etcreature Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ser at min nye laptop med X300 grafikk har en tv-utgang med 4 pinner, mens min stasjonære har 8-pins tv-utgang. Pga dette får jeg ikke koblet maskinen til TV'n min, siden jeg bruker en overgang med 8 pinner. Lurer derfor på hva som egentlig er vanlig på s-video tv-utganger, 4 eller 8 pinner? etc Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) En standard s-video kabel har fire pinner. Du kan jo lese mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video Skjermkortet på den stasjonære har antakelig både tv-inn og tv-ut i samme plug. Endret 21. mars 2006 av Ole-P Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Kortet på den stasjonære er et 9700-kort uten tv-inn, så det kan det ikke være... Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 På mitt skjermkort fulgte det med et adapter fra den TV-utgangen du beskriver til komposittkobling (sånn gul rund..), vanlig S-video(med 4 pinner) og HDTV. Det kan sikkert kjøpes.. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ofte kjører gfx kort med flere pins enn svideo behøver - da for andre features - eks. composite OG svideo ut, evt. video inn av noe slag, men uansett min erfaring er at til 90% er gfx kortene enten pin compatible med svideo - dvs bare plugge i en 4 pin svideo kabel, eller veldig lik, pin-out på tv utgangen finner du sikkert noen plass med litt googling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå