darkness| Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Da kan du gå rett ut som lærling, ja. Det er bare én fagprøve. Om den er vanskelig eller ikke avhenger av hva du kan, og hvem som setter opp fagprøven. Programmering står ikke i fagplanen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 det er ikke så håpløst som det fremstår her, jeg fikk jobb på 24 timer når jeg søkte(intervju og bekreftelse ca 24 timer etter at de fikk søknaden). så det er ikke helt mørkt, og det er ett hett marked nå, jeg skal ha 0 problemer med å skaffe jobb på dagen(nesten da). jeg har også fått 4-5 tilbud om jobb siden jeg startet her. Ikke gi opp, det er MANGE som trenger it-folk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Eg har selv nettopp vært ute på arbeidsmarkedet for å "titte" litt og se hvilke muligheter en ung kar fra vestlandet med stor interesse for it kommunikasjon, utvikling og med fagbrev innen IKT Driftsoperatør kunne få av jobber. Etter noen uker med å søke i lokalmiljøet var det heller laber interesse. Deretter økte eg søkeområdet mitt og i løpet av 4 dager, etter å ha tatt en kjapp telefon til et større firma, fikk eg intervju med 20 andre. 24 timer etter intervjuet fikk eg jobbtilbud. Fikk da en lønnsøkning på 130k i året og flere sosiale goder, større fagmiljø og dekket kurs og sertifiseringer. Så et godt tips er å søke over større geografiske områder og ikke bare lokalt. Grunnen tror eg ikke ligger kun i fagbrevet, men også at eg nå har 4 år med praktisk arbeidserfaring innen faget. Naturlig nok har eg lært mer de 4 årene i arbeid en de 3 årene med skole + lære. Men samtidig har eg en del punkter på CV som skilte seg ut, og samtidig fant eg fort tonen(føler eg da) med sjefen og fagansvarlig. Årsaken til den store lønnsforskjellen ligger i at eg var underbetalt der eg jobbet før og at den nye arbeidsplassen ligger i en større by. Eg får lengre kjørevei, men det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå