Gå til innhold

Hvorfor er cannabis ulovlig?


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

jeg ser rett og slett ikke målet med å ha cannabis ulovlig

bare se på alle fordelene det ville ha å legalisere det

 

*cannabis funker som et beroligende middel for mennesker med angst, depresjoner o.s.v. og er et mye bedre "naturlig" middel en alle de kunstige pillene de får.

 

*det ville slått hardt ned på narkohandelen i Norge

 

*er det virkelig så ille? det er et beroligende middel, ikke mer. leste en artikkel om helsefarligheter med cannabis. Det eneste er at de kan sløve hjernen, men bare i en kortere periode, altså ikke pernament. etter mitt syn så er røyk og alkehol verre. Og cannabis er ikke avhengighetsskapende på samme måte som røyk heller.

 

*det var snakk om å legalisere det i Norge for et par år siden men det kom tydeligvis ikke helt i mål

 

starter ikke denne tråden fordi jeg røyker cannabis(ja jeg har prøvd det, som 1/3 av befolkningen har) bare se i Nederland, der er det legalisert og er ikke noen problemer med det.

 

jeg mener ikke at cannabis skal bli solgt som et nytelsesprodukt i butikken men på resept på apoteket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi myndighetene har bestemt at noen rusmidler er lovlige, mens andre ikke er det. Alkohol, et rusmiddel som i mange tilfeller fremmer aggresjon hos brukeren og fører til svært mange ulykker med personskade hvert år, er av en eller annen grunn 100% lovlig og akseptert, mens cannabis er ulovlig.

Lenke til kommentar

Det er samtidig sagt at om alkohol kom på markedet i dag, ville det ikke blitt tillatt. Men fordi det allerede er på markedet, tas ikke lovligheten av det bort. Samme med røyk... hadde aldri blitt tillatt om det ble lansert i dag.

 

Det blir derfor bakvendt å legalisere cannabis i dag, samtidig som det sies at andre rusmidler helst aldri burde vært tillatt.

 

Men jeg er enig i at det burde blitt tillatt som et reseptmiddel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Fås ikke slike rusmidler på resept?

Mener jeg leste om det en plass....

5790696[/snapback]

 

det er ikke et rusmiddel når man får det på resept.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg tror det er ulovlig blant annet  fordi det har en sløvende effekt, man blir giddalaus etterhvert. Jeg har venner som bare paffer, jobber og sover.

Den eneste måten jeg kan se hasj og cannabis bli legalisert på er i vitenskapens navn eller som smertestillende på resept fra legen.

5790675[/snapback]

 

giddalaushet kan komme av andre ting en cannabis. og det viktigste er at det ikke er ulovlig og være giddalaus, heller ikke røyke ihjel lunger,kropp og helse. man kan faktisk drikke seg ihjel også om man vil.

Lenke til kommentar
Kan vedde på at alkohol blir ulovlig her i landet en gang også. Når det gjelder cannabis kan jeg ikke si så mye, vet ikke hvilke kilder jeg kan stole på.

5790409[/snapback]

Alkohol er kanskje det mest naturlige rusmiddelet vi har, ihvertfall her i Norge. (Hvis man ikke regner med fleinsopp, som ikke er fullt så trygt.) Når alkohol nå engang er så enkelt å lage, kommer det nok aldri til å forsvinne. Særlig når det går an å nyte det uten å bli nevneverdig beruset, og man får en preventiv bakruseffekt hvis man drikker for mye. Dette er ikke mulig med cannabis.

Lenke til kommentar
Fås ikke slike rusmidler på resept?

Mener jeg leste om det en plass....

5790696[/snapback]

 

det er ikke et rusmiddel når man får det på resept.

5790714[/snapback]

 

kom på hvordan det var:

Noen syke, som led av en kronisk smerte som hadde prøvd alt av medisiner fant ut at cannabis var det eneste som hjalp....

Å det var noe di ikke kunne få ut på resept, så det måtte di skaffe ulovlig.....så det på nyhetende for ei stund sia.....

 

Det at det ikke er rusmiddel når man får det på resept er tull, det er mange stekre medisiner som kan brukes som rusmidler. Det er jo ikke berusende for di som får det utskreven å som bruker medisinen riktig, men faren er der for at di kan bli avhengie av medisinen.

Feks: Rohypnol, som er sovemedisin

Paragin Forte, som er smertestillende for sterke smerter

Å en haug med andre beroligene medisiner som bare fåes på resept

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Fås ikke slike rusmidler på resept?

Mener jeg leste om det en plass....

5790696[/snapback]

 

det er ikke et rusmiddel når man får det på resept.

5790714[/snapback]

 

kom på hvordan det var:

Noen syke, som led av en kronisk smerte som hadde prøvd alt av medisiner fant ut at cannabis var det eneste som hjalp....

Å det var noe di ikke kunne få ut på resept, så det måtte di skaffe ulovlig.....så det på nyhetende for ei stund sia.....

 

Det at det ikke er rusmiddel når man får det på resept er tull, det er mange stekre medisiner som kan brukes som rusmidler. Det er jo ikke berusende for di som får det utskreven å som bruker medisinen riktig, men faren er der for at di kan bli avhengie av medisinen.

Feks: Rohypnol, som er sovemedisin

Paragin Forte, som er smertestillende for sterke smerter

Å en haug med andre beroligene medisiner som bare fåes på resept

5790933[/snapback]

 

det kan sikkert brukes som rusmiddel men når man får noe på resept så er ikke det hensikten. det kan sikkert misbrukes men det kan også være til nytte. og det er til nytte som er hensikten til et reseptbelagt produkt og da er det heller ikke et rusmiddel. og cannabis er ikke avhengighetsskapende.

 

dessuten rusmiddel er ikke direkte ulovlig i Norge, du får kjøpt mange typer rusmidler i en vanlig butikk. og hadde cannabis blitt solgt der så hadde det blitt solgt som rusmiddel

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Cannabis er jo en svært allsidig plante. Det er nesten litt trist at det i norge visstnok er forbudt å dyrke industriell hamp (som forøvrig ikke kan brukes som et narkotisk stoff da det bare inneholder 0.2% THC ellerno slik) som kan brukes til veldig mange nyttige ting som papir, tekstiler osv.

 

Det er jo også bevist at cannabis hjelper for mange som har bestemte sykdommer, så selv hvis man setter den liberalistiske tankegangen jeg liker så godt til side så ser jeg ingen saklig grunn for at det skal være forbudt. Det er rett og slett flere fordeler med planten enn ulemper.

 

Det er synd at sosialistene har et såpass desperat behov for å beskytte befolkningen mot seg selv...

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...