ShAvAnO Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er år og dag siden sist jeg kjøpte et spill, men etter å ha lest en del om Oblivion har jeg fått lyst til å prøve det når det kommer ut om et par dager. Specsene på maskinen min ser dere i overskriften og i min signatur, så spørsmålet blir da hvorvidt dette er OK for å kjøre dette spillet? Det er selvsagt uaktuelt å kjøre i noe annet enn skjermens native oppløsning på 1680x1050. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Er år og dag siden sist jeg kjøpte et spill, men etter å ha lest en del om Oblivion har jeg fått lyst til å prøve det når det kommer ut om et par dager. Specsene på maskinen min ser dere i overskriften og i min signatur, så spørsmålet blir da hvorvidt dette er OK for å kjøre dette spillet? Det er selvsagt uaktuelt å kjøre i noe annet enn skjermens native oppløsning på 1680x1050. 5789303[/snapback] Du har en rå pc utenom ditt skjermkort. Men jeg vil tippe Medium , aa x 2 og bloom med 1600x det du vil helt ok. Jeg er veldig usikker selv hvordan det vil kjøre , men tatt i betraktning at jeg har en bra pc så tror jeg det går bra Vi får se til FREDAG , eller torsdag? EDIT : Beklager om jeg vet lite , men hvor bra er skjermkortet ? Siden du har 512 ram så vil du vel ligge litt ahead ? Endret 21. mars 2006 av gamerman Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Funker nok fint det der. Men med det kortet må du nok begrense detaljene hvis du vil kjøre native i 1680x1050. Uansett bedre maskin enn XBOX360-en, så du blir nok ikke skuffet Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) System 1AMD Athlon 64 4000+ Sand Diego (2.4ghz) ASUS A8N-SLi Premium 2GB Corsair XMS Twinx2048-PC-32000c2 (2-3-3-6 1T) ATI Radeon X1900XTX (650/775(1550)) - Cat 6.3 Enermax Noisetaker EG701AX-VE SFMA(24P) 600W Maxtor DiamondMax 10 6L300S0 300GB 7200rpm SATA150 Audigy 2 ZS - latest drivers and latest OpenAL driver System2 AMD Athlon 64 4000+ Sand Diego (2.4ghz) ASUS A8N32-SLi Deluxe 2GB Corsair XMS Twinx2048-PC-32000c2 (2-3-3-6 1T) EVGA 7900GTX512SC (84.20) Seasonic s12-600W Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250GB SATA3.0GB Audigy 2 - latest drivers and latest OpenAL driver Game Settings Ultra High Settings on both computers AA off HDR on 1600x1200 ATI: Cat forced 8xHQ AF CatAI-Standard Mip High Quality Vsync On Nvidia: HQ mode, all opts. OFF App select AF Trilinear forced ClampOn Vsync On First off Self Shadows looks clunky on both and defaults to off in UHQ game mode. The game runs faster on the ATI box. By maybe 10-15fps on average depending on the scene. Plus the ATI can use 8xHQAF while the 7900 can't use any forced AF. It looks good overall on both and is definitely playable on both like this. Inside I get fps of up to 70-80, outdoors it goes at time in to the 20's at worst case. The 7900 has a harder time keeping the fps up above 30 outside at times. I have no loyalties, I'm just calling it like I see it. I'm interested on the how the Wed. Nvidia drivers help the 7900. Denne ble tatt fra topic her på forumet .... Quote fra IGN sin Preview/Review/First Impression : We ran it on Dan's machine, since mine decided to start my week by crapping out on me. He has a Dell XPS Gen 4 with a GeForce 7800GTX, 3.4GHz P4, 2GB of PC3200 RAM and some SATA hard drives. It runs fast. Oblivion auto-detected the settings at Ultra High, albeit at 1024x768, with no anti-aliasing. Bethesda recently announced that the PC version of ES4 cannot have both HDR and AA, but it looked quite nice with just HDR. Load times are faster on the PC, but the visuals are about equal. The 360 version of Oblivion does both HDR and AA and runs natively at 1280x720. If you have a 360 and a video card that's less powerful than a 6800GT or Radeon X850, I would recommend getting the 360 version. As with Morrowind, Oblivion is a demanding game. Endret 21. mars 2006 av gamerman Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Uansett bedre maskin enn XBOX360-en.. Ehh.. nei. Oblivion på Xbox360 har også den fordelen med AA og HDR. Med X800 kan man bare se bort ifra HDR, men ellers skal SM2.0 gi samme grafikk som SM3.0. Som nevnt, med en oppløsning på 1680x1050 dog må nok trådstarter uansett belage seg på å skru ned detalj nivået en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå