Cent~ Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har en stort problem!! Håper noen kan hjelpe! Jeg har en maskin der jeg ikke kommer ut på www samme pokker hva jeg gjør.. :/ Dialup'en funker fint på Tiscali, Online og Free surf. Jeg har prøvd med ieploere 5.0, 5.5 og 6.0 Outlook og alt annet tenkelig. Men samme hva jeg gjør, prøvd med standard innstillinger og andre innstillinger, får jeg ikke maskinen (iexplorer osv.) til å forstå at den er på nett. Har slettet Ip protokol og alt det der på netverksinnstillinger. for så å legge det inn igjen. Har prøvd med overinnstallasjon av Windows og +++ Dette er på en Windows ME maskin, og format C: er ikke et alternativ, fordi recovery heller ikke fungerer som den skal, på denne Packard Hell'en. Håper det finnes noen kloke hoder der ute som kan gi meg noen tips om hva jeg skal prøve nå... Cent~ Lenke til kommentar
pskard Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 1. Har du bedt burken din om å finne Internett over modemet (altså ikke over LAN)? 2. Får du pinget websider? om nei 3. Får du pinget 129.240.2.3? om nei 4. Får du pinget gatewayen din? (se på ipconfig/winipcfg) Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Jeg mente bare de protokollene som legges inn for ekstern pålogging. Dette er en maskin som kun bruker modem til oppkobling mot internett. finnes ikke nettverkskort i maskinen. Cent~ Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Og ja.. innstillingen står på Always dial for my default connection. Har ikke prøvd å pinge, men tviler på at det funker. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 jeg tror jeg var borti samme problemet... dialup fungerte helt fint, pass ble sjekka og den klassiske ruta med overføring kom opp i trayen, men den fikk bare ikke kontakt med internett. Dette var oxo på windows ME... de dårlige nyhetene er at d jeg måtte gjøre for å fixe d var å kjøre winxp :/ Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 arrg.. hjelper ikke meg mye Men takk for innlegget Cent~ Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Når jeg prøver å pinge 129.240.2.3 får jeg bare opp feilkoden: Kan ikke initialisere grensesnittet til windows-socketer. Feilkode:0 Den får jeg samme hva jeg prøver å pinge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå