nree Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvordan installerer jeg tcl? Skal bruke det i sammenheng med eggdrop og ubuntu! Kan noen forklare på en måte en nybegynner forstår!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei, nå er ikke jeg så kjent med verken Ubuntu eller Debian, men prøv "apt-get install tcl" eventuelt "apt-cache search tcl" dersom det ikke er noe pakker som heter tcl. Sikkert noen andre her som kjører Ubuntu som kan hjelpe deg litt bedre enn meg Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvorfor ikke bare apt-get install eggdrop? Lenke til kommentar
nree Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Hvorfor ikke bare apt-get install eggdrop? 5790132[/snapback] Kan du forklare litt mer hva jeg må gjøre på forhånd? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis eggdrop ligger i apt trenger du ikke gjøre noe på forhånd, apt fikser alle dependecies for deg. Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Kan du spesifisere hva apt er Jeg prøvde å skrive det, kom at den ikke fant noe slik eller noe sånt osv.. Lenke til kommentar
slez Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Kan du spesifisere hva apt er Jeg prøvde å skrive det, kom at den ikke fant noe slik eller noe sånt osv.. 5795767[/snapback] apt-get er pakkeprogrammet til ubuntu. Du kan prøve "sudo apt-get install eggdrop". Og om du mangla tcl så "sudo apt-get install tcl". Så kan du eks søke etter pakker med "sudo apt-cache search "pakkenavn"". EDIT: glemte sudo. Endret 22. mars 2006 av slez Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Så, pakkene på være lastet ned på pcen!? Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Og hva skulle det være godt for!? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Slapp av. apt er Debian/Ubuntus pakkebehandler, denne skal forenkle prosessen med å installere og fjerne programvare. Denne kan hente og installere pakker med programvare fra nettet, med kommandoen apt-get install <pakkenavn>. Hvor den finner like pakker er definert i /etc/apt/sources.list eller det kan endres via det grafiske brukergrensesnittet Synaptic. Tror Synaptic finnes under System -> Administrasjon -> Pakkebehandler eller lignende. Start opp den, og se om den kan finne eggdrop, hvis ikke må du legge til noen kilder for at pakkebehandleren skal finne programmet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 olsen@fiskekakeboks:~$ sudo apt-get install eggdrop [...] Følgende ekstra pakker vil bli installert. eggdrop-data Følgende NYE pakker vil bli installert: eggdrop eggdrop-data Jeg tror du må legge til Universe eller Multiverse i /etc/apt/sources.list. Det er bare å fjerne # som står forran linjene. Eller du kan gjøre det samme i Synaptic, da går du på innstillinger -> arkiv og legger til alle kildene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå