cybirg Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har hørt at endel Nvidia eiere har problemer med bugs og drit, og at ATi kortene yter endel bedre. Uansett positivt at de kommer ut dedikerte drivere til OB. Håper på å kunne kjøre 1280* Max med HDR. 5792379[/snapback] Jeg tror jeg må skuffe deg der, jeg kan ikke kjøre 1280x1024 alt max med HDR uten at det hakker en del utendørs, spesielt om du befinner deg nært trær og gress. Da har jeg 3200+@2,5 ghz og X1800XT 512 @ 730/800. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har testa det selv ei stund nå..Dette spillet er NØDT til å være en smakssak. Det er jo ikke gøy engang! Grafikken er fin den altså, men det fenger meg ikke. Tungvindt å skifte våpen til tross for hurtigtastene. Liker ikke historien, den føles kjedelig.. Og ikke minst det at det er ALTFOR stor verden, fatter ingenting om hva jeg skal eller ikke minst hvor! Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews. Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill. Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg.. 5800479[/snapback] Slik var det for meg med Morrowind første gang også, det var liksom litt fjrnt/fremmed, helt til jeg hadde spilt en del og satt meg mer inn i spillet. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Vvardenfell er en øy, ikke Morrowind. The Elder Scrolls III foregår ikke på Morrowind (til tross for navnet), men på Vvardenfell. Sånn var det, ja! Hadde nesten glemt det. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Siden EB Games begynte og selge spillet i dag (en dag for tidlig) så kan jeg komme med mine erfaringer etter å ha spilt i en litt over to timer på Xbox 360. For det første så går tiden fryktelig fort når du spiller Oblivion så dette er ikke et spill hvor du bare kan spill litt til… Grafikken er bra (og noen steder helt fantastisk), men på grunn av viewdistance og størrelsen på ute arealene er det mest behagelig flyt på grafikken når du befinner deg innendørs. Når du går ute kan du se at bla. gress blir tegnet opp fram for deg, men dette foregår veldig glatt så ingen ting bare popper opp. Litt kort viewdistance ute i villmarken kan gjøre det litt vanskelig å f.eks. jakte på hjort. Sånn ca. hvert 20-30 sek når man går/løper ute så loader spillet og det merker man som et lite hakk. Noen ganger hvis det er mange detaljer i landskapet og du fortsetter å løpe mens spillet loader kan du oppleve et ekstra sekund med framedrop. Ingen av disse tingene har jeg merket noe til innendørs. Har også opplevd en clipping feil. Dette hendte når jeg møtte en annen rytter og gikk av hesten for å prate med ham. Hestene våres sto ganske nærme hverandre og jeg ble litt klemt i mellom de (se bilde). Fysikken er ikke så ekstrem som mange har hypet den opptil. Hvis for eksempel du ser noen hodeskaller som henger i et tau kan du ikke kutte de ned. Har bare truffet små fiender, men når du skyter gobliner og scamps med bil og bue så er blir de kastet litt vel mye rundt og lander i noen rare posisjoner (akkurat som de plutselig manglet noen ben i kroppen). Alt i alt syntes jeg spill opplevelsen så langt har vært fantastisk. Var litt skeptisk til om jeg orket å starte på et nytt stort rollespill, men all tvil ble blåst av gårde med engang startet spillet. Kan også legge til at den mynten som følger med i CE er laget av metall (jeg tipper messing) og ikke plastikk slik noen fryktet. Endret 23. mars 2006 av Mr. Bridger Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Mitt ANDREinntrykk. Har jo som nevnt tidligere teste PC-versionen, både på middels og god pc. Har nå skaffet meg 360-utgaven. Grafikken føles mye bedre i 360utgaven, AA+HDR samt at objekter ikke popper opp, men fader istedet. Man legger derfor ikke merke til det. Frameraten er desverre litt ustabil, men fortsatt mye bedre enn min PC Et utrolig stemningsfullt spill, føler jeg bare kan gå rundt og prate med folk og gjøre småquests. Skal sette igang med main quest nå tenkte jeg Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ettersom jeg er n00b@Oblivion: Hvordan fungerer level-systemet i forhold til fiendene i main quest? Bør man være ha en minimums-level for å kunne gjennomføre main quest, eller kan man bare kjøre rett på main quest rett etter man har kommet seg ut fra fengselet? Så langt har jeg kun blitt angrepet av rotter og ulver når jeg har vandret rundt. Møter man sterkere motstand i de samme områdene etterhvert som level øker, eller må man oppsøke områder med sterkere motstand? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg kjøper mitt fordi jeg ahr sett 98654646985969 millioner vidoer, da så det utrolig fett ut Håper ikke det samme skjer med meg *bitenegler* 5800550[/snapback] Tror ikke du skal være bekymret. Jeg likte ikke morrowind noe spesielt, men dette er i en helt annen klasse. Tror aldri jeg har sett excelsion si noe positivt om noe som helst noen gang heller, så ta det han sier med en klype salt. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ettersom jeg er n00b@Oblivion: Hvordan fungerer level-systemet i forhold til fiendene i main quest? Bør man være ha en minimums-level for å kunne gjennomføre main quest, eller kan man bare kjøre rett på main quest rett etter man har kommet seg ut fra fengselet? Så langt har jeg kun blitt angrepet av rotter og ulver når jeg har vandret rundt. Møter man sterkere motstand i de samme områdene etterhvert som level øker, eller må man oppsøke områder med sterkere motstand? 5801842[/snapback] Jeg tror at fiendene i Oblivion er, i likhet med dem i Morrowind, levlet. Det vil si at vanskelighetsgraden deres følger din progresjon i spillet. Dette gjelder dog ikke for alle typer monstre; bosser og slikt har nok litt høy level for at du skal ha noe å bryne deg på. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tror spillet er 100 gang bedre på PC enn Xbox Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har testa det selv ei stund nå..Dette spillet er NØDT til å være en smakssak. Det er jo ikke gøy engang! Grafikken er fin den altså, men det fenger meg ikke. Tungvindt å skifte våpen til tross for hurtigtastene. Liker ikke historien, den føles kjedelig.. Og ikke minst det at det er ALTFOR stor verden, fatter ingenting om hva jeg skal eller ikke minst hvor! Håper iallefall at folk ikke kjøper dette spillet helt basert på reviews. Spør du meg, så er dette ett middelmådig spill. Gjerne kjekt for folk som liker RPG sjangeren, jeg liker den, men dette var ikke noe for meg.. 5800479[/snapback] Ikke for å være frekk eller noe, men du slår meg ikke som en typisk RPG-spiller i dette innlegget her. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tror spillet er 100 gang bedre på PC enn Xbox 5802241[/snapback] Vel. du tar feil Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Tror spillet er 100 gang bedre på PC enn Xbox 5802241[/snapback] Vel. du tar feil 5802540[/snapback] Herregud så håpløst det må være å spille med håndkontroller. Nei takke seg til, tror jeg holder meg til PC'n jeg ja, bedre grafikk, kjappere loading, bedre kontroll... Kos Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Er det noen som spiller Oblivion på vanlig TV? (altså ikke HD) Dette spørsmålet gjelder seff for XBOX 360 brukere. Er grafikken imponerende då også eller vil den lave oppløsningen ødelegge en del? Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 100% enig at dette spillet er best på pc (hvis du har en monster rig, som er billigere enn en super hdtv forresten). Jeg har spillt begge versjonene. Men det må sies at på pc versjonen (som jeg spiller på min pc) har jeg stillt opp grafikken endel i ini fila(view distance på teksturer) i tillegg til at alt er maxet. Uten dette ser jo spillet skikkelig crap ut både på xbox & pc. Mulig jeg er kresen, men når du løfter øynene over midten på skjermen og ser bortover, så ser du at det plutselig stopper opp, og går over til ultra dårlige teksturer. Takk gud for modding av ini fil Det som skuffer meg mest med Oblivion er størrelsen. Folk sier til stadighet at det er større enn Morrowind, men når du er vant med WOW, blir Oblivion veldig lite. D tar meg toppen 10 min å gå på tvers av hele kartet. Jeg VET det er masse dungeons & store byer, men jeg vil si at den øverste halvdelen av Kalimdor i WOW er mye større, og det er utrolig skuffende Utenom dette, så syns jeg spillet er bare helt SINNSYKT rått! Elsker det bare Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Alt annet enn bilspill mener jeg er bedre på PC enn konsoll, så er det sagt. Mitt førsteinntrykk av Oblivion er ganske klart: Fantastisk spill! Og jeg har aldri vært noen RPG-type, trust me. Elsker friheten med spillet, og grafikken er elsk. Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Veldig bra spill det er det jo, men hypa til helvette og tilbake spør du meg. Helt oki spill, men har sett alt dette før. 3-persons viewet sugde jo for å si det slik. Grafikken er på top, det er ivertfall sikkert.. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg tror at fiendene i Oblivion er, i likhet med dem i Morrowind, levlet. Det vil si at vanskelighetsgraden deres følger din progresjon i spillet. Dette gjelder dog ikke for alle typer monstre; bosser og slikt har nok litt høy level for at du skal ha noe å bryne deg på. 5802217[/snapback] Her var Gothic 2 veldig bra. Der var ein ulv ein ulv, og ein bloodfly ein bloodfly. Mot slutten kom det nye fiendar til dei gamle områda, for å auke vanskegrada på ein naturleg måte. Eg synest konseptet "level 35 giant rat" er berre tull. Kay Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 100% enig at dette spillet er best på pc (hvis du har en monster rig, som er billigere enn en super hdtv forresten). Jeg har spillt begge versjonene. Men det må sies at på pc versjonen (som jeg spiller på min pc) har jeg stillt opp grafikken endel i ini fila(view distance på teksturer) i tillegg til at alt er maxet. Uten dette ser jo spillet skikkelig crap ut både på xbox & pc. Mulig jeg er kresen, men når du løfter øynene over midten på skjermen og ser bortover, så ser du at det plutselig stopper opp, og går over til ultra dårlige teksturer. Takk gud for modding av ini fil Det som skuffer meg mest med Oblivion er størrelsen. Folk sier til stadighet at det er større enn Morrowind, men når du er vant med WOW, blir Oblivion veldig lite. D tar meg toppen 10 min å gå på tvers av hele kartet. Jeg VET det er masse dungeons & store byer, men jeg vil si at den øverste halvdelen av Kalimdor i WOW er mye større, og det er utrolig skuffende Utenom dette, så syns jeg spillet er bare helt SINNSYKT rått! Elsker det bare 5802919[/snapback] Hvem gidder å samenligne Oblivion med WoW uansett ? Wow har jo milevis med land de kunne har spart seg for. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Enig + dårlig grafikk. Krever MYE mer å lage like stort område som i WOW, med grafikken til oblivion. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Herregud så håpløst det må være å spille med håndkontroller. Nei takke seg til, tror jeg holder meg til PC'n jeg ja, bedre grafikk, kjappere loading, bedre kontroll... Kos 5802765[/snapback] Hvorfor er du så opptatt av at det må være "best" på PC? Har du dårlig selvtillit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå