theDurkan Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Sitter og vurderer å kjøpe vannkjøling, og ser ut til at jeg går for dette settet: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...T05&mcat=14s385 Spesielt etter å ha lest denne tråden og sett at settet får bra tilbakemeldinger. I kabinettet mitt har jeg en 120mm vifte foran, som jeg tenkte å feste radiatoren på. Slik får jeg mere plass i kabinettet. Siden chipsettet allerede er passivt kjølt, trenger jeg å kjøle skjermkort og CPU (som til nå kjøles av store Zalman-vifter). Disse viftene bråker svært lite, mens det er PSU-en som lager bråk. Derfor vurderer jeg å vannkjøle PSUen min. Jeg åpnet den igår, og fant ut at min PSU var litt mer avansert enn den som ble brukt i vannkjølingsguiden for PSUer et sted på forumet her. Her var det kretskort festet direkte på kjøleribbene, samt at transistorne var plassert på mange forskjellige plasser. Plassen inni var også meget liten. Hvis jeg fjerner viftene, er det mulig å få lagt en vannblokk intill kjøleblokkene. Jeg vet ikke om dette blir nok kjøling, spesielt med tanke på at settet jeg har valgt ut ikke er verdens kaldeste. Specs på maskindelene som skal kjøles er slik: AMD Athlon XP 64bit 3200@3800 MSI Geforce 6600 (standard klokk) Og ja, det var vel det som skal kjøles i første omgang. Dette settet vil holde mål til det jeg trenger? Det er mulig det skulle være muli gå løsne transistorne og legge dem direkte på en vannblokk, så det skulle det ikke være så altfor stort behov for ekstra kjøling i en slik maskin? Noen som vet om det er mer enn transistorne som trenger kjøling i en PSU på 680W? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Kom nå på at det jo er viftehull baki kabinettet til en 120mm vifte, så det skulle vel være mulig med to radiatorer for meg. Er pumpe kraftig nok til å kunne pumpe vannet så langt? Da skulle det nok ikke være noe problem å kjølt ned PSUen heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå