Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Statisk IP - Linksys

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en Linksys WRT-ettellerannet. Husker ikke helt eksakt modell.

Denne har ikke mulighet til å sette fast lokal IP på de forskjellige pcene jeg har i nettverket.

Er det noen mulighet for at jeg kan ha fast IP på pcen min uten å legge inn uoffisiell firmware?

Er så stress å være active på dc++ når lokal-ip'en min skifter hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen mulighet for at jeg kan ha fast IP på pcen min uten å legge inn uoffisiell firmware?

For å sette fast ip på enkelte maskiner, velger du Start - Innstillinger - Nettverkstilkoblinger. Dobbeltklikk på det nettverkskortet du bruker. Velg Internett protokoll og egenskaper. Bruk følgende ip adresse, og du har satt fast ip på maskinen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Du må velge en range som ikke routeren deler ut.

Den deler ut iper fra 192.168.0.100-->200 tror jeg,da velger du fast ip i rangen 2-99.

5792670[/snapback]

Ikke nødvendigvis. At routeren har mulighet vil ikke nødvendigvis si at den noensinne kommer til å komme så langt. Alt man må huske er å sette en ip som er utenfor området der det er sannsynlig. I eksempelet ditt er det mulig med 2-99, eller 150-250.

Problemer vil bare oppstå når to iper koliderer, og innen du har 50 maskiner på en så liten router som linksys routerne er, så vil du støte på andre problemer enn ip kolisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...