abcd423417984 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har satt inn en ny harddisk i oppsettet mitt nå men blir litt forvirra. Alle diskene er noe som kalles basic i disk manager, mens den nye ble dynamic. I frykt for å få problemer "nedgraderte" jeg til basic igjen. Hva er forskjellen? Også da den var ferdig formatert kom jeg borti en funksjon som hette "mark as active". Da sto det active på den partisjonen. Hvorfor det? hva er det godt for? hvordan fjerner jeg det? Til sist er det noe jeg synes er litt rart. På primary master disken min har jeg 2 partisjoner. Begge er "mørkeblå" ifølge lista noe som tilsier at de begge er "primary partition". Hos alle andre er denne grønn og lyseblå som tilsier extended og logical. Hvorfor er begge partisjonene primary hos meg? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 "mark as active" - du må jo gjøre disken aktiv! Primerpartisjonen skal være aktiv, det markeres med en A i FDISK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå