Gå til innhold

Ødelagt skjerm på K700i - Kan jeg kreve ny?

Anbefalte innlegg

I går ble min halvt år gamle SE K700i ødelagt. Det skjedde mens jeg hadde den i lomma, og var på skolen. Når jeg satt meg ned på stolen, må mobilen ha blitt klemt mellom siden av meg og stolen. Skjermen "innenfor" dekslet er ødelagt fra midten og opp. Det er altså kommet en sprekk på innerskjermen av mobilen. Det ser ut som om det er et stort øye midt på skjermen, og halvparten over er veldig "fuzzy" - uleselig.

Så kommer spørsmålet da, kan jeg kreve ny? Det kan da ikke være meningen at en mobil til 2000 kr ikke skal tåle normalt bruk i under et halvt år!?

Jeg har ennå kvitering og boks. "What do I do?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsikring på telefonen din?

At DU knuser telefonen din, eller har forvoldt skade på den, kan du ikke kreve noen ting.

Om jeg kjøper en telefon til 7000,- i dag, også knuser jeg den dagen etterpå, kan jeg ikke kreve en ny..

(By the way. 2000kr er ikke mye for en mobiltelefon)

Lenke til kommentar
I går ble min halvt år gamle SE K700i ødelagt. Det skjedde mens jeg hadde den i lomma, og var på skolen. Når jeg satt meg ned på stolen, må mobilen ha blitt klemt mellom siden av meg og stolen. Skjermen "innenfor" dekslet er ødelagt fra midten og opp. Det er altså kommet en sprekk på innerskjermen av mobilen. Det ser ut som om det er et stort øye midt på skjermen, og halvparten over er veldig "fuzzy" - uleselig.

Så kommer spørsmålet da, kan jeg kreve ny? Det kan da ikke være meningen at en mobil til 2000 kr ikke skal tåle normalt bruk i under et halvt år!?

Jeg har ennå kvitering og boks. "What do I do?"

5792343[/snapback]

Så du mener at normal bruk er å bli klemt mellom lomma og stolen din?

Dette er ikke normal bruk - dette er en selvforskyldt skade som du må betale for reparasjon av.

Lenke til kommentar

Stemmer som de sier her ovenfor meg..

er det en skade du har gjort, så får du dette ikke på garantien..

Det jeg sier til mine kunder er at ser du mange rare farger som er på en plass, så er skjermen knust.

det som skjer når den får seg en "kakk" er at det kommer inn luft, så kommer disse fine fargene fram..

Er mobilen helt ny, reparer den, er det en gammel tlf, kast den..

Husk at du får mange billige mobiler no :)

Lenke til kommentar

Vet at ikke dette er mest on topic, men jeg må bare si at jeg vet ikke hvor mange jeg anbefaler å tegne forsikring når de kjøper mobiltelefon.

Er ikke fordi at butikken jeg jobber i skal tjene 400 kr. ekstra, men for at kunden skal slippe å komme i situasjonen trådstarter er i nå...

Som oftest koster vel en forsikring av en dyr mobil ca. 600 kr. og det er lite i forhold til hva det koster å reparere den ved væskesøl. ;)

Lenke til kommentar
Vet at ikke dette er mest on topic, men jeg må bare si at jeg vet ikke hvor mange jeg anbefaler å tegne forsikring når de kjøper mobiltelefon.

Er ikke fordi at butikken jeg jobber i skal tjene 400 kr. ekstra, men for at kunden skal slippe å komme i situasjonen trådstarter er i nå...

Som oftest koster vel en forsikring av en dyr mobil ca. 600 kr. og det er lite i forhold til hva det koster å reparere den ved væskesøl. ;)

5802366[/snapback]

Væskeskadet blir ikke reparert.. bare slik at det er sagt :p

Det lønner seg ikke.

Lenke til kommentar
Hvis du har netcom kan det lønne seg å forsikre igjennom dem. Koster vel litt over 20kr i måneden. Jeg betaler 21kr tror jeg. Og da spiller mobilmerke ingen rolle, siden forsikringen følger simkortet.

5802490[/snapback]

Joda, den koster 35 kr. pr. måned, men det er ikke en tappeforsikring, men en mer eller mindre tyveriforsikring så her måtte trådstarter blitt "frastjålet" telefonen og politianmeldt forholdet for å få dekket det.

Lenke til kommentar
Hvis du har netcom kan det lønne seg å forsikre igjennom dem. Koster vel litt over 20kr i måneden. Jeg betaler 21kr tror jeg. Og da spiller mobilmerke ingen rolle, siden forsikringen følger simkortet.

5802490[/snapback]

Joda, den koster 35 kr. pr. måned, men det er ikke en tappeforsikring, men en mer eller mindre tyveriforsikring så her måtte trådstarter blitt "frastjålet" telefonen og politianmeldt forholdet for å få dekket det.

5807123[/snapback]

Netcoms forsikring skal dekke plutselig ytre påvirkning som det trådstarter sier her. Iallefall i teorien - i praksis har det blitt MYE vanskeligere å få igjennom en sak hos netcoms totalforsikring etter at de byttet selskap 1. januar 2005.

MYE vanskeligere, og etter min mening er ikke forsikringe verdt penga sine lengre.. :(

Lenke til kommentar

5802490[/snapback]

5807123[/snapback]

Netcoms forsikring skal dekke plutselig ytre påvirkning som det trådstarter sier her. Iallefall i teorien - i praksis har det blitt MYE vanskeligere å få igjennom en sak hos netcoms totalforsikring etter at de byttet selskap 1. januar 2005.

MYE vanskeligere, og etter min mening er ikke forsikringe verdt penga sine lengre.. :(

5818646[/snapback]

Ja, derfor anbefaler jeg kundene å heller kjøpe butikkens forsikring, den dekker så og si alt utenom tap eller tyveri utenom hjemmet.

Så har du hatt innbrudd eller du har fått ødelagt den selv så dekkes alt med bare en liten egenandel på noen hundrelapper... de fleste butikker tilbyr noe liknende denne og den synes jeg er langt bedre enn NetCom sin og Telenor sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...