Gå til innhold

oppsett av HDèr og brenner +DVD.......Hjelp?

stoolman

Anbefalte innlegg

Takker for alle svar jeg har fått i det siste.

Lurer på et par ting til...

Når man skal sette opp HDèr og Brenner/DVD, er det da best å kjøre medier som har samme hastighet på samme kanal?

Har hørt at dersom man f.eks kjører HD1 som master og DVD som slave, vil denne kanalen operere på hastigheten til det tregeste mediet.

Slik jeg har forstått det er DVD/brennere ATA 33/Atapi grensesnitt, noe som er langt tregere enn en ATA 100/133 HD.

Har sett at de b.l.a på tomshardware og Anandtech har satt opp systemer med HD som master og DVD som slave.

Kan noen hjelpe meg!!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-25 00:08, skrev stoolman:

Har hørt at dersom man f.eks kjører HD1 som master og DVD som slave, vil denne kanalen operere på hastigheten til det tregeste mediet.

Dette kan ha vært tilfelle med enkelte IDE kontrollere en gang i tiden. Det skal ikke være noe problem nå.

Det eneste "problemet" man har er at kun en IDE device per kanal kan være aktiv til enhver tid. Så overføring av data mellom to devicer på samme kanal vil ta lenger tid enn om de er på hver sin kanal.

Lenke til kommentar

Det eneste som er å merke seg er att en CD-brenner bør helst stå på egen EIDE kanal (ikke noe must men hvis man skal ta CD copy så kan det by på problemer), noen DVD spillere tåler ikke å stå som slave sammen med andre CD-ROM enheter (HDer går greit). Så vill enhver enhet som er koblet sammen på en EIDE kanal tilpasse hastigheten til den som har lavest (så du vil ikke få 133MHz hvis du har en 66MHz enhet koblet til sammen med en 133MHz, du vil få 66MHz) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Så vill enhver enhet som er koblet sammen på en EIDE kanal tilpasse hastigheten til den som har lavest (så du vil ikke få 133MHz hvis du har en 66MHz enhet koblet til sammen med en 133MHz, du vil få 66MHz) :smile:

Dette er riktig for noen, feil for andre. Min IDE-kontroller (HK-BIOS) er "smart" nok til å skille dette på samme IDE-kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...