lperik Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Skjermkortet i pcen til mor har starta å fuske, og vifta synger nå på siste verset. Prøvd å rense for støv uten hell og det er på tide å bytte vifte. (Hun ville heller det enn å kjøpe nytt skjermkort) Noen som har en grei vifte å anbefale, gjerne en litt stillegående en. Skal passe til dette kortet: Sapphire Radeon 9500(np) Endret 23. mars 2006 av lperik Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) En arbeidskollega av meg har samme type kort (connect3D 9500np), hans vifte tok kvelden og han satte på en Zalman VF700-AlCu. Funker bra for ham. Endret 21. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 En arbeidskollega av meg har samme type kort (connect3D 9500np), hans vifte tok kvelden og han satte på en Zalman VF700-AlCu. Funker bra for ham. 5791273[/snapback] Kan jo kanskje prøve meg på den ja, eller den av kobber. Da vet jeg hvertfall at de passer til kortet. Tenkte og på å flashe til 9500pro (iogmed minnebrikkene ikke er i L-form går det ikke å flashe til 9700np) men er ikke helt sikker på nytteverdien av dette da kortet står i en pc med P4 [email protected] og 512MB ram. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Valget falt på denne kjøleren: NorthQ 3860 Aluminium Skjermkortkjøler, 60mm Vifte, 12-19dB, For ATi og nVidia. Denne er jo identisk med de andre fra zalman, rimeligere, pluss de hadde den inne på datakjeden i Oslo. Før jeg åpnet eksen med viften leste jeg på baksiden og der stod det at ATI 9XXX serien var støttet. Da jeg leste dette åpnet jeg opp esken, fjernet den gamle kjøleren og startet monteringen. Alt gikk greit til jeg skulle skru på siste skrua... Som vist på bildet er disse tingene iveien for at kjøleren skal komme helt ned til gpu: Hva skal jeg da gjøre? Sitter her med en åpnet skjermkortkjøler eske som det står skal passe til skjermkortet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det var jo dårlig at den ikke passet da. Nå vet jeg ikke om Sapphire og Connect3D bruker forskjellig design på korta sine, men som sagt, Zalmanen gikk rett på plass på sistnevntes produsents kort. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) med det skjermkortet vil jeg si sikkert at det er safe og kneke av noen av finnene. Endret 23. mars 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 med det skjermkortet vil jeg si sikkert at det er safe og kneke av noen av finnene. 5802167[/snapback] Hmm, det har jeg ikke tenkt på! men Det blir isåfall bortimot 1/3 av finnene som må bort. (telte at minimum 16stk må bort. Om det ikke skulle være noe problem å få de bort, hvordan gjøres dette? Har ikke all verdens med utstyr! Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kan du ikke bare ta ei tang å lage et hakk i dem i bunn, altså ikke fjene hele "finna" Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Kan du ikke bare ta ei tang å lage et hakk i dem i bunn, altså ikke fjene hele "finna" 5803592[/snapback] Modde vifta litt altså. Jo, kunne kanskje gått. Hva slags tang trengs til det? Avbiter? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Ja ville nå tro det skulle holde eller en liten sag bereknet for metall. edit:leif Endret 24. mars 2006 av SuperFly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå