Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har dere tenkt på det? At maskinen du sitter ved når du leser dette faktisk har kraften til å sende deg ut i rommet? Å vi ber, å vi ber om mere kraft, det er helt utrolig hva f.eks. spill krever. Det er helt sinnsykt å tenke på! Undertegnede vdder en tusing på at i 2010 vil vi bo i et cybersamfunn, der omtrent alt styres av MAIN-FRAMES. (det gjør det vel nå å Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Uuh-huu - den store mystiske MainFrame Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Du sier noe. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har tenkt på det :smile: Hele Apollo programmet hadde datakraft tilsvarende en 130 MHz CPU ! Dette er jo PDA-Power i våre dager [ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-09-24 21:43 ] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Nettopp! Noe som har en kraft som tilsvarer en månetur frem å tilbake går vi med i lomma! Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Tok nok litt tid å regne på baner og slikt ja :smile: min 133 brukte 20 min på kompileringen av php Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 21:45, skrev LasseAndreK:Nettopp! Noe som har en kraft som tilsvarer en månetur frem å tilbake går vi med i lomma! Mangfoldige titusener tonn med flytende hydrogen? :razz: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 :razz::razz::razz: Ja, akkurat! Lenke til kommentar
KjellR Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Er det egentlig så overraskende? Du har tyngdeloven (gange/delelov), Newtons lover (gange/dele/summelover), Den såkalte rakettloven (også gange/delelov, bare mer ukjent) og luftmotstanden til et objekt i luft (rimelig proporsjonal med farten^2). Det er ikke verdens mest avanserte formler det er snakk om her. Det er ikke værre enn at jeg skulle klart å sette opp en modell selv i dag som trolig hadde fått meg til månen og tilbake innenfor de korreksjonsmulighetene man har underveis, uten å gjøre noen forenklende antagelser... Kjella Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Husker ikke helt hvor jeg leste det, men den første vellykkede måneferden hadde en datamaskin med hele 64 kilobyte minne og var en modul på størrelse med et kjøleskap og trakk over 1 kilowatt med effekt. Når HP lanserte sine HP 48GX-kalkulatorer var det noen sammenligninger ute og gikk. Det var vist den første kalkulatoren for konsumentmarkedet som hadde mer regnekapasitet og lagringskapasitet enn den berømte måneferden. Nå er vel selv mobiltelefoner kraftigere... for ikke å snakke om hvor mye mindre energikrevende. :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Bra USA aldri har vært på månen da... bare oppspinn hele greia :wink: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Man kan faktisk sende mennesker til månen ved hjelp av en kalkulator, mer trenger du ikke! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 15:00, skrev D_KILLAH:Bra USA aldri har vært på månen da... bare oppspinn hele greia :wink: Ja, både USA og Canada har heldigvis vært godt plantet på den nordamerikanske kontinentet... Eller kanskje det også bare er oppspinn.. Tipper hele greia med "sjøveien til india"-historien til Christoffer Columbus bare var tull... Noe måtte de jo si da de kom tilbake fra turen til kanten av vår flate jord uten å finne noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå