^fmj Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner at emnet jeg lager passer i denne kategorien, men jeg prøver. Altså, jeg vet hvorfor pcen ikke starter, men jeg klarer ikke å ordne det. Følgende er problemet: Kjøpte en BILLIG pc hos en kar på nettet, det var jo greit nok, selv om kabinettet var på halv åtte så brydde jeg meg ikke noe om det. On-knappen har hele tiden hengt litt løst, idag når jeg trykket på den falt den rett og slett ut. Så jeg rev av frontdekslet for å prøve å koble dette sammen igjen, da viste det seg at den faktiske påknappen hadde vært skjult bakom dekslet så det er ikke noe problem for meg å slå den på og av, men jeg kunne jo tenkt meg å få på dekslet igjen. Den ledningen som On-knappen(i mangel av bedre ord) var koblet til har plass til 2 pinner, mens On-knappen er i besittelse av hele 6. Jeg har da prøvd de kombinasjoner jeg kunne tenke meg, uten særlig hell. Forøvrig var også to pinner bøyd helt bak, uvisst av hvilken grunn og nå er det bare 5 igjen ^^. Den ene knakk av da jeg bøyde den tilbake, men jeg regner ikke med at dette har noe å si siden disse ikke kan ha vært tilkoblet i utgangspunktet. Den nevnte ledningen står forøvrig tilkoblet hovedkortet. ON-knappen regner jeg er helt standard og gir fra seg et lite "klikk" når man trykker på den. Jeg regner det er da det magiske skjer og pcen starter. Takker for svar! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Når du kortslutter ledningen (kun impuls, ikke konstant) skal maskinen starte. For å finne riktige pinner på bryteren kan du bruke et multimeter, evnt. finne databladet på den (søk på google). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det skal bare være to pinner på hovedkortet som blir koblet sammen i maks 1 sekund. Om du tar den ledningen som går til hk, klipper den av og avmantler litt på begge ender, og fører de to endene mot hverandre etterpå, så skal pcen starte. Bare husk å ha de mot hverandre for maks et sekund, ellers vil pcen slå seg av igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå