Robertarg Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg skal kjøpe meg skjerm, men jeg er usikker på om jeg skal kjøpe med DVI eller VGA. Jeg ser at Dvi skjermene er mye dyrere enn vga skjermene, derfor spør jeg, hva er fordelene/ulempene med Dvi og Vga. Hva anbefaler dere meg å kjøpe. Det går jo også ann å kjøpe en liten dvi adapter, men blir det dårligere kvalitet?? På forhånd, takk!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det går jo også ann å kjøpe en liten dvi adapter, men blir det dårligere kvalitet?? 5789131[/snapback] Det blir analogt, dvs VGA. Lenke til kommentar
Robertarg Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Men hva som er så mye bedre med DVI da? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 vga er vel eldre skjermer, dvi er vel den nye standarden, så det må gi et bedre raskere signal. anta at skjermen er nyere enn en vga skjerm generelt så, muligens mindre lyslekasje, bedre farger, oppgradert etc, bare spekulering fra min side. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Med DVI beholder man signalet digitalt fra skjermkort til skjerm, mens man med VGA må konvertere til analogt og tilbake til digitalt igjen (så sant man har en digital skjerm selvsagt). DVI vil gi et knivskarpt bilde med perfekt geometri, men VGA gir som regel også et bra bilde. Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Sett en DVI mot en VGA skjerm, begge med samme innstillinger i foreksempel et farge fyllt spill. Man ser virkelig stor forskjell! VGA er bare så gammeldags, en standard som for lengst skulle vært "ut"! Fargene er bare så mye bedre i DVI , det er den største forskjellen jeg merker Endret 29. mars 2006 av Darx* Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 jeg nekter å tro at spørsmålet om hva man bør egentlig velge mellom VGA og DVI ike har dukket opp før Mars 2006. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå