Delvis Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Som feks i bilbransjen pleier de ofte gjøre det; Prisen blir så og så mye "pluss moms". Noen ganger oppgir de ikke at prisen er uten moms engang før du skal betale. Jeg oppfatter det er en uting, og ser ikke at det har noe poeng heller. Det er prisen vi skal betale som teller for kundene Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Som feks i bilbransjen pleier de ofte gjøre det; Prisen blir så og så mye "pluss moms". Noen ganger oppgir de ikke at prisen er uten moms engang før du skal betale. Jeg oppfatter det er en uting, og ser ikke at det har noe poeng heller. Det er prisen vi skal betale som teller for kundene 5790567[/snapback] I en del næringer er kundene stort sett firmaer, som har et momsregnskap de skal holde kontroll på, og derfor oppgis priser her ofte uten moms, så bedriftene ser hvilke faktiske utgifter de har på å utføre handelen. Ellers er det vanligvis bare å gange prisen med 1,24 (eller er det 25 nå?) Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Merverdiavgiften er 25%. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 I USA er absolutt ALT oppgitt uten moms (state tax). Ikke bare større ting, men i alle butikker, til og med på restauranter og fastfoodsteder. Bensin, you name it. Men så er momsen her bare 5% da Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det ikke bestemt ved lov da, at forbrukere skal få oppgitt prisen MED mva? Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Så lenge salgsstedet oppgir at prisen du har fått er uten moms ved forespørsel, er det ikke noe ulovlig i dette. Hvis firmaet bare angir en pris uten å opplyse at moms kommer i tillegg ville jeg nektet å betale for mer enn prisen jeg er forespeilet. Normalt så bør alle priser som gis til privatkunder være inklusive mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå