Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prosjekt "helt av skaftet"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ja... her har det ikke skjedd stort siden sist. På godt og vondt.

 

5/5 - 06 kræsja jeg... kan legge ut bilder av det senere.

 

Så bilen ble klar i går ffra oppretter så nå skal den sendes rett til lakkerer :)

 

Sopm dere skjønner er det ikke gjort så mye med bilen, men tiden fremover blir nok brukt flittig kan jeg love dere ;)

 

Har i mellomtiden og mistet verkstedet mitt. Hele bygget fikk nye eiere som ville ha masse penger for at lille jeg stod der og bygde lyd. 70 000 i året gidder jeg ikke betale så da sa jeg takk og farvel!

 

Videre så har jeg valgt meg ut noen felger som ligner fælt på TSW Volcano, men ikke helt de samme. Disse blir i 17".

 

Fargen jeg skal ha på bilen heter Diving Blue (A5X er koden). Skal og oppover til noen i Elverum etterhvert for å sette på litt dekor ;) Blir spennende!

 

Mvh Tony

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Dybde og vekt har ikke så kjempemye å si. 10 eller 12 tommer er det jeg er på jakt etter. Men de trenger ikke veie 10KG hver og ha en dybde på 40CM kan du si. Pris? tja... la oss si maks 4 lapper pr. element da. Morel Elate 10 koster 2 540,-.

 

Vil ha et element som spiller pent, jeg skal ikke akkira være med i dB-drag med denna kjerra her så.

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Seas Lotus 10 eller 12-tommer? Ellers har man forsåvidt en hel drøss å velge blandt.. Du kan jo prøve noe utradisjonelt og velge et PA-element. Tangen AVDesign har en rekke spennende Beyma-elementer som slett ikke koster skjorta. Elementer med lav Qts små lukkede kasser (eller undertunede BR-kasser) passer ypperlig til bilbruk. Følsomheten er som regel også langt høyere enn typiske bilstereobasser.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Det BØR ikke skurre ihvertfall. For det meste er T/S-parametrene meget bra, effekttåligheten er høy, elementene er bygget for å tåle grisebank over lang tid, for kravstore kunder. I motsetning til bilstereo, hvor man kan selge i bøtter og spann bare det har nok Bling og er billig nok... ;)

 

Gjør et søk på f.eks. DIYaudio på PHL, Beyma, TAD, RCF, JBL, B&C, Precicion Devices, McCauley, Aura, osv. så ser du fort hva det er snakk om. ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Gidder egentlig ikke legge så mye ressurser i å finne en verdig konkurrent til Morel :) Det spiller meget bra og koster ikke skjorta. Men om noen visste om et element som var lett å få tak på her til lands for en prøvelytt hadde jeg ikke sagt nei takk til det :) Er alltid åpen for inputs!

 

Når jeg får tilbake bilen blir det å bygge ferdig sub-kassa i bilen. Eller... gjøre hele bilen ferdig! Har så mange ideer nå at det skulle ikke vært lov!

 

Diverse paneler skal lages e.t.c... sitter her med abstinenser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...