Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skrive en feature-artikkel til skoleavisa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har mediekunnskap på VK1 og nå har vi satt i gang med et ganske så stort prosjekt med å lage skoleavis. Alle i klassen har blitt plassert i forskjellige "kategorier". Noen skriver om sport, andre skriver om kultur, og jeg har selvfølgelig fått den ære av å skrive en feature-artikkel.

Feature-artikkelen skal ta utgangspunkt i en spørreundersøkelse jeg og en gruppe utførte i 2sk. Den gikk rett og slett ut på å finne ut hvilket kjønn som gjør mest skolearbeid. Jeg har derfor alle spørsmål, rasultater, grafer og konklusjoner liggende på PC'en. Problemet er bare at jeg skal få gjort dette om til en feature-artikkel.

Det jeg da lurer på er om dere har noen gode forslag til hvordan jeg kan få skrevet det? Det står veldig lite veiledning i den dårlige læreboka vi har kjøpt, og læreren min er ikke akkurat enkel å spørre. Finnes det noen steder på nettet hvor det står hvordan man bygger opp en feature-artikkel? Har dere eventuelt en liten mal eller noe lignenede jeg kan følge?

Denne artikkelen er veldig viktig for min karakter i mediekunnskap. Jeg skulle egentlig ha jobbet med en annnen, men han forlot gruppa vår, og nå er det bare meg igjen med alt arbeidet. Hadde derfor satt så uendelig stor pris på innspill og hjelp fra dere. På forhånd tusen mange takk for konstruktive og hjelpende innlegg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...