Pålarn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Har akkurat kjøpt meg en Thermaltake Aquarius II. Jeg koblet den opp idag, og fylte på sånn destilert vann/batterivann som pappa tok med fra jobben. Jeg tok deretter nedi Korrisjonsbeskyttelse. (med riktig blandingsforhold) Jeg oppnår 60-70 grader IDLE Hva er feil? Hva skal jeg sjekke? Tar imot alle forslag! MVH Pål Martin Endret 21. mars 2006 av Pålarn Lenke til kommentar
eXa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 feilmontert blokk? prøv igjen... Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Yeah.. Feilmontert blokk var riktig Snudde den, så hoppa maskina ned i 38-40 grader idle. Er dette mye, for ett gjennomsnittlig billig vannkjølingsett? Skal prøve maks med Prime95 nå. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) de settet er vel ganske lite? 8cm vifte? om det er mye eller ei kommer litt ann på systemet ditt! uansett grei temp det tenker jeg edit: googlet nettop. det lignet temmelig mye på ett mini bigwater sett. pumpa var rimelig lik. hvis du er interresrt i å forbedre litt kan du se om du finner en billig bigwater radiator. det er en 12cm radiator istede for 8cm. burde hjelpe litt det... jeg har tilfeldigvis en liggende, men vil ikke selge enda da jeg muligens kan få bruk for den! Endret 22. mars 2006 av eXa Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hjertlig takk for tipset. Jeg kjører torture test på Prime95 nå, men gradene går ikke over 45? Hvilket program skal jeg bruke, for å se maks temperatur på CPU? (den er ikke overklokket) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Først må du si hva slags cpu du har, for intel sine prescott er varme som helvetet, mens amd sine 64 cpu'ene er mye kjøligere. Ellers er det vanskelig å fastslå om tempen er bra. Edit: Jeg pleier enten å bruke speedfan eller everst til å holde øye med tempen, men temp sensoren på forskjellige hk kan også variere. Mitt asus a8n32-sli deluxe viste ca 10 grader mer idle temp enn dfi sli-d kortet som jeg bruker nå. Edit: Så nettopp på en review av settet, hvordan i h..... klarte du å montere vannblokka på feil side? Niplene står jo slik at det er umulig å snu på blokka... Ellers vil niplene korridere med hk'et. http://www.overclockersclub.com/reviews/th...atercooler4.php En liten test over hvis du ikke har sett den testen før. Endret 22. mars 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Hehe.. Trur du tolka meg feil angående feilmontering. Jeg snudde den ikke opp ned, men liksom 180 grader, så kjølepunktet som er på blokka ble feil iforhold til CPU. Jeg har en AMD Athlon XP 2800. Hadde tenkt å klokke litt, men skal få kjølina helt optimal først Skal sjekke litt temps nuh, and I will give feed back, baby EDIT: Hvilket program bruker dere til å sjekke om CPU er stabil ell ei? (og makse tempraturer osv.) Endret 22. mars 2006 av Pålarn Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Du kan ta en super pi test, 32m testen gir hard belastning for cpu'en. Ellers kan du prøve stress prime 2004 og prime95. De sist nevnte er stabilitets tester, dvs du bør la den få kjøre iallfall i 4 timer. Jeg pleier å ta en test på 8 timer, når jeg legger meg om kvelden. Super pi 32m testen tar alt fra 25min til 40+, det spørs hvor sterk cpu man har. Jo kraftigere cpu, jo mer regnekraft og da blir testen fortere ferdig. Edit: Det er en test som heter occt også. Mange bruker den til å teste stabiliteten. Den tar rundt 30 min for alle hvis jeg ikke tar feil. Endret 22. mars 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Da har Super PI stått på i 1 time på 32M. Tempraturen er stabil på 46 grader. Er fornøyd med det, så skal nok klokke litt ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå