e321 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er de vanlige ledninger eller er det sånn spesielle greier ? avisolerte en her, og den hadde 3 stk. inni, venste, høyre og sleev, men V/H var bare noe farge tull med vanlig tråd inni? Skal lodde på mine koss porta pro, men spørsmålet er da altså om det er vanlige ledninger eller disse stygge jævlene ? Forstår ingenting jeg lenger.. Takker for hjelp Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Er de vanlige ledninger eller er det sånn spesielle greier ? avisolerte en her, og den hadde 3 stk. inni, venste, høyre og sleev, men V/H var bare noe farge tull med vanlig tråd inni? Skal lodde på mine koss porta pro, men spørsmålet er da altså om det er vanlige ledninger eller disse stygge jævlene ? Forstår ingenting jeg lenger.. Takker for hjelp 5788774[/snapback] Kan disse hjelpe? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506792&hl= To øverste bildene Beklager vis det ikke var det du mente Endret 22. mars 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Regner med at Porta Pro har "vanlige" headsetledere, disse ser ut til å være uisolerte (ikkenoe tykt plastlag rundt hver leder). Men lederne er behandlet med et tynt lag isolator slik at de kan ligge tvunnet rundt hverandre. Dette laget kan være vanskelig å fjerne, mitt tips er å tvinne det du skulle hatt avisolert rundt loddebolttuppen, for så å guffe på med varme slik at dette laget fordamper. Hørt om folk som har skrapt med kniv også, men tror det fort kan føre til brudd. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Så vidt jeg har erfart (tre headset) bruker bestandig Koss tre forskjellige kabler i ledningen. Den tredje vet jeg ikke hva gjør, men lyden blir mye dårligere (kvalitet) hvis den ikke kommer med Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 En grei metode for å avisolere de tynne lederene til venstre og høyre kanal, er å dyppe endene i rødsprit eller lignende for så å sette fyr på. Etterpå fjerner du plastikkrester og sot fra endene med en Q-tips dynket med sprit. Vask det fint og rent og fortinn endene med loddebolt. Vær forsiktig så du ikke avisolerer mere enn nødvendig da. Mvh Ketil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå