jamjam Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Noen som kan tipse meg om hvordan jeg skal gå frem når jeg skal bytte stempelfjører på en påhengsmotor? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Noen som kan tipse meg om hvordan jeg skal gå frem når jeg skal bytte stempelfjører på en påhengsmotor? 5790890[/snapback] Du bare presser di ned fra toppen av stempelet. Enkelt og greit,bare passe på at di ikkje brekker. Lenke til kommentar
Rago63 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 - Nei, man bruker spesialverktøy til slikt, så man ikke får riper i stemplene. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 - Nei, man bruker spesialverktøy til slikt, så man ikke får riper i stemplene. 6038120[/snapback] TULL !! :!: Overhalte min 25/30hk Tohatsu i fjor sommer, skifta veiv , stepel og stempelringer ! UTEN noe spesialvertøy ! det gjelder bare å være forsiktig ! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 - Nei, man bruker spesialverktøy til slikt, så man ikke får riper i stemplene. 6038120[/snapback] TULL !! :!: Overhalte min 25/30hk Tohatsu i fjor sommer, skifta veiv , stepel og stempelringer ! UTEN noe spesialvertøy ! det gjelder bare å være forsiktig ! 6043892[/snapback] Bygde om ein 50hk skiftet alt og eg brukte ikkje någe spesialverktøy. Så det er ikkje nødventigt Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Er du forsiktig går det uten spesialverktøy, har skiftet stempelringer selv uten problemer. Men husk at du snur de rett vei når du trer de ned på stemplet. Det er ett spor i ringen vanligvis som skal passe til en splint i sporet på stemplet for stempelringen. Dette skal holde ringen fastlåst slik at den ikke beveger seg (rundt stemplet). Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) vær veldig forsiktig å ikke monter splitt endende på samme plass. husker ikke hvor mange ringer det er. men eks olje ringene er veldig skjøre men det er tryggest å bruke spesialverktøy Endret 10. mai 2006 av pc`baby Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Man behøver overhodet ikke og bruke spesial verktøy, men mindre det er noe helt spessielt med den motoren du mekker på. (Utsang fra en mekaniker ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå