abene Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Windows Vista forsinket Det er blitt mye frem og tilbake med lanseringsdatoen for Windows Vista. Microsoft skal i går ha kunngjort at Windows Vista for hjemmebrukere ikke blir klar for i januar 2007. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg skjønner ikke helt det argumentet, hvorfor er grundig testing mindre viktig for business-versjonene? Og ultimate skal vel innholde alle funksjoner fra home-versjonene også, synes det er en veldig rar forklaring. AtW Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dette var da ein rar begrunning. Men eg får da tru av MS veit kva dei styrer med. Personleg trur eg at eg kjem til å kjøpe ein av business-versjonane, så for min del betyr ikkje denne utsettinga noko. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Når jeg leser andre steder enn artikkelen over får jeg ikke inntrykk av at noen av versjonene blir å få kjøpt før i Januar 07 for mannen i gata. Det er business kunder med volume-licensing som får den i November. De går nok mest ut over PC fabrikantene som får problemer med å levere Vista maskiner før jul, som er perioden det selges mest maskiner. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 kanskje KDE4 og vista slippes likt Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Irriterer meg bare over alle versjonene. Home og Pro kan en til en viss grad leve med, men 4 versjoner ? Lenke til kommentar
wotg Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Fire? Det kommer vel seks: Business, Enteprise, Ultimate, Home Basic, Home Premium og så kommer det vel en media center edition. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Fire? Det kommer vel seks: Business, Enteprise, Ultimate, Home Basic, Home Premium og så kommer det vel en media center edition. 5792365[/snapback] Ser ut til at dette kan bli en dyr oppgradering skal man ha alle godsakene Men ja, jeg punger gjerne ut flere tusen for en lisens Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Irriterer meg bare over alle versjonene. Home og Pro kan en til en viss grad leve med, men 4 versjoner ? 5792294[/snapback] Det er no ein del versjonar i dag og. Home, Pro, Media Center og N-versjonen. I tillegg er det vel eigne versjonar for PDA og liknande. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Fire? Det kommer vel seks: Business, Enteprise, Ultimate, Home Basic, Home Premium og så kommer det vel en media center edition. 5792365[/snapback] Tror ikke det kommer noen egen Media Center Edition. Media Center er med i Home Premium og Ultimate Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Er jo bare Home Basic, Home Premium og Ultimate å "velge" mellom for hjemmebrukere og da. N-versjonene er vel allerede fastlått at er en flopp, men disse versjonene er jo de samme som HB og HP, bare foruten Media Player Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Begrunnelsen virker grei for meg, bedrifter tar ikke i bruk et OS rett etter de får det, de jobber først i flere måneder på å kunne overføre sitt gamle system og koble alt opp mot eksisterende servere før de i små skritt går over til ny platform. Hjemmebrukere vil ikke gjøre dette og vil i større grad ha behov for et sikkert og komplett system fra launch, mens bedrifter kan drive utvikling og testing på systemet selv uten alle oppdateringer fra start. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dessuten er det da bare snakk om maks to måneders forsinkelse... (i denne omgang i hvert fall ) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dessuten er det da bare snakk om maks to måneders forsinkelse... (i denne omgang i hvert fall ) 5793052[/snapback] Jeg tror de har såpass oversikt over projektet nå at de er relativt sikre på at de vil klare Januar 07. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Bare bra at Vista blir utsatt for min del For jeg fikk meg maskin i spetember, og vil jo ikke punge ut enda en gang for nytt OS, og kanskje i tillegg oppgradere maskinen. Kunne jo på en annen side vært bra at Vista kommer ut tidlig, slik at den synker i pris Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det måtte bare skje. Jeg er spent på om M$ holder denne planen. kanskje KDE4 og vista slippes likt 5792183[/snapback] Oj. KDE4 høres spennende ut. Da vil jeg kanskje bruke det. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 KDE4 sier du? Kommer det med OpenGL hardware accelleration av GUI'et og blir det raskt og "instant response" som Longhorn? http://jooh.no/root/Clips/Longhorn_StarWars.wmv http://jooh.no/root/Clips/Longhorn_WaveWindows.wmv Har prøvd Vista 5308 men den føles veldig treg og bloated, bruker masse CPU og hakker når jeg forstørrer/forminsker vinduer. Virker som den bruker GPU fordi effektene virker og spille av 720p WMHD med filtering: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Men i 3D-desktopen til Vista må vel det brukes Antialiasing, ellers blir vel vinduene "hakkete"? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 KDE4 sier du? Kommer det med OpenGL hardware accelleration av GUI'et og blir det raskt og "instant response" som Longhorn? http://jooh.no/root/Clips/Longhorn_StarWars.wmv http://jooh.no/root/Clips/Longhorn_WaveWindows.wmv Har prøvd Vista 5308 men den føles veldig treg og bloated, bruker masse CPU og hakker når jeg forstørrer/forminsker vinduer. Virker som den bruker GPU fordi effektene virker og spille av 720p WMHD med filtering: 5795167[/snapback] Hørt om XGL? XGL er på plass og tilgjengelig i GNOME i Ubuntu i dag. Grei respons på vinduer, uten noe lagg eller trøbbel. Dog i en slags betaversjon, men kommer nok en final innen mai, tror jeg. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 link dette ser ikke bra ut for MS, litt av et prosjekt de har gående.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå