Gå til innhold

Hvorfor er cannabis ulovlig?


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Vil bare legge til at det går ann å misbruke cannabis på lik linje med alkohol og andre rusmidler.

Det finnes alkoholikere og det finnes (i mangel av et bedre ord) hasj misbrukere.

 

Så at folk blir giddalause, sløve, og at allmentilstanden svekkes kan godt komme av et misbruk.

 

Syns bare at mange overser akkurat det når de hevder at det er så "farlig" å røyke seg en tjall.

 

Forskjell på bruk og misbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og elementær rusmiddelforskning tilsier at om man øker tilbudet (legaliserer cannabis) så øker konsumet som medfører økt misbruk.

5799842[/snapback]

 

Spørsmålet er jo om det er flere positive sider ved legalisering enn det er negative sider.

 

Som jeg nevnte tidligere så blir det nok en oppgang av hasj røyking, fordi alle skal teste det osv, men dette kommer til å dabbe av.

 

Ta amsterdam som ett eksempel, de har ett bra forhold til cannabis og de fleste der nede røyker ikke no særlig ( så vidt jeg har lest, har ikke link tilgjengelig, men dette er det lett å søke seg frem til) .. Det kommer nok til å bli en populær greie i en stund, men ikke for alltid.

Lenke til kommentar

Det er mye bra som blir sagt i denne tråden, og jeg vil bare si at dere skal stå på videre.

 

Selv har jeg aldri røyka hasj, men det frister å prøve. Er enig med dere som sier at det er lettere å prøve hvis det er lov, men hvis du vil ha tak i hasj er ikke det veldig vanskelig. Jeg kjenner ingen som kunne skaffa meg noe, men jeg kjenner nok av folk som kjenner folk som kunne skaffa meg det.

Lenke til kommentar
Det er mye bra som blir sagt i denne tråden, og jeg vil bare si at dere skal stå på videre.

 

Selv har jeg aldri røyka hasj, men det frister å prøve. Er enig med dere som sier at det er lettere å prøve hvis det er lov, men hvis du vil ha tak i hasj er ikke det veldig vanskelig. Jeg kjenner ingen som kunne skaffa meg noe, men jeg kjenner nok av folk som kjenner folk som kunne skaffa meg det.

5800540[/snapback]

 

Godt poeng, bor du en by med litt størrelse så kan du få tak i akkurat det du vil uten problemer, så er du keen på å prøve så får du tak i, uansett om du bare går i de litt mer ''skumle'' strøka eller om du har en kompis som har en kompis...

Lenke til kommentar
Det er mye bra som blir sagt i denne tråden, og jeg vil bare si at dere skal stå på videre.

 

Selv har jeg aldri røyka hasj, men det frister å prøve. Er enig med dere som sier at det er lettere å prøve hvis det er lov, men hvis du vil ha tak i hasj er ikke det veldig vanskelig. Jeg kjenner ingen som kunne skaffa meg noe, men jeg kjenner nok av folk som kjenner folk som kunne skaffa meg det.

5800540[/snapback]

 

Godt poeng, bor du en by med litt størrelse så kan du få tak i akkurat det du vil uten problemer, så er du keen på å prøve så får du tak i, uansett om du bare går i de litt mer ''skumle'' strøka eller om du har en kompis som har en kompis...

5801092[/snapback]

Trenger ikke å bo i noen større byer heller, en får lett tak i det på mindre steder å...

Siden jeg kjenner folk, så er det nesten som en vanlig tur på butikken for meg...

Lenke til kommentar

er cannabis det samme som hasj?

 

er uansett latterlig enkelt å få tak i, uansett om det er grønt eller brunt det er snakk om.

bedre enn å drikke på mange måter, og ikke den samme "bakrusen". man kan røyke seg så fjern at man stuper en kveld, og fortsatt kunne gå på jobb neste morra.

men selvsagt er det ulovlig, og er ikke noe man tar hvis man skal ut på fest. er mest hvis man skal slappe av med et par andre en kveld.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
er cannabis det samme som hasj?

 

er uansett latterlig enkelt å få tak i, uansett om det er grønt eller brunt det er snakk om.

bedre enn å drikke på mange måter, og ikke den samme "bakrusen". man kan røyke seg så fjern at man stuper en kveld, og fortsatt kunne gå på jobb neste morra.

men selvsagt er det ulovlig, og er ikke noe man tar hvis man skal ut på fest. er mest hvis man skal slappe av med et par andre en kveld.

5801252[/snapback]

 

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi.

 

 

Hasj er trikomene (de såkalte «krystallene») fra blomstene på cannabisplanten, utvunnet på forskjellige måter, så presset til ønsket form.

 

Plantene som hasjen lages av er alle i Cannabis familien, og omtales ofte som Marihuana eller pot. For å utvinne et gram hasj går det med ca 3-5 gram marihuana. Kvaliteten er avhengig av hvor stor andel THC plantens trikomer inneholder. Noen ganger benyttes andre, mer «tvilsomme» og noen ganger helseskadelige tilsetningsstoffer, men dette er i følge politiets laboratorie ikke funnet i norge. Fargen kan variere fra helt sort, mørk brun/brunsvart, til lys brun eller gul/grønnaktig. Enkelte typer kan ha et gråaktig, eller til og med rødlig, skjær. Hasj kommer i de fleste størrelser og former, og varierer fra myk og seig til tørr og hard.

 

Hasj produseres i mange land over hele verden, men hasjen som omsettes i Norge i dag, kommer først og fremst fra Marokko. På 1960- og 70-tallet kom mesteparten av kvalitetshasjen fra Midt-Østen; Libanon, Syria, Tyrkia og Israel som forsynte verdensmarkedet. I tillegg fantes det en ikke ubetydelig eksport fra land som Afghanistan, Nepal, India og Pakistan. Eksporten fra disse landene har avtatt.

 

Hasj er forbudt i Norge siden hasj inneholder THC og står på den internationale narkotikalisten.

Lenke til kommentar
Trenger ikke å bo i noen større byer heller, en får lett tak i det på mindre steder å...

Siden jeg kjenner folk, så er det nesten som en vanlig tur på butikken for meg...

5801244[/snapback]

 

Nei du får nok lett tak i det på mindre bygder også vil jeg tru, men jeg kjenner best miljøet i oslo :)

Lenke til kommentar
Vi har alkohol, å introdusere enda et rusmiddel vil si at vi får dette rusmiddelet i tillegg til alkohol, hvilket vil si at vi får problemene som cannabis fører med seg i tillegg til de problemene som er knyttet til alkohol.

5799842[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det ville fungert i Norge, men jeg har truffet folk fra andre land hvor cannabis er vanlig og som bruker hovedsaklig det som rusmiddel. Om det blir istedenfor og ikke i tillegg blir problemene færre, spesielt vold. Og tanken på å drasse med seg en liten brun klump istendenfor to 6-packer med øl finner jeg praktisk.
Lenke til kommentar
Om det blir istedenfor og ikke i tillegg blir problemene færre, spesielt vold.

5801343[/snapback]

 

Dette hadde jo vært den beste løsningen syns jeg, men dessverre så og si umulig å oppnå. USA prøvde jo å forby alkoholen på 50-tallet ( trur jeg) og det gikk ikke så bra, de fikk heller ett kjempe stort svart marked for salg av alkohol, som igjen ble så viktig for kriminelle miljøer at de var villig til å ta liv for å sikre seg kunder.

 

Blir det noen gang legalisert, så blir det nok tilgjengelig sammen med alkohol, men jeg kunne godt ha klart meg uten alkohol :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Norge prøvde vel også det for en tid tilbake. Men da steila jo det norske folk(så klart) man er lei av de dumme politikerne som skal "skjerme" alle.

Lenke til kommentar
Før d første jo staten tjener penger på legeindustrien.

5799482[/snapback]

Men staten taper masse penger på at folk ikke er arbeidsføre. Sosialibudsjettet er statens klart største utgift.

 

For d andre,kan ikke bare få kunnskap av å lese,noe må prøves\oppleves.

5799482[/snapback]

Tullprat. Man får kun kunnskap om hvordan opplevelsen er ved å prøve. Kunnskap om skadene får man ikke ved å prøve.

 

For d tredje,Eg kan nyte musikk uten å ver høy,men nå du er høy så opplever du musikken på ett annet nivå.

5799482[/snapback]

Fint du klarer å slappe av uten hasj.

 

D med at hasj føre til at du lettere begynner med heroin kan bli litt feil,du setter dine egne grenser,men du kan godt si at noen må beskyttes for seg selv....

5799482[/snapback]

Bruk av hasj fører til endringer i hjernen. Disse endringene medfører økt risiko for å bli avhengig av heroin, dersom man skulle prøve dette.

 

Hvorfor drikker alle i helgene da,viss d ikke er for å koble av,rusmidler er egentligt for å koble av,uansett hva du snakker om.

Og d er forskjell mellom bruk og misbruk...

5799482[/snapback]

Folk drikker av mange grunner. Alt for mange for å ruse seg. Men det er mer et sykdomstegn enn noe å trakte etter. Og det er ikke noe argument for å innføre flere skadelige rusmidler.

Lenke til kommentar

Hehe, må bare le litt når slike debatter kommer opp igjen. Uten JBlack er det jo ingen diskusjon! :lol::thumbup:

 

Men staten taper masse penger på at folk ikke er arbeidsføre. Sosialibudsjettet er statens klart største utgift.

 

Du tror alt forandrer seg så veldig på hasj, men du må roe ned et par hakk. Folk blir da ikke arbeidsuføre av å røyke hasj?? :)

Og budsjettet blir påvirket av alt og for det vi vet kan en legalisering eller avkriminalisering gi tilbake på busjettet også. Det vet ingen.

 

For d andre,kan ikke bare få kunnskap av å lese,noe må prøves\oppleves.

5799482[/snapback]

Tullprat. Man får kun kunnskap om hvordan opplevelsen er ved å prøve. Kunnskap om skadene får man ikke ved å prøve.

 

Man kjenner jo også på kroppen da om noe ikke er bra for deg. Etter mange års røyking kjenner du jo også skadeomfanget, men dersom du røyker cannabis som supplement til vanlig tobakk tror jeg ikke man blir sykere av den grunn. Heller ikke dersom man ikke røyker til vanlig heller fordi man røyker ikke akkurat hasj som sigaretter!

 

For d tredje,Eg kan nyte musikk uten å ver høy,men nå du er høy så opplever du musikken på ett annet nivå.

5799482[/snapback]

Fint du klarer å slappe av uten hasj.

 

 

Igjen, de som røyker hasj greier å finne roen på en spesiell og avslappet måte. "Ignorance is bliss", du vet ikke hva det er før du har opplevd det og det er meget forståelig at folk som er mot ikke tenker på samme måte. Kunstneriske mennesker har gjerne en evne til å sanse og føle ting på en annen måte og det er også disse menneskene som som oftest bruker cannabis. Det finnes masse cannabos forbrukere som er akkurat som deg og meg på gata som jobber som alle andre. Dersom alle som røyker eller bruker cannabis på en eller annen måte hadde plutselig hatt et lysende skilt over hodet der det står "TOKER!" tror jeg du hadde blitt meget overrasket over hvor mange og ikke minst hvilke personer som også røyker!

 

D med at hasj føre til at du lettere begynner med heroin kan bli litt feil,du setter dine egne grenser,men du kan godt si at noen må beskyttes for seg selv....

5799482[/snapback]

Bruk av hasj fører til endringer i hjernen. Disse endringene medfører økt risiko for å bli avhengig av heroin, dersom man skulle prøve dette.

 

Dette også på grunn av the prohibition. Hadde det ikke vært ulovlig hadde heller ikke dette vært så trolig. Dette har vi diskutert før! ;)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Hehe, må bare le litt når slike debatter kommer opp igjen. Uten JBlack er det jo ingen diskusjon! :lol:  :thumbup:

 

Men staten taper masse penger på at folk ikke er arbeidsføre. Sosialibudsjettet er statens klart største utgift.

 

Du tror alt forandrer seg så veldig på hasj, men du må roe ned et par hakk. Folk blir da ikke arbeidsuføre av å røyke hasj?? :)

5802717[/snapback]

Ikke fortell meg hva jeg tror! Og jeg har aldri hevdet at folk blir arbeidsuføre av å røyke hasj. Les tilbake i tråden for å se sammenhengen.

 

For d andre,kan ikke bare få kunnskap av å lese,noe må prøves\oppleves.

5799482[/snapback]

Tullprat. Man får kun kunnskap om hvordan opplevelsen er ved å prøve. Kunnskap om skadene får man ikke ved å prøve.

 

Man kjenner jo også på kroppen da om noe ikke er bra for deg. Etter mange års røyking kjenner du jo også skadeomfanget, men dersom du røyker cannabis som supplement til vanlig tobakk tror jeg ikke man blir sykere av den grunn. Heller ikke dersom man ikke røyker til vanlig heller fordi man røyker ikke akkurat hasj som sigaretter!

5802717[/snapback]

Merker en som er i ferd med å bli svaksynt at han blir det? Nei, men plutselig en dag prøver han briller og sier "OI! Det var sånn verden skulle se ut ja!"

 

Tror du en som blir gradvis sløvet vil merke dette fra dag til dag?

 

Dersom hasj har en negativ effekt på lang tid, hvordan i all verden tror du at du skal kunne merke det ved å prøve hasj noen ganger? Det er en utrolig dumskap å innbille seg at man kan få kunnskap om dette ved å prøve hasj.

 

Det er bare en seriøs måte å skaffe seg kunnskap om dette på, det er gjennom seriøs forskning.

 

 

For d tredje,Eg kan nyte musikk uten å ver høy,men nå du er høy så opplever du musikken på ett annet nivå.

5799482[/snapback]

Fint du klarer å slappe av uten hasj.

 

 

Igjen, de som røyker hasj greier å finne roen på en spesiell og avslappet måte. "Ignorance is bliss", du vet ikke hva det er før du har opplevd det og det er meget forståelig at folk som er mot ikke tenker på samme måte. Kunstneriske mennesker har gjerne en evne til å sanse og føle ting på en annen måte og det er også disse menneskene som som oftest bruker cannabis. Det finnes masse cannabos forbrukere som er akkurat som deg og meg på gata som jobber som alle andre. Dersom alle som røyker eller bruker cannabis på en eller annen måte hadde plutselig hatt et lysende skilt over hodet der det står "TOKER!" tror jeg du hadde blitt meget overrasket over hvor mange og ikke minst hvilke personer som også røyker!

5802717[/snapback]

Hvorfor snakker du til meg som om jeg er et lite uvitende barn?

 

Du bør slutte å gå ut ifra at du sitter inne på noen unik kunnskap om emnet som andre ikke har. Jeg vet at det finnes mange brukere. Jeg vet at mange klarer å bruke uten problemer. Og jeg har aldri sagt noe annet.

 

Prøv å lese hva jeg skriver, og forhold deg til det, i stedet for å plassere meg inn i båsen "uvitende fjols" og tillegge meg alle de egenskaper og meninger du tror "uvitende fjols" besitter.

 

Jeg har presentert klare og konkrete grunner for hvorfor jeg mener man bør unngå å legalisere hasj. Forhold deg til disse argumentene i stedet.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
D med at hasj føre til at du lettere begynner med heroin kan bli litt feil,du setter dine egne grenser,men du kan godt si at noen må beskyttes for seg selv....

5799482[/snapback]

Bruk av hasj fører til endringer i hjernen. Disse endringene medfører økt risiko for å bli avhengig av heroin, dersom man skulle prøve dette.

 

Dette også på grunn av the prohibition. Hadde det ikke vært ulovlig hadde heller ikke dette vært så trolig. Dette har vi diskutert før! ;)

5802717[/snapback]

Jeg blir litt oppgitt over slike påstander. Beklager om jeg er frekk nå, men det virker som om du sliter med leseforståelse. Enten det, eller så er du bare ignorant og er blindet av en mening du har gjort deg opp på forhnd om hva du tror står i det jeg skriver.

 

Hasj medfører endringer i hjernen!

Prøv nå å ta deg tid til å lese hva jeg faktisk skriver. Så slipper vi at jeg må bruke tid på å i ettertid rydde opp i masse kommentarer som er mer eller mindre usaklige og irrelevante.

 

Først, for å vise at dette ikke er noe som kun gjelder hasj, vil jeg nevne samme sammenheng mellom nikotin og alkhol. Folk som røyker får en noe annerledes effekt av alkohol enn ikke-røykere. Opplevelsen blir noe annerledes. Fordi nikotin påvirker hjernen og skaper endringer i hjernen.

 

Dette medfører også at folk som røyker og bruker alkohol har større sansynlighet for å bli alkoholikere enn folk som ikke røyker og bruker alkohol.

 

Akkurat samme sammenhengen eksisterer mellom hasj og heroin! Folk som bruker hasj har ikke større sansynlighet for å begynne å bruke heroin (da ser jeg bort fra eventuelle samfunnsmessige årsaker!), men dersom en hasjbruker forsøker heroin, så er sansynligheten for avhengighet større enn om personen ikke hadde brukt hasj.

 

Hasj medfører altså ikke noen trang til å prøve heroin. Men dersom man prøver heroin, så er sansynligheten for avhengighet større for hasjbrukere enn for andre.

 

Så off topic:

Hvis noen hasjbrukere her inne leser dette, og er nysgjerrighet på hva slags kick man får ut av heroin, tenk dere om noen ganger. Risikoen for avhengighet er større for dere enn for andre.

Lenke til kommentar

Jeg støtter det off-topicen 100%

Finn på noe annet hvis dere ikke får tak i det dere ville ha, ikke kjøp herion istedet.

Man må faktisk ikke ruse seg for å ha det artig i livet, er gjerne når du ikke er påvirket av noe som helst du får de beste minnene for livet å se tilbake på.

Ser ut til jeg ble misforstått litt i tidligere innlegg: alt jeg mente er at nå siden cannabis er like ulovlig som herion i norge er terskelen mindre å gå videre.

Men jeg glemte også å si på mitt reply at når det gjelder de som startet å røyke cannabis og som ender opp med å røyke herion, som oftest har vært borti andre stoff på veien så jeg er også enig at du kan ikke si hasj fører til heroin. Veien blir gjerne innom amfetamin. Det har jeg eksempel på, beklager glippen min.

 

Politikerne kunne la folk få bestemme litt selv hva de vil ruse seg på, ikke bare ha alkohol som lovlig alternativ. Og det er jo ikke de lokale innbyggerne i Amsterdam som bruker cannabis mest, er jo desidert turistene som strømmer til! Har man tilgang er ikke det noe stress lenger. Ikke vil det bli like attraktivt for en 16åring som søker spenning, hvis det blir lovlig er ihvertfall noe av kicket borte for noen. Tror jeg. Er ihvertfall ikke noe kriminelt de kan skryte til andre over å ha gjort. Og få andre å prøve av den grunn. Tipper noen prøver det også bare siden det er kriminelt for å være tøff akkurat som de som drikker alko for å være verdens tøffeste.

 

Og akkurat som alkohol, det er noen som drikker for rusen sin skyld, noen for å ha det artig og sosialt.

 

Bra innlegg du som hadde noe med 20 på slutten av nicket, jeg sier også Amen!

Endret av bojo2
Lenke til kommentar

Jeg synes diskusjonen vedrørende farene ved bruk av cannabis er rimelig uinteressant. Jeg har aldri møtt en oppegående legaliseringsforkjemper som har benektet at det er faremomenter tilknyttet cannabisbruk (skjønt det også er bred enighet om at disse er meget oppblåste). Det er ikke det store spørsmålet.

 

Og spesielt barn trenger ekstra beskyttelse.

Jeg er helt enig, men dagens ordning kan umuligens beskrives som «beskyttende overfor våre barn»? Mener du at langerne selger utelukkende til personer over 18 år, eller at de unnlater å selge deg mer enn hva du har godt av? Nei, vi kan først regulere stoffenes utbredelse når de er tilgjengelige gjennom verifiserte utsalgssteder. Legalisering vil spare oss for milliarder av kroner; det vil spare oss for den synden vi pålegger oss ved å kaste tusener av uskyldige (gjerne velutdannede, gode mennsker) i fengsel, og nærmere 10 % av «kriminaliteten» vil forsvinne. (1) De milliardene av kroner vi har til overs, kan vi bruke på å hjelpe den lille delen av brukerne som har endt opp som misbrukere.

 

Grunnen til at man ikke bør legalisere cannabis er nettopp alkohol. Vi har alkohol, å introdusere enda et rusmiddel vil si at vi får dette rusmiddelet i tillegg til alkohol, hvilket vil si at vi får problemene som cannabis fører med seg i tillegg til de problemene som er knyttet til alkohol.

Forskning har vist at der cannabisbruk går opp, går alkoholforbruk ned. (2)

 

Og det er ikke snakk om å «introdusere» enda et rusmiddel. Jeg avstår (i hvert fall så lenge) fra alle former for rus, men likevel har jeg null problemer med å anskaffe meg de mengder narkotika som lommeboka tilsier at jeg kan få. Tilgjengeligheten av cannabis er enorm, og det er opplagt at narkotikaforbudet ikke fungerer. Det snarere ødelegger uskyldige liv; liv som var harmoniske og fullverdige inntil sitt uheldige møte med rettsystemet. Jeg har vært i kontakt med folk som har mistet kona, respekten og muligheten til å føre et normalt liv pga. uskyldig omgang med narkotika. Det kan ikke forsvares.

 

Vi har en jordklode vi må forvalte, folkens. Å ødelegge livene til de mennesker som forsyner seg av jordens egne vekster ved å fengsle dem og frata dem all respekt, det er moralsk forkastelig. Det er noen sopper i naboskogen som jeg blir «kriminell» av å plukke og tørke. Hallo!

 

Ingen forskning tilsier at cannabisbruk kan ødelegge så mange menneskeliv som lovgivningen gjør! En ting er at et menneske ødelegger sitt eget liv, en annen ting er når autoriteter gjør det. Jeg ønsker også et mer rusfritt samfunn, men måten det jobbes mot er direkte tyrannisk. Tanken er riktignok god, men det er fortsatt ondskap.

 

 

(1) http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim_tab/t...6-02-13-01.html

(2) http://www.drugpolicy.org/docUploads/model.pdf

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Først, for å vise at dette ikke er noe som kun gjelder hasj, vil jeg nevne samme sammenheng mellom nikotin og alkhol. Folk som røyker får en noe annerledes effekt av alkohol enn ikke-røykere. Opplevelsen blir noe annerledes. Fordi nikotin påvirker hjernen og skaper endringer i hjernen.

 

Hvor har du finni denne informasjonen? Dette har jeg aldri hørt om, og skjønner ikke helt hva du mener, kan ikke si at jeg merka no forskjell når jeg drakk før jeg begynte å røyke (vanlig røyk), og etter at jeg begynte. Vil gjerne se noen kilder.

 

Dette medfører også at folk som røyker og bruker alkohol har større sansynlighet for å bli alkoholikere enn folk som ikke røyker og bruker alkohol.

 

Jeg trur folk som begynner å røyke vanlig sigg har lettere for å prøve hasj, nettopp fordi de allerede er vant til å røyke vanlig røyk, men at folk som røyker har større sjanse for å bli alkoholikere får jeg ikke til å stemme, igjen, har du noen kilder?

 

 

men dersom en hasjbruker forsøker heroin, så er sansynligheten for avhengighet større enn om personen ikke hadde brukt hasj.

 

Har du først tatt skrittet med å sette skuddet, så har du nok prøvd en hel haug med andre droger før du kom dit, men joa, kan være at folk som røyker hasj har lettere for å prøve andre stoffer, det tviler jeg ikke på, men jeg trur dette kommer like mye av at de kommer inn i ett miljø igjennom hasjen, og det miljøet har gjerne andre stoffer enn bare hasj.

 

 

Hasj medfører altså ikke noen trang til å prøve heroin. Men dersom man prøver heroin, så er sansynligheten for avhengighet større for hasjbrukere enn for andre.

 

Igjen så trur jeg at hvis du først har satt skuddet, så blir du nok avhengig uansett om du har fyre en bønne før eller ikke, trur ikke man hadde merka forskjellen på hvor avhengig man blir, dessuten så trur jeg ikke du finner noen som går på herion som ikke har prøvd hasj.

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...