nunnu Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hjelp, dette er helt ukjent land for meg! Jeg har jobbet med å lage en nettside som vanligvis kjøres i en nettleser, men i dette spesielle tilfellet inni et annet program. Jeg vet ikke hva det andre programmet er skrevet i, og kjenner ingen grensesnitt (og det virker det ikke som om de som jobber med det gjør heller), men ihvertfall kan de kjøre mine sider og hvilke som helst andre nettsider i et vindu inne i applikasjonen. Nå har jeg behov for å legge inn referanser til DERES skjermbilder, altså linke tilbake. Jeg har fått vite at dersom jeg skriver "form://1234567" inne i den interne nettleseren så får jeg opp det aktuelle skjemaet (her er det forskjellige nummer på skjemaene, de har jeg kontroll på). Problemet er at jeg da får opp tomme skjemaer, de har ikke noe grensesnitt for å fylle inn data. Jeg må fylle skjemaene med data avhengig av hva som skal vises. Jeg fikk da høre at jeg kan bruke ActiveX for å få til dette, men jeg har ikke peiling på ActiveX og det er det ingen andre rundt meg som har heller. Det kan være så enkelt som å sparke i gang dette skjemaet og fylle inn første feltet i skjemaet (en id) og trykke enter. Men hvordan gjør jeg det?? Jeg aner ikke hva slags grensesnitt dette skjemaet har. Jeg finner igjen de forskjellige skjema idene i filer med navn av formen "1234567.sfd" men det sier meg ingenting. Hvor skal jeg begynne? Det er ingen hjelp å få hos de som har laget dette... (Ellers jobber jeg mest i C# men er ingen ekspert ennå) Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) okei, du vil fylle skjemaene med data som så liksom skal trigge (ved at skjemaet "sendes") at en viss side skal komme opp med resultatet av det å ha sendt inn skjemaet med pre-fyllte data? her kan du bruke en HTTP-forespørsel; en av typen GET (1234567?username=blah&age=1234) går "av seg selv" ved at man linker .. en av typen POST kan enkelt gjøres v.h.a. standard JavaScript (edit: eller, på flere måter egentlig) Endret 22. mars 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
nunnu Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 nei så enkelt er det ikke Har prøvd alle varianter av "form://1234567?id=203" men den har ikke støtte for det, tar ikke input parametre. Jeg fikk heller forståelsen for at jeg måtte "simulere" innfyllingen av første felt... Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) da må du fylle dem inn v.h.a. en POST-forespørsel men .. heh .. altså, du har ikke forklart om du skal referere til dette eksternt i en nettleser eller .. uhm .. slike detaljer ... .. edit: det ser jo ut til at du vil ha resultat-siden av en forespørsel frem på /din/ nettside? om ikke GET fungerer, så blir det i såfall POST da Endret 22. mars 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
nunnu Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 ok, takker så mye.... har du flere hint til meg om hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 ta en titt på html'en fra skjemaet/formen på siden i programmet Lenke til kommentar
nunnu Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hadde jeg kunnet det hadde det jo ikke vært noe vanskelig! Det er ingen vanlig nettside, det er et eller annet program som sparkes i gang.... Jeg får til å lage en link til det feks <a href="form://1170255"> men det er bare et vindu som popper opp på toppen av nettleservinduet... Lenke til kommentar
nunnu Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 da må du fylle dem inn v.h.a. en POST-forespørsel men .. heh .. altså, du har ikke forklart om du skal referere til dette eksternt i en nettleser eller .. uhm .. slike detaljer ... .. edit: det ser jo ut til at du vil ha resultat-siden av en forespørsel frem på /din/ nettside? om ikke GET fungerer, så blir det i såfall POST da 5792847[/snapback] Altså: jeg opererer i en nettleservindu som ligger inne i et annet program. Jeg har fra før laget en treffside som er helt generell og vanligvis kjører i en alminnelig nettleser, denne kjører fint av seg selv også i programmet. Det jeg skal gjøre nå, er å lage en eller annen LINK inne i treffsiden min, som da skal vise data som finnes i deres system. Jeg sitter da med diverse form id'er avhengig av hva slags data som skal vises. Dette er ikke noen vanlige html sider, det er et eller annet PROGRAM som startes. Dersom jeg feks linker til "form://1170255" vil det kjøres et program som viser et tomt skjema av en bestemt type. Det som er vanskelig er å fylle inn data. Jeg kan manuelt skrive inn en id i det første feltet og trykke enter, da vil programmet hente inn resten av informasjonen. Tanken er at jeg må FAKE DENNE INNTASTINGEN. Jeg starter opp programmet og sender det data tilsynelatende som fra stdin. "Noen" sa at ActiveX var den eneste måten å få dette til på. Jeg vet ikke om det er sant, men det er jo et sted å begynne. Forstår du hva jeg mener nå? Er det noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå