Gå til innhold

Utrolig merkelig harddisk problem (Free space)

Anbefalte innlegg

Jo, har et utrolig merkelig problem som jeg aldri har vært borti før...

På system disken min (den jeg har windows og installerte applikasjoner på) er en partisjon på ca 20GB. Det vises nå at den har 3GB ledig... For det første, markerer jeg alle filene på disken (inkludert skjulte og beskyttede), så viser deg seg at jeg burde ha mer enn 10GB ledig).. For det andre, når jeg er på "My Computer" og bare ser på oversikten over disker, så forandrer free space på C:\ seg konstant.. Plutselig var den på 1GB, så hoppet den opp på 3,9GB, så ned til 3,8... 3,7... 3,6GB.. Hva i all verden er det som skjer. Sitter på et meget sikkert nettverk med NOD32, Sygate og MS Defender (og hardware brannmur), så tvilsomt at det er virus eller liknende som skaper problemet.. hva i all verden kan det være?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, har et utrolig merkelig problem som jeg aldri har vært borti før...

Ikke jeg heller, men det første jeg tenkte på er å låse page-fila ( Customise Virtual Memory ).

Sette standard sikkerhet i IExplorer (Internet Properties/ General) og standard på Advanced

Sjekke om spyware går i bakgrunnen

Avinstallere evt. 3dje-parts diskbehandlingsprogram

Kjøre vedlikehold, defragmentere, evt. først disable antivirus

Lenke til kommentar
Plutselig var den på 1GB, så hoppet den opp på 3,9GB, så ned til 3,8... 3,7... 3,6GB.. Hva i all verden er det som skjer. Sitter på et meget sikkert nettverk med NOD32, Sygate og MS Defender (og hardware brannmur)

Har du samme problem fortsatt, har du låst page-fila og/eller hvilken hw-brannmur er i bruk?

Kan det være at at hardware og software kjører samme oppgave på sikkerhet (NV Firewall/ ActiveArmor + MS Defender + Sygate)? Noe ser ut til å skanne konstant og bruker hdd-ressurser dynamisk. Bortsett fra at ledig hdd plass varierer så mye, får du opp meldinger om for lite plass til installasjoner eller andre operasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...