du først skal bruke dem.... bare et forslag....

5803120[/snapback]

Jau, du sier noe der. :)

Bare å fortsette å foreslå folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...