qdos Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har akkurat skaffet meg en amerikansk Xbox 360, som har en strømforsyning som tar 100-127V ~5A (47-63Hz). Hvilken transformator trenger jeg for å kunne bruke denne når jeg flytter tilbake til Norge? Hvilken transformator har andre i samme situasjon gått til anskaffelse av - og hvor? Takker for svar Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=8377& Det beste jeg kunne finne, mener jeg leste et sted at du trenger en som gir minst 300 W for å kunne bruke den med 360.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 du kan jo kontakte Microsoft angående det problemet. En jeg jobbet sammen med før har xBox som han kjøpte da han studerte i USA. Da han kom tilbake til Norge kontaktet han Microsoft for å høre hvor han kunne skaffe ny ledning/strømforskyning og det hele endte med at han fikk ny tilsendt gratis av Microsoft. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Oppdatering til andre i samme situasjon: Ringte Xbox-kundeservice i USA, og de visste ikke om noen som solgte originale europeiske adaptere i USA. De anbefalte at jeg kjøpte et reiseadapter - som de fleste amerikanere skjønte ikke denne heller at det finnes land som bruker andre strømstyrker. Ringte deretter den norske kundeservicen, hvor man kun kan velge mellom engelske og svenske kundebehandlere. Svensken hevdet at alle som solgte Xbox (feks Elkjøp/Elgiganten) solgte originale strømadaptere til 360. Har sjekket flere nettbutikker uten at jeg finner noen som tilbyr dette. Sendte deretter en mail til MPX for å høre om de selger slike adaptere, og regner egentlig bare med en bekreftelse på at jeg nok en gang må ta kontakt med nordisk kundeservice. To be continued... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Fant denne voltage converteren i en butikk her i USA. Koster bare 20 dollar, og skal gjøre om 240 volt til 120, opptil 1600 watt. Det høres om som om dette bør være nok, men jeg skjønner ikke hvordan Lik-Sang da kan selge et produkt som gjør det samme (opp til 300 watt), og pakker det hele inn i en boks som veier 3.5 kg. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Holder det med converteren til 20 dollar? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 jeg har hørt at mobiltelefoner som har tatt skade ved å bruke en slik converter. om det er slik med xBox vet jeg ikke, men jeg ville ikke turt hvis jeg var deg... Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 ClasOhlson virker det som mange bruker til å løse dette problemet, der selger de reiseadaptere av forsjellige slag. Etter som jeg forstår så fungerer det flott med GameCube i alle fall, så tror ikke det vil bli så store problemer med 360, men du kan jo spørre i butikken ang. watt o.l Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Takk for svarene så langt. Er det ingen på forumet som bruker en amerikansk 360 i Norge, som kan fortelle hvordan de har løst dette problemet (på en sikker måte)? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 En oppdatering: Den siste uken har jeg ringt Xbox kundeservice flere ganger, og fått disse svarene: - Du kan kjøpe strømforsyningen i butikker som selger Xbox 360 (noe ingen gjør) - Jeg må sjekke med sjefene mine - Det vet jeg ikke, du må ringe tilbake en annen gang - Du kan bruke en konverter Ettersom jeg ikke ønsker flere kabler og strømforsyninger enn nødvendig, og ettersom jeg ikke vet hvilken konverter jeg kan bruke, ønsker jeg heller å kjøpe en original strømforsyning fra Microsoft. Jeg ringte derfor på nytt i dag og fikk følgende gullkorn fra kundebehandleren etter at han hadde spurt en overordnet om hvordan dette kunne ordnes (fritt oversatt fra svensk): Du kan ikke bytte strømforsyningen din ettersom det ikke meningen at du skal kjøpe en Xbox 360 i et annet land. Du kan selge Xboxen din i USA og kjøpe en ny i Norge.Jeg så på kalenderen, konstaterte at det ikke var 1. april, og fortalte at jeg nå bor i USA, har kjøpt flere spill som jeg ikke ønsker å kvitte meg med, og ønsker å bruke konsollen når jeg flytter tilbake til Norge, uten å måtte bruke uoriginale strømadaptere eller konvertere. Jeg gjentok at jeg var villig til å betale for en original strømforsyning ettersom jeg ikke ønsket å ta sjansen på at en konverter ødela både strømforsyning og konsoll dersom den ikke virket som den skulle. Jeg kunne selvfølgelig ha løyet, og fortalt at jeg har mistet strømforsyningen, men jeg ønsker å gjøre opp for meg og bruke originalt utstyr. Microsoft er tydeligvis ikke tilhengere av dette. Jeg spurte også om jeg kunne få en mailadresse jeg kunne rette forespørselen på. De hadde imidlertid sluttet med kommunikasjon på mail, ettersom de mente at det ikke var noe som ikke kunne ordnes på telefon i motsetning til mail. Jeg måtte bare påpeke at dette ikke stemte helt, ettersom mitt tilfelle tydeligvis ikke lot seg ordne på telefon. Deretter bad jeg om å få snakke med en overordnet eller lignende, slik at jeg kunne få vite mer om policyen rundt dette med strømforsyninger og forklare meg hvorfor de ikke ville la meg kjøpe en original strømforsyning, men alle de overordnede hadde gått for dagen - til tross for at kundebehandleren nettopp hadde spurt en overordnet om løsning på mitt problem. Til andre brukere av amerikanske Xbox 360er: Hvordan har dere løst dette? Hvis ingen har fått tak i originale strømforsyninger; hvilken konverter har dere kjøpt? Er det noen konvertere som ikke fungerer? Til Microsoft: Hvis dette ikke er policyen dere, vennligst PM meg, så skal jeg legge inn et innlegg om hvor snille og greie dere er... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Denne tråden begynner etterhvert å linke mer på en blogg, men her er i alle fall siste oppdatering: Traff endelig en velvillig kundebehandler hos Microsoft som tok seg tid til å undersøke dette i stedet for å svare nei uten noen god begrunnelse. Hans sjef fortalte at en europeisk strømforsyning ikke ville fungere på en amerikansk 360. I så fall går jeg ut fra at han ilpostino jobbet sammen med hadde en gammel Xbox og ikke en 360? I går var jeg også på Clas Ohlson for å finne en volt-converter, og fant forsåvidt en som kunne levere opptil 300 VA (volt-ampere), men dette blir vel uansett ikke mer enn 300 watt? Jeg var imidlertid litt skeptisk til en som akkurat kunne levere nok, i frykt for at denne kunne ødelegge boksen - og den kostet i tillegg en tusenlapp... Etter responsen i tråden å dømme er jeg stolt av å være den eneste (idioten) med en amerikansk 360 i Norge Hvis jeg ikke er det, tar jeg fortsatt imot tips om hvor i Norge jeg kan få tak i en voltconverter. Og dersom det fortsatt er umulig, blir muligens løsningen å kjøpe en Core-versjon i Norge slik at jeg kan bruke harddisken fra den amerikanske på denne. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Traff endelig en velvillig kundebehandler hos Microsoft som tok seg tid til å undersøke dette i stedet for å svare nei uten noen god begrunnelse. Hans sjef fortalte at en europeisk strømforsyning ikke ville fungere på en amerikansk 360. I så fall går jeg ut fra at han ilpostino jobbet sammen med hadde en gammel Xbox og ikke en 360? 5902580[/snapback] Jeps. det var en gammel xBox (xBox 1).... Lenke til kommentar
gremlins_86 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei du.. Ser etter noe lignende jeg også.. du kan prøve dette.. ved å kjøpe en strømforskyning i tillegg.. mulig du må sjekke hva en xbox'en din fra amerika trenger når det kommer til volt, ampere og watt, men tror dette skal funke.. http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...819f1bda23fed77 Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Håper du har planlagt å bestille spill fra USA, da Xbox 360n din ikke vil kunne spille av europeiske spill (med mindre de er sonefrie). Endret 4. februar 2008 av Amored Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 De selger sonefri spill Play-Asia Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 De selger sonefri spillPlay-Asia Ja, men bare noen er sonefrie. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 de fleste spill er faktisk sonefrie. det er nesten bare Ea games som er sonelåst. men sjekk før du kjøper. Lenke til kommentar
Aquascutum Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 de fleste spill er faktisk sonefrie. det er nesten bare Ea games som er sonelåst. men sjekk før du kjøper. Samme problem som trådstarter, jeg kjøpte en konverter på claes ohlson. Nå er jeg ikke elektriker og det var tydligvis ikke CO dama heller. Spurte om jeg kunne bruke denne adapteren på xboxen min (tok med strømforsyningen for å vise) hun sa eh.. ja det går bra. Volt, watt, ampere, mHz opg Hz faen for et kaos! Testa hjemme og 360 en starta, etter ca 40 minutter skrudde 360 og tv seg bare av.. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 de fleste spill er faktisk sonefrie. det er nesten bare Ea games som er sonelåst. men sjekk før du kjøper. Samme problem som trådstarter, jeg kjøpte en konverter på claes ohlson. Nå er jeg ikke elektriker og det var tydligvis ikke CO dama heller. Spurte om jeg kunne bruke denne adapteren på xboxen min (tok med strømforsyningen for å vise) hun sa eh.. ja det går bra. Volt, watt, ampere, mHz opg Hz faen for et kaos! Testa hjemme og 360 en starta, etter ca 40 minutter skrudde 360 og tv seg bare av.. Hvilken Konverter kjøpte du? Kom akkurat hjem i dag med nyinnkjøpt Xbox i kofferten. Hadde tenkt meg en tur på Clas i morgen men dropper det hvis det ikke funker. Så at Modnet.no selger strømforsyning til rundt samme prisen men hjelper lite når kabel til stikk er utsolgt. Kansje man kan hjemmemekke amerikansk kabel til norsk stikkkontakt? -SD- Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) @ SweetD: Du kan bruke en helt vanlig PC strømkabel av denne typen: Jeg vet at den originale kabelen kun har to hull, mens en PC strømkabel har tre, men det er fordi xbox kontakten ikke er jordet... Endret 8. juli 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hadde det vert snakk om PS3 her,så hadde løsningen din ver genialt -Mr.T- Men tingen her er jo forskjellen mellom Norsk og amerikansk strømnett. Og det må ein stepdown converter til i bildet. Bruker ein slik på min US Dreamcast, og har ikkje hatt noen som helst stabilitetsproblemer med den. Den er vel kun uansett opp til 80w, men prinsippet er jo det samme Håper både MS og Nintendo følger Sony sitt eksempel og implementerer universal PSU i konsoll samt sonefrie spill over heile linja til neste generasjon Gjør det så mye lettere og billigere for oss! EDIT: Såg ikkje innlegget ditt -Mr.T- i sammenheng med SweetD. Endret 8. juli 2008 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå