NorskFirefox Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei! Holder på å lage et forum, men er ikke sikker på hvordan jeg skal få vist hvilke tråder som er nye fra da brukeren logget av sist (oppdateres hver gang brukeren endrer side), og innlegg som skrives ut samtidig som det brukeren er inne.. Noen som har løsningsforslag eller har en løsning som funker? Takker for alle svar som leder til en løsning.. Norsk.Firefox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 noobløsningen min er å lagre time(); for når de sist var inne på siden det gjelder, enten i db eller cookie (litt ann på formål). Lenke til kommentar
trondes Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har lurt litt på dette jeg også.. flere løsninger da, men forstår ikke at de bruker noen av dem jeg tenker på.. Er det et lite system med ikke formange brukere så hadde det vært mulig å lagre bruker_id'n i sammen med meldingen, feks brukere med id 3,5,6,10,100 hadde lest meldingen ble feks feltet: Lest_av = ;3;4;5;6;10;100; Når du da hentet frem listen over meldigene sjekket du bare om feltet inneholdt bruker idn på brukeren: if( strpos( $row['Lest_av'], ";".$bruker_id.";") === false) print "ikke lest"; else print "lest"; Når de ble postet en ny tråd i meldingen så ble lest_av feltet bare satt til den bruker iden på han som postet, for resten har da ikke lest den. MEn tenk deg hvor langt lest_av feltet ville ha blitt på dette systemet da en annen mulighet er jo å opprette en egen tabel å registere forhver gang en bruker leser noe der.. blir nå mye etter vært det også. Dette er bare mine tanker da, aldri prøvd å lage noe slikt selv Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Noe av det viCtim sa. Lagre når han sist var logget inn og hent ut poster som ble laget etter det til nå. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jo, men problemet da.. Når du logger den på her nå, leser du alle postene ? alle som er på alle foruma ? Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jo, men problemet da.. Når du logger den på her nå, leser du alle postene ? alle som er på alle foruma ? 5791185[/snapback] Sant nok. Tenkte jeg ikke på. Lenke til kommentar
NorskFirefox Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Blir tungvindt da.. Men er det ingen som veit hvordan phpBB eller IPB gjør dette? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Blir tungvindt da.. Men er det ingen som veit hvordan phpBB eller IPB gjør dette? 5793446[/snapback] Vil tippe det er en eller annen kjeks som står for det, men hvis du virkelig vil vite så kan du jo laste ned phpbb og sjekke selv Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det er nok en kake som står for denne jobben, ja... Dersom du har Firefox og WebDeveloper, så kan du jo høyreklikke på denne siden og velge: WebDeveloper->Cookies->View cookies Information Her er 2 kaker som kan ha noe med det å gjøre: Name HardwareNorgeForumetforum_readValue <Masse tegn med prosent, tall og bokstaver> Host www.diskusjon.no Path / Secure No Expires 3. mars 2007 08:59:20 og Name HardwareNorgeForumettopicsreadValue <Masse tegn med prosent, tall og bokstaver> Host www.diskusjon.no Path / Secure No Expires At End Of Session Gadd ikke ta med value, da det er en ganske lang streng, som jeg regner med vil ødelegge litt for forumet her Lenke til kommentar
NorskFirefox Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Ok, så er kanskje lettest med kaker da? Lagre tid og id i kakene og så.. Ja.. Tror jeg prøver det.. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 kan ikke bare være kaker(, eller kjeks) må også bli lagret i databasen. Bruker vel rundt 3-4 maskiner her i huset, og når jeg går fra den enne til den andre å holder den redde på hva som er les, og hva som ikke er lest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hvem vil være selvmordsbomber. noen slett cookien og se hva som skjer *lat som ikke orker teste selv* Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis du ikke bruker kjeks(nam nam), kan du jo lage en tabell som registere de postene som han har vært inne på også viser de andre? Hadde dette vært en løsning? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis du ikke bruker kjeks(nam nam), kan du jo lage en tabell som registere de postene som han har vært inne på også viser de andre? Hadde dette vært en løsning? 5794202[/snapback] ... og du tror ikke det vil kreve en del plass? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hehe. Joda, men er jo en måte som ikke var nevnt. Kan jo bare ta med de 7 siste dagene og slette alt etter det? kunne vel gått på et selvlaget lite forum, men ikke på hardware-nettverket sine forum Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 hehe. Joda, men er jo en måte som ikke var nevnt. Kan jo bare ta med de 7 siste dagene og slette alt etter det? kunne vel gått på et selvlaget lite forum, men ikke på hardware-nettverket sine forum 5794501[/snapback] Joa, det er jo sant. Lenke til kommentar
NorskFirefox Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Tror jeg lagrer id_tid som array i en kake, så sjekker jeg det opp mot de forskjellige trådene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå