Gå til innhold

Lurer på ingenørfag

andesam

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått ett kall om at jeg må bli ingenør (stavet riktig?) :p. Har litt lyst til å bli elektoingenør, er generelt litt fiksert på duppedingser og ting som går på strøm. Går nå VK1 Media og kommunikasjon, man må vel ikke ha gått elektro for at dette er mulig? Noen som er eller holder på å utdanne seg til elektroingenør? Hva innebærer det egentlig? (:p).

Noen som kan forklare hva ingenørfaget hovedsaklig går ut på, eller linke til noen sider jeg kan lese på?

Mvh.

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elektroingeniør og alle andre ingeniørutdannelser er realfagsutdannelser og bygger på full fordypning i matte (3MX) og delvis i noe annet, ofte fysikk (2FY). Dette avhenger av hvilken type du er ute etter. Elektroingeniør krever 3MX og 2FY.

Hva faget går ut på får noen andre ta..

Lenke til kommentar
Du trenger 3MX og 2FY og generell studiekompetanse, ikkeno elektro-bakgrunn.

Helt riktig, er selv elektroingeniør på andre året, krever ingen forkunnskaper om elektro, men det er selvfølgelig alltid en fordel.Første året for min del var matte, fysikk, kjemi, grunnleggende elektroteknikk, systemdesign (Solid Works 3D modellering) og programmering i C++ bl.a.Hele første året og første semesteret i andre var felles for alle ingeniørstudentene bortsett fra dataingeniørene, valgte ikke studieretning før etter jul i andre klasse, er først da det begynner å spesialisere seg litt mer mot elektronikk hvis det er det du velger.Jeg har valgt mekatronikk linja og holder for øyeblikket på med analog elektroteknikk, kommunikasjon, mikrokontrollere og kybernetikk (sier deg sikkert ikke så mye :)).

Angrer ikke på at jeg valgte dette, mye arbeid, men stort sett ting som er interessant å holde på med.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...