Gå til innhold

arbeidsledige ikt konsulenter


Anbefalte innlegg

i 2002 fikk jeg lærling plass

i 2004 fikk jeg fagbrevet mitt

 

 

men innen for it får man ikke jobb med dette lenger. synd og noe nedtrykkende spør du meg har vært på uttaligge intervjuer men jobb får man ikke.

 

alle som søker etter konsulenter ønsker en fersk nyutdannet med ingeniør studie eller tilsvarende fra en høyskole eller universitet

 

så jeg tenkte jeg skulle koke sammen en liten advarsel til alle som ønsker å få en fast stilling etter lærling tiden sin

 

 

ikke utdann deg i ikt drifstfag vis du vil jobbe innen for yrke ta heller å legg på de 3-4 årene på en høyskole vis man ønsker vidre jobb. eller jobb i det hele tatt.

 

men mitt egentlige spørsmål er det noen fler som føler at man egentlig har lyst til å legge seg ned og dø grunnet ingen jobb innen for sitt interesse område?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme utdannelse å ser det er sinnsykt vanskelig.. eneste reelle plassen er vell videregående skoler men selv der vil dem egentlig ha høyskole osv.. Fortsett å søke all over er vell det egentlige rådet.. det eller så kaster du deg på videre skolegang.. det jeg skal til sommeren allefall ;)

Lenke til kommentar

Har og fagbrev og holder no på å ta påpygging året. Kun fagbrev kjem ein nok ikkje langt med, men eg trur ikkje det er dumt å kunne vise til konkret arbeidserfaring. 3 år med høgskule eller universitet utdaning innen data i tillegg til fagbrev så trur eg nok ein står svært sterkt på arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
i 2002 fikk jeg lærling plass

i 2004 fikk jeg fagbrevet mitt

 

 

men innen for it får man ikke jobb med dette lenger. synd og noe nedtrykkende spør du meg har vært på uttaligge intervjuer men jobb får man ikke.

 

alle som søker etter konsulenter ønsker en fersk nyutdannet med ingeniør studie eller tilsvarende fra en høyskole eller universitet

 

så jeg tenkte jeg skulle koke sammen en liten advarsel til alle som ønsker å få en fast stilling etter lærling tiden sin

 

 

ikke utdann deg i ikt drifstfag vis du vil jobbe innen for yrke ta heller å legg på de 3-4 årene på en høyskole vis man ønsker vidre jobb. eller jobb i det hele tatt.

 

men mitt egentlige spørsmål er det noen fler som føler at man egentlig har lyst til å legge seg ned og dø grunnet ingen jobb innen for sitt interesse område?

5792827[/snapback]

 

Sorry, mac.. men hvis du først blir kalt inn til intervju så må jo CV'en din være interessant.. så kanskje det er din fremtreden på intervjuet det kan være noe galt med?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har også IKT-driftsfag og fagbrev, etter det ble tatt tok jeg meg et halvt friår.

 

Når jeg igjen fikk lyst til å jobbe tok det vel 2-3 uker før jeg fikk første tilbud, var på 4 intervjuer.

 

Flere venner av meg også som har denne utdannelsen, ingen av de har hatt store problemer med å få seg noe å gjøre.

 

Så jeg sier som darkness| tror ikke det er utdannelsen din det er noe feil med.

Lenke til kommentar
i 2002 fikk jeg lærling plass

i 2004 fikk jeg fagbrevet mitt

 

 

men innen for it får man ikke jobb med dette lenger. synd og noe nedtrykkende spør du meg har vært på uttaligge intervjuer men jobb får man ikke.

 

alle som søker etter konsulenter ønsker en fersk nyutdannet med ingeniør studie eller tilsvarende fra en høyskole eller universitet

 

så jeg tenkte jeg skulle koke sammen en liten advarsel til alle som ønsker å få en fast stilling etter lærling tiden sin

 

 

ikke utdann deg i ikt drifstfag vis du vil jobbe innen for yrke ta heller å legg på de 3-4 årene på en høyskole vis man ønsker vidre jobb. eller jobb i det hele tatt.

 

men mitt egentlige spørsmål er det noen fler som føler at man egentlig har lyst til å legge seg ned og dø grunnet ingen jobb innen for sitt interesse område?

5792827[/snapback]

 

Sorry, mac.. men hvis du først blir kalt inn til intervju så må jo CV'en din være interessant.. så kanskje det er din fremtreden på intervjuet det kan være noe galt med?

5798054[/snapback]

 

 

det kan det godt være jeg bor som sagt i vestfold det fylke der det er hardest å være under 25 men igjen jeg kjenner veldig mange som sliter med det samme som meg.

 

å faktisk få jobb med denne utdannelsen. og fagbrev.

 

dessuten de fleste stedene jeg faktisk har vært til intervju har jeg kommet til andre intervjuet. problemet er da at det er altid en som har mer erfaring og mer spissrettet kompetanse ofte høyere utdannelse det er det som man finner som ett problem. og man får også som svar at man altid ønsker en arbeidsøker med mer erfaring en 2 år med fagbrev

 

dessuten jeg har i den siste tiden jobbet med tekniske spm for Bluecom da :p

 

men i den siste tiden har jeg lagt merke til at det er uffatlig vansklig å få til noe som helst i arbeids markedet.

Lenke til kommentar

Jeg tok fagbrev i august 2005. Fikk jobb i januar 2006 (begynte å søke etter jobber ca oktober 2005, og jobbet først i posten fra november frem til jeg begynte i den nye jobben). Det er ikke nødvendigvis utdannelsen det er noe galt med heller. Det kan være mangelen på arbeidserfaring. Det kan være lurt å få seg en annen jobb i mellomtiden. Forøvrig så bor jeg i Hønefoss, og der er det så og si ingen IT-jobber, så jeg søkte i Oslo og fant meg en jobb der.

Lenke til kommentar
ja det ville jeg tro.

 

 

men jeg tok en titt på 3 årig ingeniør studie det eneste forskjellen på oss og ingeniører er faktisk 2 år med programering.

 

 

men det blir nok skolebenken igjen på meg i 2007 - 2010

5797483[/snapback]

 

Tror ikke dere har like mye matte og fyiskk heller....

Lenke til kommentar

uhm. skjedde det no rart. Ihvertfall går greit. Håper på å få en mere fast stilling. Om det blir på mottak eller retur. Det vet jeg ikke. Trives på begge plassene. Men tror det er mere sannsynlig på mottak. men får se..

Endret av kentbj
Lenke til kommentar
ajilon har jeg ikke hørt om men er dette ett bemanings selskap ?

 

 

men jeg skal seriøst får sjekket det opp takker for tipset.

 

 

edit fant addressen :)

5798586[/snapback]

 

Ajilon er et søster eller datterselskap av Adecco. Jeg har hatt kontakt med utallige bemanningsbyrå, og ajilon var eneste som skaffet meg jobb, og det fort.

Lenke til kommentar
uhm. skjedde det no rart. Ihvertfall går greit. Håper på å få en mere fast stilling. Om det blir på mottak eller retur. Det vet jeg ikke. Trives på begge plassene. Men tror det er mere sannsynlig på mottak. men får se..

5798716[/snapback]

 

 

hehe ja

 

noen åpninger i komplett regner med at de nedbemanner i forhold til sommer salget og trenger folk til vintersalget. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...