Gå til innhold

Dyre xbox 360 spill!

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvilken service man er ute etter når man kjøper noe så enkelt som spill, musikk og slikt.. Betaler da ikke 100-200 extra selv om dama i kassen smiler pent til meg....  :roll:

5792407[/snapback]

Mange mødre som kommer til butikkene og ikke vet hva de skal kjøpe og da regner de med å få god service på en god butikk.

Du faller uttenfor de fleste service kriterier når du ene og alene vet hva du skal ha og vet hvor du skal finne det hen.

God service har faktisk en del og si samme om produktet er dyrt. Og med god service kan du og regne med å få god support om du skulle ha problemer med at f.eks spillet klikker i 4.brett og har lyst å bytte spillet. God service er alltid et pluss i boka :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok slik du skissere det Fnix, men det er vel ikke så stor del av handlen som foregår på den måten. Som oftes ønsker ungene seg bestemte tiltler (har selv 2 unger, og som oftes så vet de via kamertater på skole etc. hva de skal ha).

Dessuten så er dagens genrasjon med foreldre såpass oppegående at det fixer det også, internett har jo masse sider og forums med tester og slikt om spill.

Og at jeg har mye å lære ang. service og kjøp/salg av spill klarer jeg ikke helt å se...

Den harde sannhet er vel at sjappen forsvinner mer og mer. Kun den harde realitet. Jeg gidder ikke å betale 100 til 300 kr extra hver gang jeg kjøper et spill.

Den som gir best anbud vinner, slik foregår alt i dagens handel.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvilken service man er ute etter når man kjøper noe så enkelt som spill, musikk og slikt.. Betaler da ikke 100-200 extra selv om dama i kassen smiler pent til meg....  :roll:

5792407[/snapback]

Du har mye å lære, service er så mye mer enn ett smil........

5792691[/snapback]

Men hvilken service forventer du når du skal kjøpe deg et spill eller dvd? Annet enn at du kan plukke spillet fra hylla og betale i kassa?

5792733[/snapback]

Ta retur-retten f.eks, som er en stor fordel, og en veldig god ekstra-service.

I tillegg er de i kassa hyggelige, og sier aldri nei til å slå av en hyggelig spill eller konsoll-prat. Ofte kjøper jeg ett nytt spill fordi jeg kjeder meg , og da vet jeg ikke hvilket spill jeg vil ha. Det er takket være ett spill jeg fikk tips om fra gutta på EB Games at jeg ble hekta på konsollspilling.

Når vi går bort til spill-hylla på Siba f.eks er det ikke en kundebehandler i sikte. En gang var jeg så uheldig å kjøpe feil spill. Skulle ovveraske typen med ett ps2 spill, og kjøpte pc spillet istedet... det var ikke bare-bare å få bytte ett spill hvor forseglingen var brutt.

Kanskje vil prisen ha mer å bety når jeg om noen år skal begynne å kjøpe barne-spill til småtrolla :roll:

Lenke til kommentar

5792407[/snapback]

5792691[/snapback]

Men hvilken service forventer du når du skal kjøpe deg et spill eller dvd? Annet enn at du kan plukke spillet fra hylla og betale i kassa?

5792733[/snapback]

I tillegg er de i kassa hyggelige, og sier aldri nei til å slå av en hyggelig spill eller konsoll-prat. Ofte kjøper jeg ett nytt spill fordi jeg kjeder meg , og da vet jeg ikke hvilket spill jeg vil ha. Det er takket være ett spill jeg fikk tips om fra gutta på EB Games at jeg ble hekta på konsollspilling.

Når vi går bort til spill-hylla på Siba f.eks er det ikke en kundebehandler i sikte. En gang var jeg så uheldig å kjøpe feil spill. Skulle ovveraske typen med ett ps2 spill, og kjøpte pc spillet istedet... det var ikke bare-bare å få bytte ett spill hvor forseglingen var brutt.

Kanskje vil prisen ha mer å bety når jeg om noen år skal begynne å kjøpe barne-spill til småtrolla :roll:

5795205[/snapback]

Siba, Spaceworld. Elkjøp og Lefdal syntes jeg generelt sett faller i samme kategori når det kommer til kundebehandling og kompetanse: Søppel!

Ja, jeg er klar over at flere av dere vet om, eller jobber i, enkelte butikker som er den rake motsetning av søppel, men jeg har ennå til gode å bli overbevist i nevnte butikker.

Jeg har faktisk gitt opp Elkjøp når det gjelder kjøp av spill til 360. Ingen informasjon, 5 spill i hyllene, en kø som tar 10 år og de fleste spillene kommer ikke inn (eller veeelig få spill) før ei stund etter slippdatoen.

Spaceworld er desverre den butikken som har flest spill inne til korrekt dato, og det er den eneste grunnen til at jeg fortsatt setter min fot innenfor butikklokalene deres.

Til min store glede oppdaget jeg endelig hvor bra EB Games på Byporten er, og regner med at dette blir min nye spill-sjappe fremover.

Til tross for at de ikke har noen web-side (utenom et telefonnummer), så svarer de kjapt på telefonen, har en veldig hyggelig tone og tilbyr til og med å legge spill til side for deg dersom du frykter at du ikke rekker frem til butikken før det er utsolgt. Bytteretten er enda et stort pluss i boka!

For meg har i alle fall service, kompetanse og tilgjengelighet nok å si til at jeg gledelig betaler 50-100 kr,- mer for spillet. Og penger har jeg ikke flust av!

Lenke til kommentar

Gurthaur: Hvilken elkjøpbutikk handler du på i oslo? Skjønner ikke det her helt for der jeg jobber (storo) har vi hittil i år hatt alle titler på release, har minimum 10 forskjellige titler på lager og priset ok. Lett synlig så man slipper å stå i kø.

Slik skal det være i de fleste elkjøpbutikker i oslo jeg veit om - da vi faktisk satser svært mye på spill :).

Lenke til kommentar

skal passe på viss du noen gang er innom igjen.. kan ikke ha vært på jobb jeg når du var der :p

5792407[/snapback]

5792691[/snapback]

5792733[/snapback]

5795205[/snapback]

Lenke til kommentar

er enig med der ang EBgames! da jeg kjøpte WoW Collector's Edition, men før skal jeg fortelle en kort historie;

Da jeg kom inn med kvittering (pre order wow) sa de at de har ikke registerte meg inn :O jeg blei fortvilte, men de var snille og sa at jeg kunne kjøpe en likevel! :D er 100% sikker på at det vil ALDRIALDRI ha skjedd samme med Ram&Ram, spiderman osv..

PS; Må bare legge til at Ram&Ram er oppskrytt svindler! Da jeg kjøpte madden2006 i xbox360 hos dem.. Da jeg kom igjen fant jeg ut at spillet har mange riper, dro tilbake og klaget.. men de ignorte meg bare. Vel.. At jeg har stjålet et spill hos dem, er velfortjent! etter det de har gjort mot meg

At du er irritert på en kjede gir deg ingen rett til å hetse homofile, fjernet litt ord og utrykk ~Moderator

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp en ny LCD TV på komplett fordi at det er lettvindt og jeg har mange gode erfaringer der fra før, selv om nettbutikken jeg egentlig kikket på var 300kr billigere. Nå skal ikke jeg nevne hvilken butikk det var men kan si at det var et rotete system hvor jeg så vidt fran frem tilbudet. Service har mye og si, men kanskje mindre for enkle ting som spill.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet alle min spill på Elkjøp, og har gitt 499,- for alle sammen.

Jeg ringte ut til SpaceWorld i Kristiansand og sjekket prisen på GRAW, det var 699,-, mens jeg ringte til Elkjøp, så skulle de ha 549,-. Når jeg kom ut på Elkjøp for å kjøpe det, så kostet det bare 499,-. Styr unna SpaceWorld!

Lenke til kommentar
Det merkes klart at 360 spill er dyrere enn vanlige.

Men til next-gen spill følger det med next-gen pris.

Prisen blir vel sannsynligvis å synke etter en stund.

De må vel ta igjen litt penger på det de taper på konsollene.

5806364[/snapback]

Der tar du vel feil?! Det er vanlig spillpris på X360 spill og jeg kjøpte Oblivion idag på lefdal for 499,- og CE edition var på 549,-...

Ps2 og xbox spill ligger på 500-600 kroner de også så det er ikke akkurat en next-gen pris! Det er vanlig spillpris og det at spillene er så dure hos spaceworld er at de er grådige og for at de er en kjede som "pleier" å selge spillene før release dato(snakker her utifra erfaring, så vennligst ikke kveruler).

Lenke til kommentar

Jeg hadde ALDRI kjøpt et spill til over 500kr. Jeg synes en pris på 300-450kr er greit, alt på 500kr og over er uakseptabelt for min del. Er vel derfor jeg stort sett aldri handler nye spill, men heller venter 1-3mnd og kjøper det billig på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...