Gå til innhold

Problemer med å lage boot DVD

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et litt merkelig problem og håper at noen her kan komme med en løsning.

Jeg har laget et windows image(ISO) og lagt til en del andre ting.. sånn at jeg har en skreddersydd dvd, med programvare (OpenOffice ol), drivere og en oppdatert windows XP sp2. Hvis jeg lager imaget på ca 4447 MB (ilfg ultraIso) så får jeg ikke bootet fra plata, men hvis jeg fjerner litt sånn at imaget er på 4317 MB eller mindre så fungere plata fint..

Jeg sitter her med duallayer plater så problemet er ikke at plata blir for full eller noe sånt.. jeg har merket at av og til med den plata som har 4447 MB så får jeg inni mellom en feildmelding om at det er en feil i linje 1 i txtsetup.sif.. noe det ikke er for det samme imaget fungerer hvis jeg fjerner litt over 100 MB.

Det jeg har begynt å lure på nå er om det ligger en begrensning på hvor mye man kan putte på en winXP plate i txtsetup.sif ?

Kan noen hjelpe meg for jeg skjønner ikke dette her !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke ultraIso til å lage isoet, bare til å adde/fjerne noen filer for å teste.

Da slipper jeg å rendre hele imaget en gang til for det tar litt tid.

Jeg bruker Barts multiboot cd for å lage isoet da jeg har flere boot sectors på dvd'n.

Alt fungerer som det skal het til isoet passerer ca 4400 MB i størrelse, da fungerer det ikke lengre å boote opp winXP install og jeg får av og til feilmeldingen som jeg har beskrevet tidligere.

Takk for linken forresten.. skal ta en titt på det i morgen.. nå er det senga som venter..

Lenke til kommentar

Ingen som har noen ideer..

Det hele er litt merkelig.. det virker som om det er en blokk i windows XP installasjonsfilene som tilsier at størrelsen på windows plata ikke kan være større enn ca 4400 MB.

For uansett hvordan jeg renderer plata så får jeg en feilmelding når størrelsen kommer opp i over ca 4400 mb, under så går det fint.

Jeg hart prøvde å lage isoet på 4447 mb, da får jeg feilmelding, men hvis jeg så bruker f.eks ultraIso til å fjerne 100 mb og tester isoet igjen så fungerer det hele uten at jeg rendrer isoet på nytt eller gjør noe annet med det.

Alternativ 2 er hvis jeg lager plate på bare 770 mb så fungerer den, hvis jeg så legger på nok til at størrelsen passerer 4400 mb får jeg en feilmelding eller winxp install vil ikke boote, men hvis jeg så igjen fjerner rundt 100 mb, vips så fungerr det igjen.

Hele målet mitt er å få laget en duallayer plate med som jeg kan boote fra med forkjellige boot sectorer der iblant winxp. Men de testene jeg har fått gjort så langt tyder på at det ikke lar seg gjøre pga en eller annen begrensing i de orginale winxp install filene.

Er ute etter å lage en plate med alle programmene jeg bruker på pluss dokument backup. tilsammen er det rundt 8 Gb.. men som beskrevet over så får jeg ikke winxp installasjonen til å boote/feilmelding ("error in the first line of txtsetup.sif") hvis jeg begir meg over 4400 mb noe jeg gjerne skulle fått til.

Noen andre som har testet og fått det samme.. eller kanskje fått det til.. gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan jeg kan få til dette, for her sitter jeg helt fast.

Lenke til kommentar

Som jeg quotet fra linken i forrige innlegg:

Redigering av image med UltraIso kan føre til korrupte filer.

Det kan være dette som har skjedd hos deg.

Det kan kanskje være lurt å se på en annen måte å lage imaget ditt.

ved bruk av Microsoft's CDImage Tool lagres identiske filer bare èn gang slik at du kan spare plass. Da kan du muligens klare deg med en vanlig dvd plate, eller du får mer plass på en dual layer plate.

Om du heller må ta deg tid til å bygge imaget på nytt ville jeg heller tatt den tiden som trengs enn å ende opp med et image med korrupte filer.

Creating a Multi-Boot DVD

Lenke til kommentar

Det har ikke noe å gjøre med korrupte filer som jeg skrev i posten tidligere så fungerer det så lenge størrelsen er under 4400 mb og ikke hvis den er over..

Har nå prøvd flere måter å lage isoet på med samme resultat.. jeg får ikke winxp install til å boot hvis fila er større enn rundt 4400 mb er den mindre eller hvis jeg fjerner noen fil med UltraIso (ja, jeg vet at det kan korrumpere filer) for å gjøre den mindre så funker det.

Alt annet fungerer uansett hvilken måte jeg lager isoet på.. det eneste prob er som nevnt tidligere.. winxp install henger seg under boot eller rapporterer en feil i txtsetup.sif hvis størrelsen er over et eller annet tall rundt 4400 mb.

Dette skjer enten jeg bruker denne måten, ultraIso eller Microsoft's CDImage Tool til å lage isoet på. Jeg får samme feil.. er image over ca 4400 mb så fungerer det ikke, er den under fungerer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...