Gå til innhold

dvd brenning hjelp trengs

Anbefalte innlegg

trenger hjelp angående dvd brenning, har ett litt eldre nero serie 6 brennerprogram, brenner fint musikkcd, vcd men vil ikke brenne dvd med en ibm dvd mulitiplayer.

Ved forsøk på brenning av dvd får jeg opplyst at filen/e ikke er kompitabel?

Dette gjelder filer/formater som AVI; WMV, MPEG, VOB, divx? osv som er nedlastet.

Har nå lastet ned ett brennerprogram dvd maker som nå går... har gått en stund med opplysning om omkoding..går nå med opplysning om building dvd structure...?

Siden jeg har fått lastet ned gode dokumentarer fra BBC ville jeg ha disse brent på dvd eventuelt hatt mulighet for splitting/oppdeling av video for å brenne disse på 2 eller flere videocd,er...

Finnes slike program...? mangler jeg noe til dvd brenning...? kodec?plug-in?omkoding/ombygging til dvd?

Er taknemmelig for hjelp og takker for mulige svar og forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, og velkommen til forumet.

Siden du er ny her, vil jeg anbefale deg å lese retningslinjene for forumet.

Og når det gjelder spørsmålet ditt, kan jeg desverre ikke svare på det på dette forumet.

5791161[/snapback]

hei igjen fikk anbefalt dette forum på ett annet nettsted, har allerede lest retningslinjer siden det ble opplyst om dette ved innmelding.

Når det gjelder dvd brenning gjelder det selvfølgelig ikke piratkopiering men regelrett overføring av lovlig nedlastet eldre dokumentarer/serier fra BBC tv til dvd.

Dette går fint å brenne til videocd såfremt datamengden ikke blir for stor eventuelt delt i flere deler.

Men det samme? materiale vil ikke la seg brenne til dvd... skjønner så mye at det har med formater/komprimeringer osv og gjøre.

Siden jeg aldri har brent en dvd før vet jeg ikke hva som er galt, og har ingen ringeste anelse om det lar seg gjøre og ta opp egne video-opptak med kamera.

Har blitt anbefalt nytt brennerprogram men vet ikke vitsen så lenge ingen? brennerprogram er fullstendig? dvs kan brukes uten og måtte ligge på nettet i timesvis for og laste ned tilleggsmateriale?

mvh

ulf

Lenke til kommentar

Er litt i tvil om og svare men prøver så får heller en mod slette det, er ikke alt som finnes av film filer som er ulovelig vel.

Har prøvd en del programmer til nettopp dette og har endt opp med WinAVI. Det er enkelt og bruke og gjør om de fleste media filer til DVD format. Dekoding går rimelig fort vis du vel og merke har en litt nyere pc. Kvaliteten er også god, men det kommer selvfølgelig an på utgangspunktet du dekoder fra også. Finner en demo her så kan du teste det.

Lenke til kommentar
Når det gjelder dvd brenning gjelder det selvfølgelig ikke piratkopiering men regelrett overføring av lovlig nedlastet eldre dokumentarer/serier fra BBC tv til dvd.

5791409[/snapback]

Oi, kult!

Hvor er det BBC legger ut disse gratis?

Lenke til kommentar

5791409[/snapback]

Oi, kult!

5791427[/snapback]

Gratis??

Dette er lisensbelagt/avgift men hvis du har behov for noen av kennedy,s første taler som president, beatles opptredener hos bbc i 64 eventuelt spesielle naturdokumentarer kan du kontakte bbc television.

Lenke til kommentar

5791409[/snapback]

Oi, kult!

5791427[/snapback]

takker så meget for hjelpen, må innrømme at når det gjelder enkelte datakunnskaper er jeg ganske grønn.

Når det gjelder kjøp/tillatelser av nedlasting av programmer anbefaler jeg og gå til kilden enten det gjelder tv-program på nærtv eller riks/utenriks.

Er man heldig kan man få mot en avgift, tilatelse til og få overført det man er ute etter.

Lenke til kommentar
Når det gjelder kjøp/tillatelser av nedlasting av programmer anbefaler jeg og gå til kilden enten det gjelder tv-program på nærtv eller riks/utenriks.

Er man heldig kan man få mot en avgift, tilatelse til og få overført det man er ute etter.

5791461[/snapback]

Man skulle tro at en proff organisasjon som BBC overførte i litt mer standardformat til betalende kunder enn de du lister opp. ;)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

5791461[/snapback]

Man skulle tro at en proff organisasjon som BBC overførte i litt mer standardformat til betalende kunder enn de du lister opp. ;)

5791473[/snapback]

hei ja du kan så si, hva som er standardformat har jeg ingen peiling på fikk denne maskinen eller rettere sagt kjøpte den i fjor sommer hadde tidligere i en tid en petium 2? me lagringskapasitet på 1/2 mb/gb? minne på 16/32 mb og egnet seg stort sett til kabal, og som regulær skrivemaskin, men etter at min hp 690 skriver gikk heden kjøpte jeg denne jeg har nå som er fullt brukbar til mitt bruk, det eneste umiddelbare svakhet er at grafikk-kort er integrert noe eksperter (selvoppnevne)? sier ikke er bra.

Foruten dette er jeg ikke noe datafanatiker liker bedre musikk på stereo og er da en innbitt analog tilhenger......

Hver gang ett produktmerke innen cd/dvd kommer ut og reklamen sier at det låter analogt koser jeg meg.. ikke til peisknitring fra slitne platespillerstifter men rett og slett til ett bedre lydmedie..?

Men siden fremskrittet? går sin gang ble også jeg tvunget til og kjøpe cd-spiller rett og slett for å høre nyutgitt musikk selv om det kan høres både hardt og metalisk ut til tider, så skal jeg medgi at cdspillere kan reprodusere bra men da må en opp i prisklasse 20.000,-+

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å ikke tro på trådstarter i dette tilfellet, så slutt å spekuler i hans hensikter - dette bryter OGSÅ med retningslinjene, til informasjon.

Tilbake on topic nå!

For å lage dvd-film av .avi og lignende må filmen omformes til mpeg-2, for så å brennes som dvd. Hvordan er jeg usikker.

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å ikke tro på trådstarter i dette tilfellet, så slutt å spekuler i hans hensikter - dette bryter OGSÅ med retningslinjene, til informasjon.

Tilbake on topic nå!

For å lage dvd-film av .avi og lignende må filmen omformes til mpeg-2, for så å brennes som dvd. Hvordan er jeg usikker.

5792595[/snapback]

ja vet noe mere nå, begynte og tro at denne side var for alle som viste alt fra før...

Fikk hjelp av en i går kveld, Chevelle? takker så mye, har nå prøvd ett videokonverteringsprogram og det går som smurt, men har fremdeles problemer med at jeg ikke får brent dvd selv om nero som er av 6 serien oppgir vellykket brennerprossess får jeg bare lagret en mappe på harddisk? med navn imagine filer til brenning.

Siden som sagt til det kjedsommelige at jeg aldri har brent dvd på data før og trodde at det var hensikten med dvd brenner tenkte jeg og bruke denne til dette.

Brenneren er en IBMdvd mulitiplayer Rewritable+

Har prøvd og brenne på dvd-r denne plata registrerer ikke av hverken databrenner eller dvd brenner jeg har til tv.

Har så prøvd DVD+RW får heller ikke brent på denne når det gjelder data-brenneren men (tv) brenneren det vil si brenner koblet til tv uten harddisk godtar denne også til brenning.( dvdbrenner for tv)

Når jeg så skal prøve og spille denne omkonverterte video på window mediasenter 10? eller nero får jeg beskjed om at jeg trenger/mangler DVDvideo-plugin for og vise videoen (også) stille inn på oppløsning av skjerm på mediasenter.

Har ett integrert 64 mb? skjermkort.

Alt dette begynner nå og gå opp for meg, men jeg tenkte at digitalalderen skulle gjøre ting lettere for oss brukere, at det ikke finnes ett fullstendig komplett system som løser alle disse problemer, slik at en må surfe som en gal på nettet og i tillegg ikke vet hva en letter etter.

Det er da man savner disse lykkelige VHS stunder der i værste fall båndsurr dog var det mest irritable.

Skjønner også nå at ved mulig anskaffelse av videokamera til sommeren må jeg kjøpe ett som brenner rett på/til dvd da dvd/videoredigering/brenning er suspekt.

Heldigvis tror jeg at jeg får brent mine gamle bilder som jeg holder på med og scanne, til lysbildefremvisning på cd, håper jeg da.

Men tror at bildekvaliteten blir bedre på dvd?

Lenke til kommentar

Tilbake on topic nå!

5792595[/snapback]

ja vet noe mere nå, begynte og tro at denne side var for alle som viste alt fra før...

Fikk hjelp av en i går kveld, Chevelle? takker så mye, har nå prøvd ett videokonverteringsprogram og det går som smurt, men har fremdeles problemer med at jeg ikke får brent dvd selv om nero som er av 6 serien oppgir vellykket brennerprossess får jeg bare lagret en mappe på harddisk? med navn imagine filer til brenning.

Siden som sagt til det kjedsommelige at jeg aldri har brent dvd på data før og trodde at det var hensikten med dvd brenner tenkte jeg og bruke denne til dette.

Brenneren er en IBMdvd mulitiplayer Rewritable+

Har prøvd og brenne på dvd-r denne plata registrerer ikke av hverken databrenner eller dvd brenner jeg har til tv.

Har så prøvd DVD+RW får heller ikke brent på denne når det gjelder data-brenneren men (tv) brenneren det vil si brenner koblet til tv uten harddisk godtar denne også til brenning.( dvdbrenner for tv)

Når jeg så skal prøve og spille denne omkonverterte video på window mediasenter 10? eller nero får jeg beskjed om at jeg trenger/mangler DVDvideo-plugin for og vise videoen (også) stille inn på oppløsning av skjerm på mediasenter.

Har ett integrert 64 mb? skjermkort.

Alt dette begynner nå og gå opp for meg, men jeg tenkte at digitalalderen skulle gjøre ting lettere for oss brukere, at det ikke finnes ett fullstendig komplett system som løser alle disse problemer, slik at en må surfe som en gal på nettet og i tillegg ikke vet hva en letter etter.

Det er da man savner disse lykkelige VHS stunder der i værste fall båndsurr dog var det mest irritable.

Skjønner også nå at ved mulig anskaffelse av videokamera til sommeren må jeg kjøpe ett som brenner rett på/til dvd da dvd/videoredigering/brenning er suspekt.

Heldigvis tror jeg at jeg får brent mine gamle bilder som jeg holder på med og scanne, til lysbildefremvisning på cd, håper jeg da.

Men tror at bildekvaliteten blir bedre på dvd?

5796221[/snapback]

Takker herved baldy for hjelp, min lokale dataforhandler har sannsynligvis solgt meg en dvd leser/cdbrenner og ikke dvd brenner slik jeg ba om.

Dette er den sannsynlige årsak til at jeg får brent vcd og ikke dvd, være var det trolig ikke.

Lenke til kommentar

Først av alt er at du må ha en dvd-dekoder innstallert for å spille av de dvd-ene.(Win-dvd,Power-dvd)

Det er bare å sjekke ved å putte inn en vanlig dvd-film i spilleren og se om den blir avspilt.

Men det hjelper godt på å ha en dvd-brenner ja, og ikke bare en dvd-leser/cd-brenner for å få brent ut en dvd. :D

Nero er veldig enkelt å bruke og kan absolutt anbefales.

Hvis du fortsatt har de image-filene lagret er det raskt gjort å brenne de ut ihvertfall på en dvd.

Off-topic: Anbefaler deg sterkt å kjøpe David Gilmour's In concert og The Eagles: Hell freezes over. Disse har en "RÅ" lydkvalitet med utrolig mange detaljer i lydbildet.(Disse burde være obligatorisk i en hifi-freaks samling)

Lenke til kommentar
Først av alt er at du må ha en dvd-dekoder innstallert for å spille av de dvd-ene.(Win-dvd,Power-dvd)

Det er bare å sjekke ved å putte inn en vanlig dvd-film i spilleren og se om den blir avspilt.

Men det hjelper godt på å ha en dvd-brenner ja, og ikke bare en dvd-leser/cd-brenner for å få brent ut en dvd. :D

Hvis du fortsatt har de image-filene lagret er det raskt gjort å brenne de ut ihvertfall på en dvd.

Off-topic: Anbefaler deg sterkt å kjøpe David Gilmour's In concert og The Eagles: Hell freezes over. Disse har en "RÅ" lydkvalitet med utrolig mange detaljer i lydbildet.(Disse burde være obligatorisk i en hifi-freaks samling)

5799538[/snapback]

ja er ganske grønn når det gjelder data, har ettermontert en extra harddisk der alt nytt av programmer enten det er med cd vedlegg til datablader eller bilder jeg scanner og legger inn går, derfor kan jeg i værste fall slette hele hartddisken uten at selve windows inkluderes.

Det blir mye slettinger og gjennopprettinger men det kommer seg etterhvert, ser foresten at nå som jeg må? ha dvd brenner er nec nd-3550 ett alternativ?

Når det gjelder musikk er det mest 60 - 80 tallet det går på og helst vinyl, mye av det gamle er ikke og få på cd men man kan være heldig og komme over nice price cd,er.

Tilbake til eagles så har jeg de fleste på vinyl, men selvfølgelig har de sikkert gjort seg på dvd.

Kjøpt foresten ikke dvd spiller til tv før i fjør høst, da med brenner men uten harddisk, har ikke sansen for å ha en masse liggende på harddisk når det kan brennes på dvd eller cd og stuves bort.

Men takker for tipsa.

Lenke til kommentar

5799538[/snapback]

ja er ganske grønn når det gjelder data, har ettermontert en extra harddisk der alt nytt av programmer enten det er med cd vedlegg til datablader eller bilder jeg scanner og legger inn går, derfor kan jeg i værste fall slette hele hartddisken uten at selve windows inkluderes.

Det blir mye slettinger og gjennopprettinger men det kommer seg etterhvert, ser foresten at nå som jeg må? ha dvd brenner er nec nd-3550 ett alternativ?

Når det gjelder musikk er det mest 60 - 80 tallet det går på og helst vinyl, mye av det gamle er ikke og få på cd men man kan være heldig og komme over nice price cd,er.

Tilbake til eagles så har jeg de fleste på vinyl, men selvfølgelig har de sikkert gjort seg på dvd.

Kjøpt foresten ikke dvd spiller til tv før i fjør høst, da med brenner men uten harddisk, har ikke sansen for å ha en masse liggende på harddisk når det kan brennes på dvd eller cd og stuves bort.

Men takker for tipsa.

5799702[/snapback]

Har foresten en dvd pink floyd live anthology jeg fikk i julegave prøvde den på datan nå men fikk beskjed at jeg trengte en dvd-plugin modul mpeg2 for å kunne se den via nero, samme beskjed har jeg fått via winows medias 10, så jeg får prøve og skaffe denne modul.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dvdbrenner, ville jeg gått for en BenQ DW1650, da denne kommer best ut i tester.

Denne brenneren er meget god på å lese ripete/møkkete plater og har en bra brennekvalitet også.

Dessuten støtter den bitsetting. (Dvs. at dvd+r plater blir identifisert som dvd-rom av stasjonære spillere, hvilket gjør platen mer kompatibel)

Lenke til kommentar

Den brenneren som er nevnt: BenQ DW1650, har jeg sett mye anbefalt her på forumet. Men det var vel pga at den vant en test også, mener jeg å huske.

At du mangler en dvd-plugin til å spille av mpeg2-filer er som jeg nevnte før(og trodde), pga at du mangler en software dvd-dekoder.

De vanligste er Powerdvd og Windvd såvidt jeg vet, selv bruker jeg Powerdvd. En av disse er sikkert å få kjøpt hos forhandleren som du skal kjøpe dvd-brenneren av.

Mye av musikken fra 60- til 80-tallet er ikke mastret godt over på cd, så jeg holder med deg i at du har de på vinyl. Regner med at du har en mye bedre platespiller enn min "usle" Rega Planar 3 siden du liker god lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...