jensens Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Vil jeg merke noe serlig forskjel om jeg bytter til Windows XP 64-bit edition på pcen min, med drivere, spill o.l ? Vil pcen bli noe serlig raskere ? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 64 bit er raskere enn 32 bit. Det sier seg selv. Du flytter dobbelt så mye minne hver gang. Du har større presisjon på heltall også. VALVe har jo 64bit utgaver av Half-Life 2 og Lost Coast. Du burde prøve. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 i spill som er optimalisert for 64bit, ja, men de er få og langt imellom. (kommer bare på farcry og som saivert nevner, hl2 i farten...) Lenke til kommentar
jensens Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hmm. Hvordan blir det med drivere å slikt da ? jeg trenger f.eks driver til skjermkortet, å det finner jeg på ATI.com, så kan jeg bare bruke den jeg altid har brukt? Eller må jeg ha 64-bit driver for den skal funke ? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Du må ha 64bit drivere til x64 Windows, men hvis du ikke har et spill som er laget direkte for Windows XP x64 så vil du ikke få NOE som helst bedre ytelse. Jeg har brukt x64 Windows i over 4-5 måneder og har ikke merket noe forskjell på ytelsen kontra Windows XP 32bit. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men jeg vil tørre og påstå at ytelsen generelt som foreksempel oppstart og slikt er merkbart raskere. dette er dog basert på egne erfaringer og ikke noe jeg kan dokumentere. kan trygt anbefale deg x64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå