mandela Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Hei. Ønsker å kjøpe en cd på nettet, lurer på om det finnes en oversikt over hvilke plater som blir sluppet med og uten kopibeskyttelse eller annen måte å finne ut av dette på. Det er forøvrig den siste platen til Los De Abajo jeg ønsker å kjøpe, "Lda V the Lunatics", men nekter å kjøpe kopibeskyttede plater av prinsipp. http://www.play.com/play247.asp?page=searc...pa=cart&Cur=258 edit; fikk overraskende nok svar fra label'n som plata gis ut på: Thank you for your email. All Real World releases are manufactured and distributed by Virgin/EMI who DO have a copy control policy. kjipt, albumet er knallbra, men jeg kommer ikke til å kjøpe det. Jeg laster det ned i stedet (siden jeg ikke har utstyr eller ferdigheter til å prøve og feile med å ta data-backup av en slik plate i tillegg til at denne beskyttelsen er en uting og bør boikottes) skjønner ikke hva bandet tenker Endret 23. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har enda til gode å se en kopisperre som faktisk fungerer. Hvertfall på musikkcd'er. 1) Dytt cd inn i cd-rom. 2) Windows sier at det må installeres noe ekstrastæsj for å høre plata. Tull. Avslå. 3) Åpne windows media player. 4) Ripp cd'en. Funker hver gang. Usikker på om det er like greit med filmer og spill, det har jeg aldri prøvd. Forøvrig er det vel ikke bandet som setter på slike tekniske finurligheter, men selskapet som gir ut cd'en. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg mener man bør unngå å kjøpe plater med kopisperre. Last de ned. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) leste dette på EMI norge sine sider; Q:Kan jeg spille CDen på et Linux- eller Unix-basert system? A:For øyeblikket kan CD-platene våre bare avspilles på PCer og Mac-maskiner Betyr det at alle plater på EMI/virgin og alle underlabel'ne har copy control for tiden? Aldri i livet om jeg skal eie en slik skive , har kjøpt en slik (Phoenix - Alphabetical)så langt og da jeg fant det ut, bar det rett tilbake til butikken. Skal ikke støtte et slikt regime med mine penger. Får vel bare sende noen klagemailer til bandet for å ha mitt på det tildels tørre Endret 22. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg har èn skive som er litt treig for CD-spilleren min. Den tar dobbelt så lang tid for spilleren å lese, og når den er ferdig lest står det at det er en spilletid på 00:00. Da må jeg trykke play med en gang for å få skiva til å spille. Skiva kan ikke stoppes, den må pauses. Skal jeg skifte spor fra f.eks. 1 til 4 må jeg spille et sekund av spor 2 og 3 før jeg kan skifte til spor 4. Ellers har jeg ikke hatt problemer med noen CD-er. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg mener man bør unngå å kjøpe plater med kopisperre. Enig. Last de ned. 5793869[/snapback] Prinsipielt og taktisk uenig. Hvis du lar være å kjøpe dem, punktum, det vil si boikotter hele utgivelsen, sier du til plateselskapet og artisten at dette vil jeg ikke være med på. Da snakker du det språket de forstår, nemlig at det ikke er noe marked for kopibeskyttede CD'er. Løsningen blir å ikke bruke sperrer. Hvis du derimot laster dem ned istedet sier du til plateselskapet at jeg vil ha den, men jeg gidder ikke å betale. Plateselskapet sier til seg selv at her er det et stort marked, men desverre dominert av tyver og kjeltringer. Løsningen blir enda kraftigere kopisperrer. Geir Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis du derimot laster dem ned istedet sier du til plateselskapet at jeg vil ha den, men jeg gidder ikke å betale. Plateselskapet sier til seg selv at her er det et stort marked, men desverre dominert av tyver og kjeltringer. Løsningen blir enda kraftigere kopisperrer. 5795003[/snapback] Lyden er digital hele veien, så ved å koble CD-spilleren til PC-en for å ta opp musikken og overføre den på den måten i stedet vil du kunne unngå alle kopisperrer (så lenge de ikke hindrer CD-en i å bli spilt av CD-spilleren din). Riktignok vil du ikke få like god lyd, men du kan få relativt god kvalitet på denne måten også. Dessuten er det folk som bruker en PC til å spille musikk-CD-er. Det er egentlig ganske tåpelig. "Værsågod, her har du CD-en som du kjøpte for 170 kroner. Du får ikke hørt på den, men du har da fortsatt CD-en. Det er jo tross alt den som teller, ikke musikken som ligger lagret på den." Jeg tror platebransjen har tapt mer enn de har tjent på kopisperre. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Dessuten er det folk som bruker en PC til å spille musikk-CD-er. Det er egentlig ganske tåpelig. "Værsågod, her har du CD-en som du kjøpte for 170 kroner. Du får ikke hørt på den, men du har da fortsatt CD-en. Det er jo tross alt den som teller, ikke musikken som ligger lagret på den."5795223[/snapback] Etterhvert som bilstereo utvikler seg, blir disse enheten også mye mer like datamaskiner. Det er ikke alle CD-er som tillater å bli spilt på bilstereo i dag. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Discmanen min sliter med kopibeskyttede sanger. Alle sangene får et hakk etter ca. 12 sekunder. Utrolig irriterende Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Nå var jeg heldig denne gangen: CD's manufactured in the UK are not currently subject to this policy. Our online store womadshop.com is based in the UK and ships CD's manufactured in the UK. Therefore if you purchase from the store you will receive a CD that is free from copy control. Fikk cden i dag og den er uten kopisperre Dessverre, neste plata på min ønskeliste, Saian Supa Crew - Hold up finnes kun i kopisperret utgave i følge bandets forumsider :/ Vet ikke om det stemmer, men det lover ikke godt Finnes det noen andre butikker som dere vet om som merker kopisperrede plater enn platekompaniet? http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=9463430142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå