Gå til innhold

Hvorfor er cannabis ulovlig?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Fås ikke slike rusmidler på resept?

Mener jeg leste om det en plass....

5790696[/snapback]

det er ikke et rusmiddel når man får det på resept.

5790714[/snapback]

så rohypnol og valium også videre er ikke ett rusmiddel?

Er for legalisering selv, det er mange positive sider med cannabis, i forhold til medisin osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cannabis kan gi angst og psykoser.

Det virker sløvende og nedsetter reaksjonshastigheten også i lang tid etter bruk, noe som gir farlige bilførere.

Det er ikke sunt for utviklingen av hjernen, barn under 18 bør ikke bruke det. Og legalisering vil føre til økt tilgjengelighet.

Det er vanedannende og passiviserende og har lett for å bli en virkelighetsflukt man tyr til i stedet for å lære seg å håndtere problemene i hverdagen.

Det øker sansynligheten for å bli avhengig av herion. Ikke på den måten at det øker sansynligheten for å prøve. Men hasjbrukere som prøver herion har større sansynlighet for å bli avhengig av heroin. Analogt til at nikotin øker sjansen for å bli avhengig av alkohol.

Cannabis er helt unødvendig å legalisere.

Lenke til kommentar
psykoser er også vanlig.

5791420[/snapback]

Er vel ikke vanlig? Det kan forekomme, men jeg kjenner ingen som har fått psykoser av hasj, veit det kan skje, men at det er vanlig trur jeg ikke helt på, dette varierer fra person til person, kommer vel ann på hvor god psyken din er.

Jeg syns godt det kunne vært lov å dyrke egne cannabis planter og nyte dem, og at det ble legalisert og solgt i butikker akkurat som alkohol.

Da hadde vi kanskje klart å bli kvitt de fleste selgerne på elva, for det er gjerne der den største faren er.

Mange mener at cannabis er inngangsnøkkelen til ett liv i rus, men jeg trur at miljøet man kan havne i igjennom kjøp av cannabis er det farligste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Fås ikke slike rusmidler på resept?

Mener jeg leste om det en plass....

5790696[/snapback]

det er ikke et rusmiddel når man får det på resept.

5790714[/snapback]

så rohypnol og valium også videre er ikke ett rusmiddel?

Er for legalisering selv, det er mange positive sider med cannabis, i forhold til medisin osv...

5791408[/snapback]

nei ikke i den sammenhengen, men ja det kan misbrukes

Lenke til kommentar
Det virker sløvende og nedsetter reaksjonshastigheten også i lang tid etter bruk, noe som gir farlige bilførere.

Det er ikke sunt for utviklingen av hjernen, barn under 18 bør ikke bruke det. Og legalisering vil føre til økt tilgjengelighet.

5791586[/snapback]

Cannabis dreper ikke hjernecellene, bare bedøver de i den perioden du er påvirket av stoffet (er høy). Etterpå er du like fin igjen...

Enig at barn under 18 ikke burde bruke det...

Og at legalisering vill øke tilgjengeligheten er jo helt riktig, og av å drikke alkohol har man lett for å bli agressiv, men av cannabis har jeg bare opplevd å bli avslappet og i godt humør...

Og jeg ser på alkohol som mere farlig enn cannabis...

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at alkohol er farligere enn cannabis, bare å lese fakta det.

Mye lettere å bli avhengig av alkohol enn cannabis, og er du først avhengig av alkohol så sliter du mye mer enn du noen gang ville gjort hvis du ble ''avhengig'' av cannabis. Jeg skriver ''avhengig'' fordi jeg har aldri sett noen bli hekta på det... røyker du ofte over lengre perioder så kan det nok være litt vanskelig å slutte, men fortsatt lettere enn å slutte med andre ting, som f.eks alkohol og vanlige sigaretter.

Alkohol er egentlig gift for kroppen, du skader leveren og dreper hjerneceller, cannabis sløver ned hjernecellene men dreper dem ikke.

Røyker du cannabisen din er selfølgelig sjangsen for å få lungekreft til stede, men det finnes andre måter å innta cannabis som ikke er like farlig for lungene, som f.eks en Vaporizer , usikker på det norske navnet.

Det finnes MANGE som ikke tåler å drikke, de blir aggresive og ustabile i fylla, dette har jeg aldri hørt om at noen har blitt etter å ha røyka, folk blir rolige og som oftest i godt humør...du kan selfølgelig få nedtur å sitte å sture i ett hjørne, men den sjangsen tar du når du bestemmer deg for å røyke.

Trur vi kunne ha blitt kvitt mye av fyllebråket på byen om folk heller hadde røyka seg en bønne istedenfor å drikke seg skitfull.

Nordmenn har en ganske dårlig drikkekultur, der de fleste holder seg edru hele uka, og skal ta igjen alt på fredag og lørdag, som ender opp med grisefylla.

Sånn, da har jeg fått sagt mye av mine synspunkter om denne saken, og jeg trur det er flere positive sider ved legalisering enn ved å holde det ulovlig.

Mvh Propaganja :)

Lenke til kommentar
Røyker du cannabisen din er selfølgelig sjangsen for å få lungekreft til stede, men det finnes andre måter å innta cannabis som ikke er like farlig for lungene, som f.eks en Vaporizer , usikker på det norske navnet.

5792125[/snapback]

riktig, Men mener å ha lest et sted at hvis du ikke blander det med tobakk, altså røyker det reint vil sjangsen for å få Kols og andre lungesyker du får av vanlig tobakk mye mindre...

Lenke til kommentar

5792125[/snapback]

riktig, Men mener å ha lest et sted at hvis du ikke blander det med tobakk, altså røyker det reint vil sjangsen for å få Kols og andre lungesyker du får av vanlig tobakk mye mindre...

5792219[/snapback]

Er vel egentlig sånn en Vaporizer fungerer, at cannabisen blir varmet opp i bongen, og du får ikke tobakksrøyken i lungene.

Er du ikke hypp på å røyke det i det hele tatt kan man alltids lage mat med cannabis i, det tar en del lengre tid før rusen setter inn, men den varer også en del lengre enn hvis du røyker.

Lenke til kommentar

Må bare si at hver gang noen nevner å røyke mariuana, spess det, så får jeg en kvalm følelse i halsen... Det er ikke spesielt godt, og kan fort bli litt mye første gangen, men virkningene er deilige :wee:

akkurat som å vandre rundt i sin egne verden, musikk, prat all lyd virker så langt borte. og lys er veldig interessant å se på :p

Lenke til kommentar
Må bare si at hver gang noen nevner å røyke mariuana, spess det, så får jeg en kvalm følelse i halsen... Det er ikke spesielt godt, og kan fort bli litt mye første gangen, men virkningene er deilige :wee:

akkurat som å vandre rundt i sin egne verden, musikk, prat all lyd virker så langt borte. og lys er veldig interessant å se på :p

5792285[/snapback]

Jeg må si at å røyke en joint bare smaker godt, kommer selfølgelig litt ann på hva du røyker, men kan bli litt hardt hvis du røyker på pipe...men det fenger jo enda bedre :D

Lenke til kommentar

5792285[/snapback]

Det der er min naturlige tilstand, så det er kanskje like greit jeg ikke røyker...

On topic, og veldig kort:

Man prøver å kontrollere alle rusmidler i Norge, rett og slett fordi det er så utrolig lett å overdrive. Man mister fort kontrollen, og det kan få fatale konsekvenser.

Når det er sagt må jeg si til dere som sier at cannabis ikke er helsefarlig - dere vet ikke hva dere snakker om. Det er ikke gjort NOEN seriøse forskningsprosjekter på langvarig virkning, men ting "tyder på" (hermetegn for å poengtere usikkerheten rundt det hele) at langvarig jevn bruk av cannabis kan føre til svært negative ting for menn som setter pris på fungerende understell.

Det er også en veldig dårlig ide å bruke noen form for rusmidler dersom man har psykiske problemer. (Gjelder for øvrig også alkohol.)

Lenke til kommentar

5792285[/snapback]

Det der er min naturlige tilstand, så det er kanskje like greit jeg ikke røyker...

On topic, og veldig kort:

Man prøver å kontrollere alle rusmidler i Norge, rett og slett fordi det er så utrolig lett å overdrive. Man mister fort kontrollen, og det kan få fatale konsekvenser.

Når det er sagt må jeg si til dere som sier at cannabis ikke er helsefarlig - dere vet ikke hva dere snakker om. Det er ikke gjort NOEN seriøse forskningsprosjekter på langvarig virkning, men ting "tyder på" (hermetegn for å poengtere usikkerheten rundt det hele) at langvarig jevn bruk av cannabis kan føre til svært negative ting for menn som setter pris på fungerende understell.

Det er også en veldig dårlig ide å bruke noen form for rusmidler dersom man har psykiske problemer. (Gjelder for øvrig også alkohol.)

5792341[/snapback]

Uansett om det blir legalisert i norge kommer jeg nok ikke til å røyke mere enn jeg gjør nå, og det er ikke ofte...

Lenke til kommentar

Å si at cannabis ikke er helsefarlig blir for dumt, det er som alle andre ting, det må brukes med måte, og du må være sikker på hva du gjør.

Er du usikker på hvordan du kommer til å takle rusen, og sitter med litt noia før du røyker, så ligg heller unna, så slipper du å få noia...

Blir som med alkohol, drikker du når du er deppa så blir du mer deppa, drikker du når du er i godt humør, så blir man vanligvis i bedre humør, samma greia gjelder med cannabis.

Det er ett narkotikum uansett hvor sterkt det er, og man skal ha respekt for det.

Lenke til kommentar
Cannabis er helt unødvendig å legalisere.

5791586[/snapback]

Bør det være opp til staten å avgjøre hva som er unødvendig og ikke?

5792873[/snapback]

Det bør være opp til samfunnet, og det konstinusjonelle systemet å vurdere hva som skal være lovlig og ikke.

Edit: At det er unødvendig er min mening

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

5791586[/snapback]

Cannabis dreper ikke hjernecellene, bare bedøver de i den perioden du er påvirket av stoffet (er høy). Etterpå er du like fin igjen...

Enig at barn under 18 ikke burde bruke det...

Og at legalisering vill øke tilgjengeligheten er jo helt riktig, og av å drikke alkohol har man lett for å bli agressiv, men av cannabis har jeg bare opplevd å bli avslappet og i godt humør...

Og jeg ser på alkohol som mere farlig enn cannabis...

5791987[/snapback]

Cannabis, som alle andre narkotiske stoffer som påvirker dopaminnivået (stoffet som vanligvis forbindes med belønning) i hjernen, fører til permanente endringer i hjernecellene.

Man er heller ikke like fin når rusen er borte. Jeg har en gang lest en vitenskapelig undersøkelser som viste at for personer som har brukt cannabis hver dag i lengre periode kan det ta inntil en hel måned før reaksjonsevnen er tilbake til normal.

Det er det som er så farlig. Mange tror at man er tilbake til normal når rusen er over, setter seg kanskje i bilen og kjører med god samvittighet... det er skummelt.

Lenke til kommentar
Det er det som er så farlig. Mange tror at man er tilbake til normal når rusen er over, setter seg kanskje i bilen og kjører med god samvittighet... det er skummelt.

5793094[/snapback]

det er akkurat det samme med alkohol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...