Gå til innhold

Fant bille i ølflasken


Grishnack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg var 13 år fikk jeg en sånn nametag med åpen nål i cheeseburgeren hos Mc'ern , mirakuløst nok gikk den rett gjennom tannkjøttet og en løs tann, så den falt ut. Så egentlig litt jævlig ut

 

Gikk til kassen og forklarte, fikk 4 sundaes til meg og kompisene mine.

 

Skjønner ikke at jeg gjorde en større sak ut av det :D

Lenke til kommentar

Ah, enda en historie.

 

Da jeg var og chillet på en utebasseng i Tyskland, kjøpte jeg boksecola. Jeg åpnet den og drakk litt før jeg bestemte meg for å ta meg en svømmetur. Da jeg kom tilbake og tok en slurk oppdaget at det var noe bevegende og ekkelt i munnen min. I tillegg stakk det meg så jeg spyttet det ut. Jeg ble ikke overrasket da jeg så en veps liggende på gresset. Jeg fikk da selvfølgelig panikk, men roet meg etter en stund da jeg fant stikkedingsen. Heldigvis er jeg ikke allergisk mot vepsestikk, ellers ville det ha fått ganske alvorlige konsekvenser hvis tunga mi hadde blokkert oksygeninntaket.

 

Jeg har jammen lært å dekke til brusbokser når jeg forlater dem.

Lenke til kommentar
Å fy æsj, verste jeg vet er å finne ekle kryp i maten min.

Men Tuborg :D

5789812[/snapback]

 

Når vi først er inne på tuborg, øl og biller så kom jeg på nå at jeg kjente en klump eller ett eller annet NOT-væske øllen sist lørdag. Stusset på hva det var, men siden jeg allerede hadde svelget det tenkte jeg ikke mer over saken før jeg så bille-saken i nyhetene..

 

Mvh

Kunde som foretrekker øllen sin uten bille.

Lenke til kommentar

blir helt kvalm av å lese dette og alt folk har funner i maten\drikken sin :S

 

Har ikke gjort noe værre en å drukket saft en gang ute, og tygd en flue med ett uhell, var ille nokk det :p

 

Ikke noen som har funnet noe i Litago da? hørte om noe sånt engang men husker ikke hva det var.. Men en kompis av meg kjøpte en ny litago som var så gammel at det var "gele".. og han drakk av den før han oppdaget det :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat noe vi fant i noe vi hadde kjøpt, men en litt ekkel historie anyway.

 

Vet ikke om dere har hørt om kjempetreveps? Det er et stort insekt som flyr rundt omkring i skogene i Norge. De er relativt sjeldne, men ligner litt på veps. Eneste er at de er mye større... minst 5cm langt og 2cm bredt. Ganske ekle dyr altså. Foreldrene mine fanget et sånt dyr engang, for å prøve å finne ut hva det var (da fant vi "kjempetreveps" i en eller annen bok). Den ble lagt på et oppbevaringsglass... og glemt. Et år eller noe etter satt faren min å spiste noe stekt løk som moren min, før den ble stekt, hadde lagret på et slikt glass. Plutselig spør han moren min... "så du tenkte det kunne være godt med litt ekstra kjøtt, ja?". Etter det sjekker moren min alt av sånne oppbevaringsglass nøye før de tas i bruk :)

Lenke til kommentar
I en pose ris familien kjøpte var det en god del kokonger. Kokongene hadde ganske lik farge som risen, og var ganske like i størrelse. Dette oppdaget vi ikke før kokongene var blitt til møll som fløy rundt på kjøkkenet. Det tok ikke lange tida, men vi rakk da å få spist en porsjon kokonger først. Jaja, proteiner er proteiner. Det som var litt verre, var da møllen bosatte seg i poser med mat (som ble spist litt av, fremprovoserte brekninger, og ble kastet snart etter), la egg og klekte larver som begynte å krype i kjøkkentaket. Nå oppbevares ALT av mat (utenom det i kjøleskap og frysere) i bokser e.l., og insektene er borte. Skulle det komme flere insekter til ved flere lignende tilfeller, vil vi oppdage dem fort, og de vil heller ikke få tilgang til mat. Ergo vil de DØ før de rekker å utrette særlig mye. Så fikk vi nytte av alle Tupperware-produktene som mutter'n har kjøpt allikevel, da.

 

Edit: Skrivefeil.

5790174[/snapback]

Akkuratt det samme som har skjedd her :p Tupperware FTW

Lenke til kommentar

Husker en veps hadde forvillet seg inn i brusboksen min. Det var et stikk i ganen det. Det var en rar sommer når jeg tenker meg om, ble stukket alle mulige steder. I ganen, på hånda (pga. en veps hadde kommet inn i lomma mi..) mm

 

EDIT: Ser at det er fler som har opplevd det der :cool:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Det var en kar som hadde buknafisk i uthuset, di lå bare i en balje, uten noe over.

Å denne mannen brukte å våkne på natten, å da brukte han å ta seg en tur ut i uthuset, han åpnet bare døren å stakk hånden neddi baljen å tok et stykket å slafset det i seg, for så å gå inn å legge seg igjen.

Det var ganske vanlig. Å det var ikke lys i dette uthuset.

Mannen voknet en natt og gikk ut i uthuset, kjent som han var der stakk han bare hånden inn døren tok et stykke å slafset det i seg. Men det smakte så rart mente han, men han tok da et stykke til å gikk inn....Vell inne i huset så han seg på hendene, gikk til speilet å åpnet munnen, mannen ble helt lammslått det krydde med kvitmakk i munnen å på hendene hannes.

Det var en eldre herre det er snakk om her, som dere kansje har skjønt.

 

Husker da en bekjent av denne aren fortalte historien til meg, visste ikke om jeg skulle le eller gråte av vemmelse

 

Det er en sann historie som utspilte seg her i nerheten i sommerferien i fjord, en gang.

 

 

 

Dette var jo ikke akkorat noen produkjson/innpakkings svikt, men uansett, går vell inn under denne posten...Fy det der øllet :ermm:

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Larver i grøtris å andre småting er vell ikke så farlige, hvist du ikke vet om det, så ikke let etter jævelskapen :)

 

Selvfølgeli, hvist det smaker hubro av maten din, må du kansje sjekke om det ligger noe tvilsomme dyr der, eller bare hiv det...

 

Jeg mener, hva/hvor mye drit tror du det er i pølser, kjøttkaker, kjøttdeig (som man har begynt å skjønne), der ser du jo ikke engang hva det var du spiser...du må bare stole på det som står på pakken....for alt det du vet, spiser du oppvaskhjelpen på Gilde, som skulle gå til pressen med hvilke renholdsprosedyrer som ble overholt der.

Det er nokk en del sunhakkede biller, mus og andre ting i slike produkter :)

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Dette er ikke akkurat noe vi fant i noe vi hadde kjøpt, men en litt ekkel historie anyway.

 

Vet ikke om dere har hørt om kjempetreveps? Det er et stort insekt som flyr rundt omkring i skogene i Norge. De er relativt sjeldne, men ligner litt på veps. Eneste er at de er mye større... minst 5cm langt og 2cm bredt. Ganske ekle dyr altså. Foreldrene mine fanget et sånt dyr engang, for å prøve å finne ut hva det var (da fant vi "kjempetreveps" i en eller annen bok). Den ble lagt på et oppbevaringsglass... og glemt. Et år eller noe etter satt faren min å spiste noe stekt løk som moren min, før den ble stekt, hadde lagret på et slikt glass. Plutselig spør han moren min... "så du tenkte det kunne være godt med litt ekstra kjøtt, ja?". Etter det sjekker moren min alt av sånne oppbevaringsglass nøye før de tas i bruk :)

5790607[/snapback]

Ah, de vepsene er mongodigre og sinnsykt kule! De stikker ikke, så det er ingen grunn til å være redd for dem. Ser egentlig mer ut som øyenstikkere som har kledd seg ut...

Lenke til kommentar
Da jeg kom tilbake og tok en slurk oppdaget at det var noe bevegende og ekkelt i munnen min. I tillegg stakk det meg så jeg spyttet det ut.

 

Det var med andre ord helt greit at det var noe bevegende og ekkelt i munnen din helt til det stakk?

 

Jeg har jammen lært å dekke til brusbokser når jeg forlater dem.

 

Forlat aldri åpne brusbokser, sa min mor. Det kan jo komme noen som blir fristet..

 

For å krydre tråden litt, så kan jeg nevne en liten historie en kompis fortalte, uten at jeg kan garantere korrekt gjengivelse. Nuvel. Han skulle passe huset for onkelen og tanta si da de skulle på ferie. Den fjerde dagen han var innom huset, la han merke til at det var en merkelig lukt på kjøkkenet. I en bod ved siden av stod det en fryser. Han oppdaget at stikkontakten til fryseren var revet ut, visstnok av en gjenstand som hadde falt ned på kontakten. Han bestemte seg videre for å åpne lokket til fryseren. En eim av en ubeskrivelig kvalm lukt traff han rett i trynet. Av grunner jeg ikke kjenner til, begynte han å rote i fryseren, og kjempet seg gjennom innpakkede kjøttstykker og hjemmebakt brød for å "komme til bunns" i problemet. Det åpenbarte seg så både en og to og tre kjøttelskende larvekolonier rett foran en allerede spyferdig nysgjerrigper, og opp skjøt det en stank han aldri hadde opplevd før. Uten å utdype videre, så ble enden på visa at de kastet hele fryseren.

 

Du skal alltid steke kjøttet, for bakteriene er ikke alene.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Kan vel komme med enda et koselig innlegg jeg også :D

 

Jeg jobber deltid i en elektrobutikk og en av jobbene jeg gjør er å ordne i EE-avfallet (frysebokser, tv'er, kjøleskap osv. som er levert til gjenvinning). Dette var vel i sommer en gang. Det var ganske s varmt ute og helt skyfri himmel. Midt i solsteiken stod det en fryseboks. Den luktet helt jævlig. Jeg åpnet den, og gjett hva som lå oppi?

Ca. 40cm vann\kjøttkraft\syltetøy\grønnsaksblanding mikstur og et par Grandiser, en torsk, skinke, brød, et sykkeldekk (hvem har det i fryseren?) og mange andre delikatesser. Dette hadde vel stått noen måneder i solsteiken og hadde blitt til en grøtaktig lysebrun blanding fyllt med larver, fluer og andre koselige småkryp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...