Gå til innhold

Bumpe eller lage nytt emne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om man (JEG! ; ) ) trenger svar så fort som mulig?

5791070[/snapback]

Da kan du ringe en svindyr supporttelefon av ett eller annet slag hvis det er så viktig. Brukerene svarer når de får tid.

Du kan også reklamere litt for tråden din i signaturen hvis det haster slik.

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Lenke til kommentar

Jo lengre tid som går, jo mindre er sjansen for at man får svar. Hvis flere ser tråden, så er jo sjansen større for at det er noen som har tid og kunnskap til å svare.

At jeg måtte ha svar NÅ, var satt litt på spissen, men alle ønsker jo å få et svar så fort som mulig.

Det med bumping vil jo uansett bli en liten definisjonssak opptil den enkelte. Syns det er en ganske aktuell problemstilling. Er jo som kjent mange som bumper i tide og utide.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Hvilke påstander er det du snakker om?

5794409[/snapback]

Jo lengre tid som går, jo mindre er sjansen for at man får svar. Hvis flere ser tråden, så er jo sjansen større for at det er noen som har tid og kunnskap til å svare.

...

Det med bumping vil jo uansett bli en liten definisjonssak opptil den enkelte.

5794292[/snapback]

Lenke til kommentar

Den første der vil jeg ikke kalle en påstand, det er jo fakta. Slik er systemet.

Den andre der skjønner jeg ikke hva du vil med? Mener du at det blir mer bumping fordi jeg mener at det vil være en definisjonssak opptil den enkelte? Det er jo forumstyret som isåfall vil få siste ord i saken, da vil vedkommende bruker få seg en luftetur.

Ellers så får du bare insinuere hva du vil. ;)

EZO:

Bumping i tide og utide er ikke noe som er ønsket på forumet det skaper bare kaos. Men jeg er uenig i den siste påstanden din. Når flere får se tråden så er det jo større mulighet for at det er noen som kan svare, men man er ikke alene på forumet....

Knutgrus:

Når jeg skrev at jeg trengte hjelp NÅ, var det for å skape et poeng. Sette det litt på spissen om du vil. Jeg hadde ingen intensjoner om å bumpe tråden jeg nevnte i første post til blods. Den er forøvrig fortsatt død, så nå har det vel snart gått så lang tid at jeg kan lage en ny tråd om emnet.

Hensikten med tråden var å høre om folk mente det var bedre å lage en ny tråd med samme emne som en gammel tråd, eller bumpe en gammel tråd. Og hvor lenge man eventuelt måtte vente før man bumpet/laget ny tråd.

Tenkte bare at det var en interessant problemstilling, det syns jeg fortsatt. For jeg ser stadig eksempler på folk som bumper en tråd, så får de kjeft. Greit at det står visse tidbegrensninger i retningslinjene, men da bør også folk forholde seg til de....

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...