Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til Sata2!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en WD 200gb sata2 disk for litt siden.Denne fant jeg ikke i bios,så jeg fikk beskjed om å levere denne inn for å få ny.Jeg fikk ny av samme typen å finner heller ikke denne i bios.Fikk beskjed om det samme av butikken.Valgte derfor en WD 250gb sata2 disk for mitt 3 forsøk.Fikk denne i dag.Finner heller ikke denne i bios.Alle kan da f....meg ikke være ødelagt.Har prøvd alle sata portene+flere sata ledninger.Har ny 440 psu,så strømmen skal være i orden.Jeg har også prøvd å bruke samme oppsett som jeg bruker på min nåværende WD 200gb sata disk,men funker heller ikke da.Noen som har en ide.-har lurt på om det finnes noe sata 2 drivere ,men finner ikke noe sånt.

Noen som kan hjelpe??

Jeg har:

Abit Ax8

AMD athlon 64 FX 60

Asus En 6800 Ultra

2ghz twin minne

200gb WD sata disk

M-audio Delta 44

Endret av Barillion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og velkommen til forumet!

Har du slått på SATA i BIOS?

Kanskje ny BIOS vil hjelpe?

Hilsen,

efikkan.

5790711[/snapback]

Hei !!takk for rask respons..

Jeg har Sata på, siden jeg har maskinen oppe fra før(med sata disk)+oppdatert bios

Mer hjelp?? :dribble:

Lenke til kommentar
Støtter det HK den såkalte sata2 (300)?

Hvis ikke er det muligens en jumper på disken hvor du kan sette til "vanlig" sata (150)

5791141[/snapback]

Tusen takk for tipset.

Nå fikk jeg endelig opp disken i bios :dribble: ,men står over et nytt problem. :hmm:

Drivere?

Hvordan er oppsettet med 2 sata disker?

Har windows disken på sata 1.Riktig?

På forhand takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg riktig har du allerede en sata disk (med windows?) i systemet som funker?

Isåfall har du de driverne du trenger og trenger ikke tenke på det.

Siden den dukker opp i bios som du sier skal det bare være å partisjonere og formatere så har du bortimot "250" GB å boltre deg i.

Oppsett med 2 sata disker? vet ikke helt hva du mener med det men du kan ha så mange sata disker du har mulighet til om du vil det..

Og om du har windows på sataport 1 eller 2 skal ikke ha noen betyding, men for ordens skyld er det vel greiest å ha den på 1, siden bootsekvens antakeligvis leter der først.

Forøvrig er det en egen seksjon på forumet her som omhandler lagringsmedier, foreslår du spør der hvis det er mer du lurer på.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=62

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...