Gå til innhold

Hvorfor er cannabis ulovlig?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Er mye du sier som eg aldri har funnet jblack...

Men at ein røyker som drikker har lettere for å bli alkoholiker,den var ny...

Eg røyker eg og drikker,men sjeldent.

Som du påstår så kan du lese til dg efaring,du kan vell kjøre bil du mitt i rushet første gang du har satt dg inn i ein bil,pga du har lest bok om bilkjøring,så der er eg sterkt uenig med dg i.<--bare 1 lite eksempel,så ikke ta d for seriøst.

Og eg prøver ikke å gjere hasj til mirakelkur,d er jo ikke bra og røyke hasj kvar dag samme gjelder alkohol.Men d er mange med muskel\ledd smerter og andre lidelser,er disse eg snakke om som kunne hatt d betre med å ta ein joint,istedenfor å stappe i seg tabbiser....

Er du heilt uenig i d??

Nå du snakker om dette får du folk til å høyres ut som vi er hjernevaska og ikke har egne meininger\grenser.

D ER FORSKJELL MELLOM BRUK OG MISBRUK,som eg har sagt noen ganger nå.

Men måten du skriver d på så er d misbruk om du tar dg ei øl til maten,eller tar dg ein joint ein sjelden gang!

eg tar ei øl så er eg alkoholiker...?

Og eg er vell narkoman pga eg tar meg ein joint ein sjelden gang.

Det er d eg får følesen av du prøver å si.

jaja,d får eg leve med...

Stå på jblack,synes du har gode argumenter. :thumbup:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men d er mange med muskel\ledd smerter og andre lidelser,er disse eg snakke om som kunne hatt d betre med å ta ein joint,istedenfor å stappe i seg tabbiser....

5804929[/snapback]

Ett viktig poeng, det er alltfor mange som tyr til piller når de er syke, bare så hvor mange unge som har kronisk hodepine fordi de tyr til paracet eller andre smertelindrende tabletter med en gang de har litt vondt i huet.

Finnes utallige eksempler på folk som har fått piller mot sykdommer, og som ender opp som pillenarkomane pga avhengighet, og mange av disse sykdommene kunne de ha lindret med cannabis, som man ikke blir like avhengig av, og ikke er like farlig å bli avhengig av.

Lenke til kommentar
Jeg synes diskusjonen vedrørende farene ved bruk av cannabis er rimelig uinteressant. Jeg har aldri møtt en oppegående legaliseringsforkjemper som har benektet at det er faremomenter tilknyttet cannabisbruk (skjønt det også er bred enighet om at disse er meget oppblåste). Det er ikke det store spørsmålet.

5803951[/snapback]

Svært mange bagateliserer farene, og fremstår problemstillingen som om det kun gjelder personen selv, og ikke effekten på samfunnet.

Og spesielt barn trenger ekstra beskyttelse.

Jeg er helt enig, men dagens ordning kan umuligens beskrives som «beskyttende overfor våre barn»? Mener du at langerne selger utelukkende til personer over 18 år, eller at de unnlater å selge deg mer enn hva du har godt av? Nei,

5803951[/snapback]

Helt korrekt. Det mener jeg ikke. Det jeg mener er at økt tilgjengelighet betyr at barn blir mer eksponert.

... vi kan først regulere stoffenes utbredelse når de er tilgjengelige gjennom verifiserte utsalgssteder. Legalisering vil spare oss for milliarder av kroner; det vil spare oss for den synden vi pålegger oss ved å kaste tusener av uskyldige (gjerne velutdannede, gode mennsker) i fengsel, og nærmere 10 % av «kriminaliteten» vil forsvinne. (1) De milliardene av kroner vi har til overs, kan vi bruke på å hjelpe den lille delen av brukerne som har endt opp som misbrukere.

5803951[/snapback]

Ekstrem overforenkling.

Forskning har vist at der cannabisbruk går opp, går alkoholforbruk ned. (2)

5803951[/snapback]

Det er en litt drøy konklusjon basert på den artikkelen.

... men likevel har jeg null problemer med å anskaffe meg de mengder narkotika som lommeboka tilsier at jeg kan få.

5803951[/snapback]

Hurra for deg. Men faktisk finnes det ganske mange lovlydige mennesker som ikke kan dette (jeg vet ikke hvor jeg skulle begynne... ), og som ikke har interessen rett og slett fordi det er forbudt.

Det snarere ødelegger uskyldige liv; liv som var harmoniske og fullverdige inntil sitt uheldige møte med rettsystemet. Jeg har vært i kontakt med folk som har mistet kona, respekten og muligheten til å føre et normalt liv pga. uskyldig omgang med narkotika. Det kan ikke forsvares.

5803951[/snapback]

Det skulle dem tenkt på før dem begynte.

Usaklig svar? Javisst, men slike løse 'historier' og påstander har ikke noen særlig gydlighet som argument heller. Det blir bare påstander om at slik og sånn er det, fordi slik oppfatter du at det er.

Lenke til kommentar
Som du påstår så kan du lese til dg efaring,du kan vell kjøre bil du mitt i rushet første gang du har satt dg inn i ein bil,pga du har lest bok om bilkjøring,så der er eg sterkt uenig med dg i.<--bare 1 lite eksempel,så ikke ta d for seriøst.

5804929[/snapback]

Man kan ikke lese seg til erfaring. Men det er ikke personlig erfaring over reltivt sett kort tid som er relevant når det gjelder kunnskap om langtidsvirkningene av narkotiske stoffer. Det er forskning.

Man skal være bra borte i tåka for å tro at man har lært noe om langtidsvirkningen av hasj, bare fordi man har røyka en rev.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvorfor er det ulovlig å drepe? :hmm:

5805356[/snapback]

huh? sammenligner du faktisk drap og hasj?

Lenke til kommentar

5804929[/snapback]

Man kan ikke lese seg til erfaring. Men det er ikke personlig erfaring over reltivt sett kort tid som er relevant når det gjelder kunnskap om langtidsvirkningene av narkotiske stoffer. Det er forskning.

Man skal være bra borte i tåka for å tro at man har lært noe om langtidsvirkningen av hasj, bare fordi man har røyka en rev.

5805263[/snapback]

Eg gir opp..

Du må vise meg di sidene så seier at du får helseskader av å ta ein rev...

Du ser dg blind på at cannabis kan faktisk hjelpe folk som sliter med div helseproblemer...

Du trur at viss hasj hadde blitt lovligt,så hadde alle og hver mann ruset seg på dette hver dag,og at alle begynne med heroin...

D er ikke bevist noe langtidsvirkning av hasj,faktisk folk som hadde røykt lenge kvar dag var avhold i ca 1-4uker så var du like fine som ein som ikke hadde røykt...

Dette er forskerer som sier^^

Egentligt så bryr d meg lite hva forskerer sier pga di blir aldri enige.

men hasj er ikke så farligt så du vill ha d til...

Som eg sier så er eg delvis enig med dg.

Men d er ikke mye forskerer er enige om.

Du snakker som du vett alt...

Og du ser ned på folk som har tatt sg ein joint eller drikker i helgene,ser slik ut på måten du skriver...

lykke til :tease:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

5805356[/snapback]

5805378[/snapback]

Min påstand er at Narkotika kan føre til farlige situasjoner for deg selv og andre!

5805388[/snapback]

Pølsevev.

«In sum, the weight of the evidence is that marihuana does not cause violent or aggressive behavior, if anything, marihuana generally serves to inhibit the expression of such behavior.» (http://druglibrary.org/schaffer/Library/studies/nc/ncc3.htm)

Andre dokumenter som bekrefter det samme (eller liknende):

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...lag/lagmenu.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...hemp/ihmenu.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...edain/lcd2h.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...nas/dangers.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/hemp/taxact/woodward.htm

* (det kryr av dem)

Svar til JBlack får komme senere, men overstående lenker bekrefter noe av det jeg vil si. Det er farer tilknyttet cannabisbruk, men alkohol er bredt ansett for å være verre, både som katalysator til aggressiv oppførsel, til ulykker på veiene, osv. Uansett mener jeg at de aktuelle farene er ytterst irrelevant tatt dagens undertrykkende situasjon i betraktning. (Men som sagt, mer senere.)

Endring: Feilsiterte.

Endring 2: Vel, beklager, men jeg så ikke at du skrev «narkotika». Du har rett i at noen narkotiske stoffer kan føre til farlige situasjonen, o.l., men i denne tråden diskuterer man faktisk cannabis.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

5805356[/snapback]

5805378[/snapback]

Min påstand er at Narkotika kan føre til farlige situasjoner for deg selv og andre!

5805388[/snapback]

Pølsevev.

«In sum, the weight of the evidence is that marihuana does not cause violent or aggressive behavior, if anything, marihuana generally serves to inhibit the expression of such behavior.» (http://druglibrary.org/schaffer/Library/studies/nc/ncc3.htm)

Andre dokumenter som bekrefter det samme (eller liknende):

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...lag/lagmenu.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...hemp/ihmenu.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...edain/lcd2h.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/Library/st...nas/dangers.htm

* http://druglibrary.org/schaffer/hemp/taxact/woodward.htm

* (det kryr av dem)

Svar til JBlack får komme senere, men overstående lenker bekrefter noe av det jeg vil si. Det er farer tilknyttet cannabisbruk, men alkohol er bredt ansett for å være verre, både som katalysator til aggressiv oppførsel, til ulykker på veiene, osv. Uansett mener jeg at de aktuelle farene er ytterst irrelevant tatt dagens undertrykkende situasjon i betraktning. (Men som sagt, mer senere.)

Endring: Feilsiterte.

Endring 2: Vel, beklager, men jeg så ikke at du skrev «narkotika». Du har rett i at noen narkotiske stoffer kan føre til farlige situasjonen, o.l., men i denne tråden diskuterer man faktisk cannabis.

5805492[/snapback]

Til min store forundrelse påstår du at cannabis ikke er et narkotisk stoff? Og at det ikke gjør deg uberegenlig?

Lenke til kommentar

Nei, du leste meg nok litt feil. I denne tråden diskuterer man det narkotiske stoffet cannabis. Du brukte samlebetegnelsen narkotika i din påstand, og sånn sett er den dermed litt utenfor emnet. Men hvis du faktisk mente å knytte cannabis opp mot drap (eller simpelthen «farlige situasjoner») så er du uberegnelig i mye større grad enn jeg, fordi det er ren svada.

Lenke til kommentar
Nei, du leste meg nok litt feil. I denne tråden diskuterer man det narkotiske stoffet cannabis. Du brukte samlebetegnelsen narkotika i din påstand, og sånn sett er den dermed litt utenfor emnet. Men hvis du faktisk mente å knytte cannabis opp mot drap (eller simpelthen «farlige situasjoner») så er du uberegnelig i mye større grad enn jeg, fordi det er ren svada.

5805700[/snapback]

http://www.google.no/search?hl=no&q=cannab...-s%C3%B8k&meta=

Litt fakta på bordet er alltid greit.

Det ene kan føre til det andre.

Lenke til kommentar

Alt kan føre til drap hvis man tilegner det man tenker på rett kontekst. Når alt kommer til alt har ikke nødvendigvis cannabis noe mer med drap å gjøre enn gulrøtter har.

Men bare slutt tullet. Hvis du mener at det er en direkte kobling mellom cannabis og drap, så har jeg allerede motbevist det. Hvis du ikke mente det, så tok du opp noe i denne tråden som ikke burde ha tatt opp.

Lenke til kommentar
Alt kan føre til drap hvis man tilegner det man tenker på rett kontekst. Når alt kommer til alt har ikke nødvendigvis cannabis noe mer med drap å gjøre enn gulrøtter har.

Men bare slutt tullet. Hvis du mener at det er en direkte kobling mellom cannabis og drap, så har jeg allerede motbevist det. Hvis du ikke mente det, så tok du opp noe i denne tråden som ikke burde ha tatt opp.

5805826[/snapback]

Påstår du virkelig at Cannabis ikke har noen negative sider?

Vi lever i 2006, ikke i 1950." Tobakk var ikke farlig da"

Selv om Tobakk langt på nær, er like farlig som Cannabis!

Det nytter ikke å "stikke hode i sanden".

Lenke til kommentar

Du må begynne å lese hva folk skriver. I hele denne strake tråd har jeg påstått at jo, cannabis har negative sider (men at de positive sidene ved legalisering overskrider de positive sidene ved forbud). Greia med deg er at du knytter cannabis opp mot drap og at det er renspikka idioti.

Lenke til kommentar
Du må begynne å lese hva folk skriver. I hele denne strake tråd har jeg påstått at jo, cannabis har negative sider (men at de positive sidene ved legalisering overskrider de positive sidene ved forbud). Greia med deg er at du knytter cannabis opp mot drap og at det er renspikka idioti.

5805887[/snapback]

For meg og de fleste er ikke det idoti...

Det er i det hele tatt beklagelig ovenfor alle de pårørende og ofrene som har lidd under cannabis. Jeg blir nesten skremt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5805887[/snapback]

Det er i det hele tatt beklagelig ovenfor alle de pårørende og ofrene som har lidd under cannabis. Jeg blir nesten skremt.

5805948[/snapback]

alle pårørende og ofrene av hasj? er du fjern eller? må bare spør

Lenke til kommentar

5804929[/snapback]

5805263[/snapback]

Eg gir opp..

Du må vise meg di sidene så seier at du får helseskader av å ta ein rev...

5805431[/snapback]

Her er en som oppsummerer litt:

http://www.katinkahesselink.net/health/canabis.html

Du ser dg blind på at cannabis kan faktisk hjelpe folk som sliter med div helseproblemer...

5805431[/snapback]

Hæ?

Du trur at viss hasj hadde blitt lovligt,så hadde alle og hver mann ruset seg på dette hver dag,og at alle begynne med heroin...

5805431[/snapback]

Ikke bare sliter du med å skrive klart, du sliter åpenbart med å forstå det du leser også. Jeg har aldri antydet noe i den retningen.

D er ikke bevist noe langtidsvirkning av hasj,faktisk folk som hadde røykt lenge kvar dag var avhold i ca 1-4uker så var du like fine som ein som ikke hadde røykt...

Dette er forskerer som sier^^

Egentligt så bryr d meg lite hva forskerer sier pga di blir aldri enige.

men hasj er ikke så farligt så du vill ha d til...

5805431[/snapback]

Hasj er ikke så uskyldig og ufarlig som mange tror.

Du snakker som du vett alt...

5805431[/snapback]

Nope...

Og du ser ned på folk som har tatt sg ein joint eller drikker i helgene,ser slik ut på måten du skriver...

5805431[/snapback]

Nei...

lykke til  :tease:

5805431[/snapback]

Med?

Lenke til kommentar

5805887[/snapback]

5805948[/snapback]

alle pårørende og ofrene av hasj? er du fjern eller? må bare spør

5806227[/snapback]

"There are, however, cannabis related deaths. The Australian Bureau of Statistics reports a total of 184 cannabis related deaths for the five years 1997-2001."

Ref: http://www.katinkahesselink.net/health/canabis.html

Lenke til kommentar
Ikke fortell meg hva jeg tror! Og jeg har aldri hevdet at folk blir arbeidsuføre av å røyke hasj. Les tilbake i tråden for å se sammenhengen.

Joda jeg leser da hva du skriver og forstår deg 100%. Jeg setter det bare meget på spissen. Jo, jeg forstår hva du mener og er helt enig med dine Vitenskapelige meninger, men likevel så mener jeg at folk skal få gjøre hva de vil dersom de ikke direkte skader noen andre. Men jeg mener at dine uttalelser kan virke litt stereotypisk på en måte, men likevel forstår jeg akkurat hva du mener. Men jeg mener at det såsi ikke finnes folk som er arbeidsuføre av hasj uansett hvor mye de røyker. Dersom noen faktisk er det så er det ikke hasjen i seg selv som har gjort skaden. Da er det mest sansynligvis noe annet med i bildet også. Noe du helt sikkert er enig med meg i. (kanskje)

Merker en som er i ferd med å bli svaksynt at han blir det? Nei, men plutselig en dag prøver han briller og sier "OI! Det var sånn verden skulle se ut ja!"

Tror du en som blir gradvis sløvet vil merke dette fra dag til dag?

Dersom hasj har en negativ effekt på lang tid, hvordan i all verden tror du at du skal kunne merke det ved å prøve hasj noen ganger? Det er en utrolig dumskap å innbille seg at man kan få kunnskap om dette ved å prøve hasj.

Det er bare en seriøs måte å skaffe seg kunnskap om dette på, det er gjennom seriøs forskning.

Igjen kan dette virke litt stereotypisk. Jeg skal fortelle deg at en person som røyker hasj så ofte at det kan komme problemer av det merker meget godt at problemene kommer eller har vært der en stund. Man kan sammenligne med hva som helst, men hasj såpass oljefylt og full av tjære at man veldig lett merker hva det faktisk gjør med deg. Samme som tobakk bare at en tobakksrøyker merker det ikke så godt fordi hasjrøyken er tykkere og inneholder med olje. Jeg skal fortelle deg at en person som har røyket bøtte flere ganger daglig i et år merker hva som har skjedd med lungene!

Dessuten renser kroppen seg selv veldig godt (ikke et argument) , så dersom en person røyker en kveld og står opp neste morgen så vil vedkommede kjenne at en er litt sløvere, men noen timer aktiv jobbing eller fysisk aktivitet så merkes ikke dette det grann. Kan kanskje sammenlignes litt med å jobbe av seg bakfylla.

Men så kommer kanskje ditt argument tilbake. Hva med dem som faktisk IKKE jobber? Ja, det er jo unntaket da. Skal man primært tenke på disse når man diskuterer legalisering eller skal man tenke på de som faktisk jobber aktivt og tar seg en blås iblant? Det er her en avkriminalisering kommer inn i bildet. Jeg er slett ikke for komplett legalisering fordi det er altfor mange umodne hasjrøykere i dette landet der de fleste er meget ung og det dannes en slags trend for det. Derfor mener jeg at hjemmedyrking (noen planter maks i måneden) skulle være helt lov. Om man veier ulempene og fordelene opp med hverandre kommer fordelene til gode.

Man får unna et viktig ledd i hvorfor hasj faktisk er farlig i dag. Nemlig det at folk som jobber og kun tar seg en blås i blandt slipper å møte kriminelle miljøer for å skaffe en liten flis. Dette ser jeg på som meget unødvendig og har kunnet blitt gjort på en helt annen måte.

Og jeg mener ikke at en person som har røkt hasj noen ganger merker skadeomfanget, netopp fordi vedkommede kun bare har røkt noen ganger. Men i dette tilfelle er ikke skadeomfanget såpass at det er noen vits i å diskutere det heller. Det er mye som er farlig her i verden, men "noen ganger" er ikke skadelig nok til at det kan brukes som argument og kan ikke tas med i helheten.

Hvorfor snakker du til meg som om jeg er et lite uvitende barn?

Du bør slutte å gå ut ifra at du sitter inne på noen unik kunnskap om emnet som andre ikke har. Jeg vet at det finnes mange brukere. Jeg vet at mange klarer å bruke uten problemer. Og jeg har aldri sagt noe annet.

Prøv å lese hva jeg skriver, og forhold deg til det, i stedet for å plassere meg inn i båsen "uvitende fjols" og tillegge meg alle de egenskaper og meninger du tror "uvitende fjols"  besitter.

Jeg har presentert klare og konkrete grunner for hvorfor jeg mener man bør unngå å legalisere hasj. Forhold deg til disse argumentene i stedet.

Jeg vil ikke plassere deg i en bås som "uvitent fjols" bare fordi du ikke røyker selv. Jeg støtter helt dine Vitenskapelige argumenter og meninger (ihvertfall de fleste), men jeg mener at netopp fordi du ikke røyker selv så klarer du ikke å se det gode i det som vi andre. Dette er ignorence is bliss. Du klarer deg fint uten hasjen og ser ikke helt det store i det som vi gjør. Det er helt greit fordi du er kanskje ikke typen til rusmidler i hele tatt.(?)

Men uansett så vil jeg at du skal forstå at en avkriminalisering og etterhvert en legalisering er veien å gå fordi fordelene er så mange og store at du ikke kan se bort fra dem. Og at en slik vei kommer til å bli tatt uansett fordi flere og flere røyker og denne kurven viser ingen tegn til å snu. Derfor synes jeg det virker mer logisk å følge strømmen istedet for å strutte mot.

(Jeg beklager sterkt dersom du finner meningene mine og uttalelsene mine støtende eller krenkende på noen måte. Dette er ikke i min bevisste mening. Takker også igjen for nok en god diskusjon! :);))

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...