Gå til innhold

Den nye skjermkortvifta passer ikke, hva gjør jeg?

lperik

Anbefalte innlegg

Skjermkortet i pcen til mor har starta å fuske, og vifta synger nå på siste verset. Prøvd å rense for støv uten hell og det er på tide å bytte vifte. (Hun ville heller det enn å kjøpe nytt skjermkort)

Noen som har en grei vifte å anbefale, gjerne en litt stillegående en. Skal passe til dette kortet:

Sapphire Radeon 9500(np)

carte1.jpg

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En arbeidskollega av meg har samme type kort (connect3D 9500np), hans vifte tok kvelden og han satte på en Zalman VF700-AlCu.  Funker bra for ham.

5791273[/snapback]

Kan jo kanskje prøve meg på den ja, eller den av kobber. Da vet jeg hvertfall at de passer til kortet.

Tenkte og på å flashe til 9500pro (iogmed minnebrikkene ikke er i L-form går det ikke å flashe til 9700np) men er ikke helt sikker på nytteverdien av dette da kortet står i en pc med P4 [email protected] og 512MB ram.

Lenke til kommentar

Valget falt på denne kjøleren: NorthQ 3860 Aluminium Skjermkortkjøler, 60mm Vifte, 12-19dB, For ATi og nVidia. Denne er jo identisk med de andre fra zalman, rimeligere, pluss de hadde den inne på datakjeden i Oslo.

skjermkort1.JPG

Før jeg åpnet eksen med viften leste jeg på baksiden og der stod det at ATI 9XXX serien var støttet. Da jeg leste dette åpnet jeg opp esken, fjernet den gamle kjøleren og startet monteringen. Alt gikk greit til jeg skulle skru på siste skrua... Som vist på bildet er disse tingene iveien for at kjøleren skal komme helt ned til gpu:

skjermkort2.JPG

skjermkort3.JPG

Hva skal jeg da gjøre? Sitter her med en åpnet skjermkortkjøler eske som det står skal passe til skjermkortet. :(

Lenke til kommentar
med det skjermkortet vil jeg si sikkert at det er safe og kneke av noen av finnene.

5802167[/snapback]

Hmm, det har jeg ikke tenkt på! men Det blir isåfall bortimot 1/3 av finnene som må bort. (telte at minimum 16stk må bort.

Om det ikke skulle være noe problem å få de bort, hvordan gjøres dette? Har ikke all verdens med utstyr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...