Gunn@r Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan slår man av at ei CD/DVD skal starte automatisk når man setter den inn i stasjonen? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Høyreklikk på cdrommen, gå inn på egenskaper, klikk deg inn på fliken autokjør. Eventuelt, hold inne shift når du setter inn en cd-plate Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Høyreklikk på cdrommen, gå inn på egenskaper, klikk deg inn på fliken autokjør. Eventuelt, hold inne shift når du setter inn en cd-plate 5792058[/snapback] Takker for raskt svar, men dette er noe jeg faktisk vet hehe. Viss man skal gjøre det på denne måten, må man sette funksjonen Ikke gjør noe, på alle 6 alternativene (Musikkfiler, Bilder, Videofiler osv...). Dette er litt tungvint synes jeg (ikke det at det tar så lang tid, men allikevel), så det må vel være en funksjon i Windows som slår av Autokjør generelt?! Lenke til kommentar
berxter Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 TweakUI er din venn til dette som så meget annet. Google tweakui eller MS Powertoys. Bernt K Lenke til kommentar
Psh Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 1. Start RegEdit. 2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Cdrom. 3. Sett Autorun verdien til 0 for å slå av funksjonen. 4. Lukk RegEdit. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 1. Start RegEdit.2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Cdrom. 3. Sett Autorun verdien til 0 for å slå av funksjonen. 4. Lukk RegEdit. 5792548[/snapback] hehe har akkurat funnet frem til det samme svaret selv men takker å bukker for hjelpen Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har et problem med at min NEC-3550 begynner å gå når jeg f.eks. går inn i "mine dokumenter" eller andre mapper. Vil dette hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har et problem med at min NEC-3550 begynner å gå når jeg f.eks. går inn i "mine dokumenter" eller andre mapper. Vil dette hjelpe meg? 5792681[/snapback] starter CDen når du går inn i Mine dokumenter?!! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Den gjør det av og til, men det største irritasjonsmomentet er hvis en cd står i når jeg slår på maskinen, så begynner cden å gå. Har sjekket bootsekvensen i bios og det er ingenting å gjøre på det feltet. Endret 22. mars 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dette har med lagringsmedier å gjøre - dette har vi en egen kategori til og denne tråden er derfor feilpostet, trådstarter bes opprette ny tråd i rett forum . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg