Typhon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Heisann! Har eid min Xsara i litt over et år og aldri kommet skikkelig i gang med stereobygging. Men før jul skjedde det noe! Jeg fikk kjøpt en skikkelig cd-spiller og vi var i gang. CD-spiller ble en Alpine CDA-9855R. Tiden gikk og jeg så mitt snitt i å kjøpe en kurrant forsterker, som ble Alpine sin MRV-F545. Denne har funkert helt kurrant den med en basskasse og et så som så frontsett. Kastet ut basskassa og frontsettet er erstattet med et Morel Elate 6-3. Gud som det spiller! Alle som har sittet å hørt på det i bilen min har trukket på smilebåndet og sagt ting som kan minne om "rått" og "kuuult". Så det er litt gøy det da Til og med min far har sluttet å mase om hvorfor jeg bygger så dyr stereo etter å ha hørt det hehe... Men etter å ha prøvelyttet litt etter at høyttalerne har blitt mer og mer innspilt merker jeg at forsterkeren ikke leverer nok dynamikk i de øvre tonene når jeg skrur opp litt. Derfor byttes den ut mot en Sinfoni 90.2 eller en 150.2 for å få orden på det Til mine to Elate 10" så blir det en 150.2x som jeg brokobler og havner da på 2Ohm last. Burde holde for mitt bruk. Bortimot hele bilen har blitt dempet med Brown Bread. Mangler taket men det er limt på plass det taktrekket, så får se hva man gjør der... Mye rart som skjer! Skriver mer etterhvert... bilder kommer snart! Utstyr i bilen blir da som følger: Morel Elate 6-3 foran og 2 stk 10" bak Sinfoni 150.2x og 90.2 Kabling fra Evus Power Cells fra Kinetik Spiller fra Alpine + diverse småting! Mvh Tony Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Her kommer litt bilder og Her er bagasjen som ting skal inn i, nesten ferdig dempet på bildet: Test montering av mellomtonen CDM54 fra Morel: Samt en fiks løsning for diskanten: Midtkonsollen er tatt ut. Rom for forbedringer : Bakluka er dempet og: Litt kassebygging: Her skal skjerm og greier inn: Alpine CDA-9855R : Morel 3-veis delefilter: Ny strøm fra dynamo til batteri: Mer bilder kommer Mvh Tony Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hey!! dette ser bra ut!! -nesten som om jeg skulle gjørt det selv!! keep on the god work!! og mase bilder!! Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ser veldigt bra ut dette her Bra utstyr og arbeidet ser bra ut det også Etter å ha lest dette så begynner jeg å glede meg veldigt til å få anlegget inn i bilen min Selv skal jeg ha både produkter fra Morel, Sinfoni, Evus og Kinetik inn i bilen Har hatt fri fra jobb et par dager nå. så nå går hele dagene med på å dempe bilen med Brown Bread Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 har ikke tvil om at det der blir bedre enn det jeg skal gjøre til sommeren Gi oss masse bilder Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Får vel legge ut litt flere bilder da Dette er av operasjon Brown Bread i helgen: Ble endel timers jobb ja Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ble skikkelig stilig dette da. Er det mye forskjell på før du begynnte å dempe og etter? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Demping ja, det var noe man skulle ha gjort i støyvognen Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Impressive. Virker som du har lagt mye arbeid i demping, bra! Må nesten følge med på dette. Ser ut som du kan tingene dine. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Takk for positiv respons Har ikke merket mye forskjell enda, da jeg ikke har lagt på plass tepper. Eneste som er på plass er førersetet hehe dempinga av bilen har tatt mellom 35 og 40 timer! Så er krevende men totalt verdt det! Merket det med bagasjen og dørene mest.... så blir nok bra når jeg får tatt taket etterhvet og interiøret faller på plass. Kommer mer snart Mvh Tony Endret 23. mars 2006 av Typhon Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg har vært å hentet litt kule ting hos Onkel Morel: I tillegg til en sirkelsag som ble kjøpt inn. Så nå venter jeg på å få litt kryssfiner så kan jeg lage til litt i bagasjen Fikk også montert opp litt. Blir absolutt ikke sånn til slutt men fikk lekt meg med et par ideer og greier da. Slik så det ut før jeg begynte: Etter litt jobb: Mvh Tony Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nice Dette kan bli meget bra saker! Onkel Morel er nå snill også, fikk du boller hehe Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Ble ingen boller Men skal dit i kveld eller i morgen tenker jeg så håper det blir både boller og brus da Mvh Tony Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Nice prosjekt.. Keep on updating! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ser meget pent ut, skulle ønske eg og hadde hatt råd til å handle frå Onkel Morel Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ser meget pent ut, skulle ønske eg og hadde hatt råd til å handle frå Onkel Morel cry.gif Får kjøpe litt av gangen da vettu Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Ikke blitt gjort stort nå hehe... Ingen steder i Drammen som selger firkantrør. Ingen som visste om noen steder Men i morgen skal jeg handle inn litt mer MDF og litt kabelrør. Så får jeg vel endelig gjort litt på litt viktige ting fremover. Har et bagasjerom som skriker etter bygging hehe. Skal sveise ramme i bagasjen slik at alt holder seg stødig Etter det kapper jeg til plater og trekker mye av det i vinyl og noe i alcantara. Dere får se etterhvert Legger ut bilder som vanlig når det skjer noe! Mvh Tony Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Joda... ting skjer! Fikk firkantrør i går kveld faktisk... 6 meter med 30x30mm. Litt stort kanskje men det går. Solid blir det i alle fall Så i morgen regner jeg med å få litt kryssfiner på plass slik at jeg kan begynne å kappe til plater i bagasjen. Sveising av ramme blir begynt på denna uka Kommer til å skru fast platene i firkantrøra. Enkelt og greit! Legger ut bilder så snart jeg får gjort litt. Bare planlegge denna rammekonstruksjonen først! Mvh Tony Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Ahh... ting skjer. Drevet litt på i helgen med dette: Skal ned straks og jobbe mer Mvh Tony Lenke til kommentar
aremme Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) ser bra ut ditta har du tatt ut strøm fra dynamo/starter der siste bilde eg tenkte på? #ein quoter ikkje bilder# Endret 18. april 2006 av Jankee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå